نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵

ضرر ۸۶ میلیون دلاری سونی پیکچرز در سه ماهه نخست مالی سال ۲۰۱۷

طبق گزارش مالی سونی، کمپانی سونی پیکچرز در سه ماهه نخست مالی سال ۲۰۱۷ میلادی ۸۶ میلیون دلار ضرر کرده است.

کمپانی‌های بزرگ هالیوود مانند والت دیزنی پیکچرز و یونیورسال دارای مجموعه‌های محبوب، پولساز و سودآوری مثل دنیای سینمایی مارول، دنیای جنگ ستارگان و مجموعه سریع و خشمگین هستند؛ اما کمپانی سونی پیکچرز چندان مانند این کمپانی‌ها خوش‌شانس نیست. چند ماه پیش بود که سونی پیکچرز با انتشار گزارش مالی خود در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که این کمپانی در طی سال مالی ۲۰۱۶ میلادی حدود ۷۱۹ میلیون دلار ضرر کرده است. ریبوت فیلم Ghostbusters (شکارچیان روح) یکی از مهم‌ترین فیلم‌های کمپانی سونی در سال ۲۰۱۶ بود که موفق شد تنها ۲۲۹.۱ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند که با توجه بودجه ساخت ۱۴۴ میلیون دلاری آن، این فیلم نتوانست سودآوری چندانی برای سونی داشته باشد.

Spider-Man: Homecoming

سونی پیکچرز امیدوار است که بتواند با فیلم‌هایی چون مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming)، ضرردهی خود را کاهش دهد و به سودآوری در سال ۲۰۱۷ برسد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، گزارش مالی سونی در سه‌ماهه نخست مالی سال ۲۰۱۷ میلادی (سه‌ماهه نخست مالی از ماه آوریل تا ژوئن ۲۰۱۷ است) منتشر شده است که در آن شاهد ضرردهی دوباره کمپانی سونی پیکچرز هستیم. طبق خبری که وب‌سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده، سونی پیکچرز در سه‌ماهه نخست مالی خود در سال ۲۰۱۷ میلادی ۸۶ میلیون دلار ضرر کرده است. با این حال، این مقدار کمتر از مدت مشابه در سال گذشته میلادی است. سونی پیکچرز در سه ماهه نخست مالی سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۰۳ میلیون دلار ضرر کرده بود، اما بدیهی است که مدیران سونی به ادامه سال جاری میلادی امیدوار باشند.

فیلم Spider-Man: Homecoming تاکنون بیش از ۶۳۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است و با توجه به اینکه این فیلم در تاریخ ۷ جولای امسال (۱۶ تیر) اکران شده و این آمار تا اواخر ماه ژوئن (۹ تیر) اعتبار دارد، فروش و سود این فیلم در این گزارش مالی لحاظ نشده است. انیمیشن Smurfs: The Lost Village (اسمورف‌ها:دهکده گمشده) با فروش ۴۵ میلیون دلار در آمریکا و ۱۹۶.۸ میلیون دلار در سراسر جهان و فیلم Rough Night (شب سخت) با فروش ۲۱.۹ میلیون دلار در آمریکا و ۳۸.۷ میلیون دلار در سراسر جهان، مهم‌ترین فیلم‌هایی از کمپانی سونی پیکچرز بودند که در سه‌ماهه نخست مالی سال ۲۰۱۷ اکران شده‌اند.

The Dark Tower فیلم Baby Driver (بیبی درایور) نیز به کارگردانی ادگار رایت، در تاریخ ۲۸ ژوئن (۷ تیر) اکران شد و با وجود موفقیتی که در گیشه داشت، اما بخش زیادی از سود و فروش این فیلم متعلق به ماه جولای است که گزارش سه‌ماهه اول مالی سونی آن را پوشش نمی‌دهد. اخیرا انیمیشن The Emoji Movie (فیلم ایموجی) از کمپانی سونی اکران شده است و با وجود دریافت نقدهای بسیار ضعیف، عملکرد خوبی را در گیشه داشته است. فیلم The Dark Tower (برج تاریک) دیگر فیلم کمپانی سونی است که جمعه این هفته اکران خواهد شد و سونی امید زیادی به موفقیت تجاری این فیلم دارد. 

فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle (جومانجی: به جنگل خوش آمدید) دیگر فیلم مهم کمپانی سونی پیکچرز است که قرار است در تاریخ ۲۲ دسامبر (۱ دی) اکران شود. با این حال، فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) رقیب بسیار بزرگ این فیلم در کریسمس امسال است و باید با این فیلم رقابت کند.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده