نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

فیلم ترسناک It احتمالا رکورد فروش فیلم های ماه سپتامبر را خواهد شکست

با وجود اینکه فیلم برج تاریک (The Dark Tower) فروش نسبتا راضی کننده‌ای را به دست نیاورد، اما پیش بینی می‌شود که فیلم It رکورد فروش را در باکس آفیس سپتامبر امسال بشکند.

یکی از فیلم‌های اقتباسی که براساس یکی از کتاب‌های استیفن کینگ ساخته شد، یعنی فیلم The Dark Tower (برج تاریک) در ماه جاری اکران شد. ممکن است این فیلم نتیجه خوبی را به دنبال نداشته باشد و فروش نسبتا خوبی در باکس آفیس به دست نیاورده باشد اما این دلیل نمی‌شود که همین سرنوشت برای دیگر فیلم‌های اقتباسی که براساس کتاب‌های این نویسنده ساخته و اکران می‌شود مخصوصا فیلم مورد انتظار It پیش بیاید. کتاب دیگری که از این نویسنده ژانر ترسناک و هیجان انگیز قرار است ماه بعدی به روی پرده سینماها برود، اثر It خواهد بود که براساس پیشبینی‌هایی که ابتدای آغاز پروژه و حتی زمان حال صورت می‌گیرد، این فیلم می‌تواند به راحتی رکوردی را در باکس آفیس به نام خودش به ثبت برساند.

براساس گزارشات هالیوود ریپورتر، این فیلم می‌تواند در سه روز اول اکران خود فروشی بالغ بر ۵۰ میلیون دلار را از آن خود کند. این اتفاق می‌توان این فیلم را تبدیل به بزرگترین فیلمی کند که تا به امروز در ماه سپتامبر اکران شده و رکورد فیلم Hotel Transylvania 2 (هتل ترانسیلوانیا ۲) را که در سال ۲۰۱۵ اکران شد و فروش سه روز اول آن ۴۸ میلیون دلار بود، بشکند. این خبرگزاری اعلام کرده که بعضی از منابع معتبر این رکورد را حتی تا ۶۰ میلیون دلار هم تخمین زده‌اند.

اما با این حال، کمپانی وارنر سعی می‌کند در این مسأله محتاط‌تر از دیگران رفتار کند و برآوردی که خود استودیو از فروش این فیلم در هفته اول اکران خود دارد، چیزی در حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیون دلار است. سپتامبر معمولا ماه نسبتا خاموش و یکنواختی در فضای باکس آفیس است اما این فیلم که رده بندی سنی بزرگسال را دارد، می‌تواند این یکنواختی را برهم زده و مخالف فیلم‌های رقیبب خودش عمل کند. در هر صورت، می‌توان این نتیجه را گرفت که این اثر به میزان قابل توجه و خیلی بیشتر از فیلم برج تاریک که در هفته اول اکران خود تنها ۱۹.۱ میلیون دلار فروش داشته، عمل خواهد کرد.

فیلم IT

همچنین علاوه بر تولید این قسمت، برنامه‌هایی که برای دنباله این فیلم در نظر گرفته شده هم در حال انجام است و پروسه خود را طی می‌کند. تقریبا یک ماه پیش بود که اندرس موشیتی کارگردان این پروژه به طور رسمی اعلام کرد برنامه‌های خود را برای ساخت قسمت دوم این فیلم اقتباسی، خیلی زود آغاز خواهد کرد. به همین منظور او در مصاحبه‌ای اعلام کرد:

ما فیلمنامه نویسی قسمت دوم را به احتمال زیاد تا ماه ژانویه به اتمام می‌رسانیم. اگر بخواهیم ایده‌آلی فکر کنیم، بعد از اتمام مرحله فیلمنامه نویسی، می‌توانیم مراحل مقدماتی و ابتدایی را هم در ماه مارس آغاز کنیم. داستان قسمت اول فقط درباره بچه‌هایی است که در فیلم حضور دارند. قسمت دوم هم درباره همین شخصیت‌ها است با این تفاوت که ما در فیلم دوم داستان ۳۰ سال بعد آنها را به تصویر می‌کشیم، زمانی که این کودکان بزرگ شده‌اند. در قسمت دوم ما فلش بک‌هایی هم به گذشته یعنی سال ۱۹۸۹، زمانی که این شخصیت‌ها بچه بودند هم داریم.

در این فیلم علاوه‌بر بیل اسکارشگورد که در نقش شخصیت شرور دلقک پنی وایز ظاهر می‌شود، ما شاهد هنرنمایی بازیگرانی مانند فین ولفهارد، جیدن لیبرهر، سوفیا لیلیس، وایت اولف و جرمی ری تیلور هم خواهیم بود.

در این میان یادآوری می‌کنیم که فیلم It برای اکران در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۱۷ (۱۷ شهریور ۱۳۹۶) برنامه ریزی شده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده