نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

دشمنان کاپیتان مارول چه کسانی خواهند بود؟

با اینکه مارول در مراسم کامیک کان درباره فیلم کاپیتان مارول توضیحات خوب و زیادی داد، اما ما به اندازه کافی درباره نقش مقابل قهرمان این فیلم نشنیدیم.

باتشکر از مارول و نکاتی که در مراسم کامیک کان سن دیگو اعلام کرد، حالا ما خیلی بیشتر از قبل درباره فیلم Captain Marvel که در سال ۲۰۱۹ اکران خواهد شد می‌دانیم؛ مانند اینکه داستان‌های این فیلم در دهه ۹۰ اتفاق می‌افتد و نیک فیوری دو چشم هم در آن حضور دارد. اما خبری که در این هفته منتشر شد و به راحتی می‌تواند لقب بزرگترین خبر را از آن خود کند این است که Skrullها قرار است نقش شخصیت‌های منفی و منفور فیلم را ایفا کنند. یک انتقام جو در برابر امپراطوری کل کیهان؟ به نظر داستان جالبی می‌آید و ما قطعا این داستان‌های جالب را دوست خواهیم داشت.

اسکرول‌ها چه کسانی هستند و چه خصوصیات خاصی دارند که برای نقش مقابل کاپیتان مارول انتخاب شده‌اند؟ 

اسکرول‌ها در بین امپراطوری‌های خیلی قدرتمند و گسترده دنیای سینمایی مارول قرار دارند. به خاطر ماهیت نظامی و وسواسی که به خلوص نژادشان دارند، همیشه می‌خواهد با یک یا چند دشمن وارد جنگ و مبارزه بشوند و همچنین به خاطر قدرت خیلی زیادی که این امپراطوری دارد، دارای دنیاهای خیلی زیاد و افراد بی‌شماری هستند. 

دشمنی بی‌پایانی که اسکرول‌ها با Kree دارند بسیار شناخته شده‌ است، دشمنی که به خیلی سال‌ها قبل و به زمانی که به تازگی هر دو امپراطوری شکل گرفته بود برمی‌گردد. آنها همچنین علاقه و وسواس عجیبی نسبت به زمین دارند، حقیقتی که به این خاطر آنها را در مبارزه‌ای برابر کاپیتان مارول و انتقام جویان قرار می‌دهد.

The Skrulls

زمانی که اسکرول‌ها در حالت استاندارد خود هستند، بیگانه‌هایی سبز رنگ، مانند خزندگان و اندازه‌ی انسان‌های کوچک هستند. با این حال تمامی اسکرول‌ها توانایی تغییر شکل دادن دارند. آنها می‌توانند با دقت باور نکردنی تبدیل به هر چیز دیگری مثل انسان‌ها، حیوانات و حتی اشیاء بی‌جان بشوند. بعضی از اسکرول‌ها می‌توانند به طور کاملا غیر‌قابل تشخیصی تبدیل به هر چیزی بشوند و حتی در سطح روانی هم می‌توانند خودشان را مانند آن جسم کنند. همچنین آنها هیچ محدودیتی برای اینکه چقدر بزرگ یا چقدر کوچک شوند ندارد.

در میان اسکرول‌ها گروه‌های خاص و گلچین شده‌ای هم هستند که به نام اسکرول‌های عالی «Super-Skrulls» و اسکرول‌های جنگی «War Skrulls» شناخته می‌شوند. این سربازان پیشرفته ژنتیکی قادر به تکثیر قدرت‌های مختلف قهرمان‌های زمینی هستند. اولین و معروف‌ترین سرباز سوپر اسکرول‌ها Kl'rt نام دارد که دارای همه قدرت‌های گروه چهار شگفت انگیز «Fantastic Four» است.

The Skrulls

اسکرول‌ها جزو اولین شخصیت‌های منفوری بودند که توسط استن لی و جک کربی همزمان با خلق چهار شگفت‌انگیز به وجود آمدند و اولین بار در کتاب دوم چهار شگفت‌انگیز و در سال ۱۹۶۲ به تصویر کشیده شدند. اگرچه این مشکل توسط یک گروه از جاسوسان اسکرول که یک زندگی آرام و مسالمت‌آمیز را می‌خواستند و به گاو تغییر هویت دادند به پایان رسید، اما از آن زمان اسکرول‌ها به طور کلی به عنوان یک خطر بسیار بزرگ برای بشریت باقی ماندند. 

اسکرول‌ها در اصل به عنوان سه گونه مجزا وجود دارند: نخست «Prime»، جاودان‌ها «Eternals» و منحرف یا غیرسالم‌ها «Deviants .«Deviantها به خاطر قابلیت تغییر شکلی که دارند، در نهایت توانستند بر دیگران تسلط پیدا کنند و به طور کامل توانستند Primeها و Eternalها را از بین ببرند. Deviantihها گونه‌ی دیگری را از جنس خود به نام Dire Wraithها که موجوداتی با تمایل زیادی به جادو هستند را به وجود آوردند. این شخصیت‌های منفور و بدذات به دلیل مبارزه‌ای که با قهرمان کیهان به نام Rom the Spaceknight داشتند بسیار شناخته شدند.

تهدید واقعی ناشی از وجود اسکرول‌ها در سال ۱۹۷۱ و در داستان The Kree-Skrull War آشکار شد که زمین بین جنگ بی پایان کری و اسکرول گرفتار شد. انتقام جویان و کاپیتان مارول با یکدیگر یک گروه تشکیل دادند و با مبارزات بسیار توانستند زمین را نجات دهند. (کاپیتان مارول که در آن زمان یک مرد جنگجو از نژاد کری بود و تبدیل به ابرقهرمانی به نام Mar-vell شد. این اتفاق مربوط به زمان خیلی دور است، خیلی قبل‌تر از اینکه کارول دنورس در قالب کاپیتان مارول ظاهر شود.)

از آن زمان اسکرول‌ها به خاطر شکست‌هایی که در مبارزات مختلف داشتند، زجر‌های زیادی کشیدند. این شکست‌ها باعث شد که آنها جاه طلبانه‌ترین نقشه خود را علیه زمین که در کامیک بوک Secret Invasion در سال ۲۰۰۸ به تصویر کشیده شد را بکشند. نقشه‌ی آنها این بود که زمین را پایتخت امپراطوری در حال مرگ خودشان کنند. خوانندگان متوجه شدند که اسکرول‌ها به بسیاری از مراکز و نقاط جامعه ابرقهرمان‌ها نفوذ کرده‌اند و از اسپایدر وومن گرفته تا الکترا و هنک پیم را تبدیل به افراد خود کرده‌اند و آنها را زیر سلطه گرفته‌اند.

اسکرول‌ها از سال ۱۹۶۷ که انیمیشن چهار شگفت‌انگیز اولین حضورشان در فیلم و سریال محسوب می‌شد تا به امروز در خیلی از انیمیشن‌ها مارول حضور مستمر داشته‌اند که به نظر می‌رسد تقریبا در همه قسمت‌های سری انیمیشن چهار شگفت‌انگیز بوده‌اند. همچنین آنها در برنامه‌های دیگر مارول مانند X-Men، Silver Surfer و The Super Hero Squad Show هم حضور داشته‌اند.

مهم‌ترین فیلمی که اسکرول‌ها در آن حضور داشتند انیمیشن Avengers: Earth's Mightiest Heroes بود که فیلمنامه حضور آنها شباهت خیلی زیادی به داستان کتاب کامیک Secret Invasion داشت. همچنین آنها در چندین قسمت هالک «Hulk» و ماموران اسمَش «Agents of S.M.A.S.H.» حضور داشته اند، علاوه بر این آنها در کراس اور Guardians of the Galaxy که هالک هم در آن حضور داشت ایفای نقش کردند.

علاوه بر تمامی این توصیفات، اسکرول‌ها سابقه بلندی در حضور در بازی‌های ویدئویی دارند که اولین بار در بازی Silver Surfer که در سال ۱۹۸۷ و توسط کمپانی نینتندو منتشر شد حضور داشتند. همچنین آنها در بازی‌های ساخت مارول از بازی Marvel Heroes گرفته تا Marvel Super Hero Squad: The Infinity Gauntlet و Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer حضور داشته‌اند. اما مهم‌ترین بازی ویدئویی که آنها در آن شرکت داشتند بازی Marvel: Ultimate Alliance است که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. در یکی از مراحل این بازی مبارزه اسکرول‌ها و گالاکتوس به تصویر کشیده می‌شود که اسکرول‌ها در این مبارزه شکست خورده و خانه‌ی آنها از بین می‌رود.

اینکه اسکرول‌ها در فیلم کاپیتان مارول چگونه قرار است ظاهر شوند هنوز مشخص نیست اما چیزی که در این میان وجود دارد و فراموش نمی‌شود این است که دنیای سینمایی مارول روز به روز بزرگتر و قدرتمندتر می‌شود.

نظر شما درباره این شخصیت‌های منفور چیست؟ به نظر شما جدالی خوب و دیدنی بین اسکرول‌ها و کاپیتان مارول اتفاق می‌افتد؟


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده