نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۱

جیمز کامرون: فیلم Wonder Woman یک قدم رو به عقب است

جیمز کامرون، کارگردان سینما، اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که فیلم Wonder Woman یک قدم رو به عقب برای هالیوود محسوب می‌شود.

جیمز کامرون، کارگردان فیلم‌هایی چون تایتانیک و آواتار، به‌تازگی دیدگاه خود را درباره فیلم Wonder Woman مطرح کرده است. او که چندی پیش طی مصاحبه‌ای با نشریه گاردین (The Guardian) اعلام کرده بود که قصد دارد فیلم Terminator 2 : Judgment Day را به صورت سه‌بعدی دوباره اکران کند و از طرفی همیشه از کاراکتر‌های زن زیادی در فیلم‌هایش استفاده کرده، در پاسخ به سوالی در رابطه با موفقیت فیلم زن شگفت انگیز گفت:

به نظر من تمام خودنمایی و خودشیفتگی‌های هالیوود به خاطر فیلم Wonder Woman اشتباه و گمراه‌کننده بودند. واندر وومن نماد استفاده ابزاری از زنان است. این فیلم همان کارهای هالیوودی و مردانه‌ی همیشگی را تکرار می‌کند. منظورم این نیست که فیلم را دوست نداشتم، اما به عقیده‌ی من این فیلم یک قدم رو به عقب محسوب می‌شود. سارا کانر (در سری Terminator) یک نماد زیبا نبود. در این فیلم، او یک زن قدرتمند بود، با مشکلات روبه‌رو شد، یک مادر خیلی بد بود و توانست با خلوص کامل احترام بینندگان را جذب کند. به نظر من این‌ها از مزایای کاراکترهایی چون سارا است. منظورم این است که نیمی از بینندگان این فیلم صرفا زنان بودند.

البته این سخنان کامرون از سوی کارگردان فیلم Wonder Woman بی پاسخ نماند. پتی جنکینز امروز صبح با انتشار پیامی در توییتر در پاسخ به جیمز کامرون گفت:

با وجود اینکه کامرون یک فیلم‌ساز بزرگ است، اما او قادر به درک Wonder Woman و جایگاه آن برای زنان سرتاسر جهان نیست. این غیرمنتظره نیست؛ چرا که او زن نیست. زن‌های قوی فوق‌العاده‌اند. من از نظر او در رابطه با قهرمان فیلم و چگونگی به تصویر کشیدن ما از یک زن قوی و در عین‌حال آسیب‌دیده استقبال می‌کنم؛ اما اگر فکر کنیم یک زن برای قوی بودن باید خشن، سخت‌گیر و زجر دیده باشد، نخواهیم توانست به ابعاد مختلف شخصیت یک زن تاثیرگذار که از سوی مردم نیز مورد استقبال قرار بگیرد، بپردازیم و در نتیجه، ما هم نمی‌توانستیم به جایگاهی که الان رسیده‌ایم، برسیم. به عقیده‌ی من یک زن می‌تواند هرآنچه را که کاراکتر‌های مرد انجام می‌دهند انجام دهد و در این رابطه هیچ درست و غلطی درباره‌ی زنان قدرتمند وجود ندارد. در مورد طرفداران زن فیلم که کمک بسیاری به پیشرفت فیلم نیز کردند، مطمئنم که خود طرفداران می‌توانند در رابطه با نمادهای پیشرفت، قضاوت کنند.

به هر حال فیلم Wonder Woman یکی از موفقیت‌های بزرگ موسسه برادران وارنر به شمار می‌رود. این فیلم با بودجه‌ی ساخت ۱۴۹ میلیون دلاری موفق به کسب ۸۰۰ میلیون دلار در سرتاسر جهان شد. پس واضح است که تماشاگران به خوبی با فیلم ارتباط برقرار کرده‌اند. این فیلم به کارگردانی پتی جنکینز ساخته شده است و تیم بازیگری فیلم متشکل از بازیگرانی چون گل گدوت، کریس پاین، رابین رایت، دنی هوستون، ایون برمنر، ساید تاگمویی، النا آنایا، کانی نیلسن و لوسی دیویس است.

در سال ۲۰۰۹ نیز فیلم آواتار به کارگردانی جیمز کامرون با درآمد جهانی ۲.۷ میلیارد دلار به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تبدیل شد. البته در سال ۲۰۱۵ نیز فیلم Star Wars: The Force Awakens در بخش درآمد خانگی با درآمد ۹۳۶ میلیون دلاری توانست آواتار ۷۶۰ میلیون دلاری کامرون را پشت سر بگذارد. به تازگی نیز دو موسسه‌ی Lightstorm Entertainment و فاکس قرن بیستم اعلام کردند چهار دنباله برای فیلم آواتار به کارگردانی جیمز کامرون در تاریخ‌های ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹)، ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آذر ۱۴۰۰)، ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آذر ۱۴۰۳) و ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵ (۲۸ آذر ۱۴۰۴) اکران خواهند شد.

شما می‌توانید نگاه اختصاصی به فیلم Wonder Woman را در زومجی بخوانید.

نظر شما در رابطه با اظهارات جیمز کامرون و البته پاسخ پتی جنکینز به آن چیست؟


منبع Coomingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده