نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۸

احتمال ساخت فیلم Knight Rider

جیمز گان و دیوید میشل هسلهاف با یکدیگر صحبت‌هایی در مورد ساخت فیلمی از مجموعه تلویزیونی Knight Rider (شوالیه راننده) داشته‌اند.

دیوید هسلهاف به تازگی اعلام کرد که صحبت‌هایی با جیمز گان، کارگردان مجموعه‌ ابرقهرمانی محبوب Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان)، داشته است؛ در این مورد که آیا امکان همکاری مجدد این دو جهت ساخت فیلمی از مجموعه تلویزیونی Knight Rider برای وی میسر است یا خیر. دیوید هسلهاف در ویدیو کلیپی مربوط به فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 (نگهبانان کهکشان: قسمت دوم) حضور داشت و توانست با این آهنگ و ویدیو کلیپ رسمی آن، جایگاه جدیدی برای خود در دنیای سینمایی مارول تعریف کند. کارگردانی این ویدیو کلیپ نیز بر عهده جیمز گان بوده است و همین همکاری موفقیت‌آمیز، پیشنهاد کنونی دیوید هسلهاف به جیمز گان را به همراه داشته است. نام این ویدیو کلیپ Guardians Inferno (دوزخ نگهبانان) بود و در دیسک‌های بلوری‌ این فیلم کمپانی مارول وجود داشت. این‌طور که به نظر می‌رسد، همکاری احتمالی این دو جدای از دنیای مارول خواهد بود. دیوید هسلهاف بازیگر اصلی سریال اکشن-جنایی Knight Rider بوده است.   

این روزها هالیوود مملو شده از سریال‌ها و فیلم‌های بازسازی‌شده، ولی اینکه این بازسازی‌ها بتوانند رضایت بینندگان را به همراه داشته باشند و در صنعت فعلی فیلم و سینما جایی برای خود بیابند، امری غیرقابل پیش‌بینی است. در برخی موارد بازسازی آثار قدیمی بسیار موفقیت‌‌آمیز بوده است که از این بین می‌توان به فیلم‌هایی همچون فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک - ۲۰۱۵)، فیلم Creed (کرید - ۲۰۱۵) و مجموعه‌های فرعی و فیلم‌های جدید سری Star Wars (جنگ ستارگان) اشاره داشت. البته همیشه این‌گونه نیست و برخی از این دست تلاش‌های دوباره برای زنده کردن سریال یا فیلمی محبوب، با شکست‌های سخت و غیرمنتظره‌ای همراه بوده است که گاهی حتی همان خاطره‌ی خوش این آثار قدیمی را هم از یاد طرفداران پاک کرده است. دو نمونه از این موارد فیلم‌های Baywatch (گارد ساحلی - ۲۰۱۷) و فیلم Ghostbusters (شکارچیان روح - ۲۰۱۶) هستند. فیلم اول که گویی فقط به قصد خراب کردن سریال محبوب Baywatch ساخته شده بود و البته در این زمینه موفق هم عمل کرد. جالب است که بازیگر اصلی سریال Baywatch نیز دیوید هسلهاف بوده است و در صحبت‌های خود نارضایتی شدید خود را نسبت به فیلم جدید که دواین جانسون و زک افران در آن نقش‌آفرینی کردند اعلام کرده است. در مورد فیلم Ghostbusters نیز بازخوردها ضدونقیض بود. شاید خیلی‌ها انتظار دیدن چهار زن را نداشتند و از همین رو نتوانستند ارتباط چندانی با فیلم جدید برقرار کنند. با این حال گویا دیوید هسلهاف به بازسازی این سریال دهه ۸۰ اصرار دارد و به موفقیت آن نیز اُمید فراوان بسته است. به نظر وی ساخت فیلمی از مجموعه نسبتاً قدیمی Knight Rider در دسته اول قرار خواهد گرفت، نه دسته شکست‌خورده‌ها؛ مخصوصاً اگر شخص خوش‌قریحه‌ای همچون جیمز گان بر مسند کارگردانی این بازسازی بشیند.

David-Hasselhoff

دیوید هسلهاف در مصاحبه‌ای که با سایت هالیوود ریپورتر داشت گفت که صحبت‌هایی با جیمز گان در مورد ساخت فیلم Knight Rider داشته و نظر وی را در این رابطه جویا شده است که آیا امکان همکاری مجددشان وجود دارد یا خیر. صحبت‌های  کوتاه دیوید هسلهاف را در این رابطه می‌خوانیم:

برخی از ایده‌های خود را برای ساخت فیلم Knight Rider با جیمز گان در میان گذاشتم که وی نیز از آن‌ها استقبال کرد. اگر قرار به ساخت این فیلم باشد، اصلاً علاقه‌ای ندارم همچون فیلم‌های Baywatch یا 21 Jump Street (خیابان جامپ، شماره ۲۱) مضحک و نااُمیدکننده ظاهر شود. این دو فیلم از اصل خود بسیار دور افتاده بودند و در این زمینه می‌بایست به علایق و خاطرات طرفداران قدیمی نیز احترام گذاشت.     

سریال Knight Rider محصول شبکه NBC بود که بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۶ چهار فصل از آن به روی آنتن رفت. دیوید هسلهاف ایفاگر نقش شخصیت مایکل نایت بود که ماشین هوشمند و نابودنشدنی‌اش وی را در راه مبارزه با جنایتکاران یاری می‌کرد. اولین بار در سال ۲۰۰۲ بود که ایده‌ی ساخت فیلم Knight Rider را دیوید هسلهاف مطرح کرد، ولی تا سال ۲۰۱۵ این پروژه مسکوت ماند و بعد از آن به صورت جدی‌تری ساخت فیلم این مجموعه تلویزیونی محبوب مورد بررسی قرار گرفت.

جیمز گان تاکنون در رسانه‌ها واکنشی به پیشنهاد دیوید هسلهاف نداشته است. با اینکه صحبت‌های دیوید هسلهاف در مورد ساخت فیلم Knight Rider بسیار اُمیدوارانه است، ولی همگی می‌دانیم که جیمز گان کاملاً درگیر آثار مارول است. طرح‌ریزی داستان و کارگردانی قسمت سوم فیلم Guardians of the Galaxy مطمئناً کار سخت و زمان‌بری خواهد بود و جدای از ساخت این فیلم، وی مرد اول استودیو مارول در ساخت فیلم‌های اسپین‌آف احتمالی و همچنین بسط دادن داستان این مجموعه ابرقهرمانی است. اینکه جیمز گان مسئولیت ساخت فیلم Knight Rider را قبول کند یا نه، تا حد زیادی به پروژه‌های آتی استودیو مارول مربوط می‌شود.

با اینکه هنوز هیچ چیزی در مورد ساخت فیلم Knight Rider مشخص نیست، ولی در برخی سایت‌های اینترنتی شایعه شده است که کریس پرت و دنی مک‌براید برای بازی در این فیلم در نظر گرفته شده‌اند. در هر حال تنها باید منتظر واکنش جیمز گان به صحبت‌های دیوید هسلهاف بود. شاید دوستی و همکاری پیشین این دو روند ساخت این فیلم را میسر سازد.   


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده