نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

رابرت هاردی، بازیگر فیلم هری پاتر در سن ۹۱ سالگی درگذشت

رابرت هاردی، بازیگر نقش کورنلیوس فاج در مجموعه فیلم‌های هری پاتر (Harry Potter)، در سن ۹۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

رابرت هاردی، بازیگر بریتانیایی و برجسته سینما و تلویزیون، در سن ۹۱ سالگی درگذشت. او بیشتر برای بازی در نقش وزیر جادو کورنلیوس فاج در مجموعه فیلم‌های هری پاتر شناخته شده است. خانواده وی اعلام کرد که او روز پنج‌شنبه چشم از این جهان فرو بسته است.

هاردی در ۲۹ اکتبر سال ۱۹۲۵ در چلتنهام، شهری واقع در شهرستان گلاسترشایر کشور انگلستان به دنیا آمد. هاردی کار خود را پس از جنگ جهانی دوم در نقش‌های شکسپیر در شهر استراتفورد آغاز کرد. در بین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۰، هاردی در سریال All Creatures Great and Small که یک سریال درام بود، به ایفای نقش پرداخت. او در این سریال نقش زیگفرید فارنن را بر عهده داشت.

هاردی بیش از دوازده بار نقش وینستون چرچیل، نخست وزیر سابق بریتانیا را بازی کرده است. او همچنین در چهار فیلم مجموعه هری پاتر که شامل هری پاتر و جام آتش (Harry Potter and the Goblet of Fire)، هری پاتر و محفل ققنوس (Harry Potter and the Order of the Phoenix)، هری پاتر و تالار اسرار (Harry Potter and the Chamber of Secrets) و هری پاتر و زندانی آزکابان (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) می‌شود، نیز در نقش کورنلیوس فاج به ایفای نقش پرداخته است. اعضای خانواده هاردی در بیانیه‌ای که در روز پنج‌شنبه منتشر شد، گفتند:

علاوه بر بازیگری، او یک زبان‌شناس جامع و دقیق، یک هنرمند خوب، عاشق موسیقی و قهرمان ادبیات و همچنین یک مورخ بسیار متعهد و یک متخصص برجسته در زمینه ساخت کمان دستی بود.

سه فرزند هاردی به نام‌های جاستین، پل و اما همچنان در قید حیات هستند.


منبع Fox 40
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده