نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

شبکه AMC در حال ساخت یک مجموعه علمی تخیلی است

این‌طور به نظر می‌رسد که شبکه AMC در حال ساخت مجموعه‌ای علمی-تخیلی بر اساس داستان کوتاهی از نویسنده‌ی رمان فیلم Arrival (ورود) است.

در طول کنفرانس مطبوعاتی انجمن منتقدان آثار تلویزیونی، شبکه AMC هشت مجموعه و نمایش تلویزیونی جدید را معرفی کرد که طبق گزارش سایت دِدلاین، یکی از این مجموعه‌ها بر اساس داستان کوتاهی از تد چیانگ، نویسنده‌ی رمان Story of Your Life (داستان زندگی تو)، خواهد بود. داستان فیلم علمی-تخیلی بسیار موفق و متفاوت Arrival (ورود - ۲۰۱۶) دنیس ویلنوو، برداشتی از رمان Story of Your Life تد چیانگ بوده است.

نویسندگی فیلم‌نامه‌ی مجموعه‌ی علمی-تخیلی Liking What You See (دوست داشتن آنچه می‌بینید) بر عهده‌ی اریک هیزرر است و وی برای نویسندگی این اثر با تد چیانگ مشاوره داشته است. این مجموعه بر اساس داستان کوتاه Liking What You See: A Documentary (دوست داشتن آنچه می‌بینید: یک روایت مستند) ساخته خواهد شد. تد چیانگ این داستان کوتاه را با مجموعه‌ی Stories of Your Life and Others (داستان‌های زندگی شما و دیگران) در سال ۲۰۰۲ منتشر کرده است. داستان در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد که در آن گروهی به نام سی‌بروک (Saybrook) با اختراعی جدید باعث می‌شوند انسان‌ها درکی از زیبایی دیگران نداشته باشند. چنین اختراعی به آنان اجازه می‌دهد که دیگران را آن‌گونه که هستند و رفتار می‌کنند بشناسند و نه آنچه از ظاهرشان مشخص است. این مجموعه‌ی تلویزیونی همچون یک مستند روایت خواهد شد و شخصیت‌های داستان نظرات موافق و مخالف خود را با یکدیگر در میان می‌گذارند.

Ted-Chiang

شبکه AMC علاوه بر معرفی مجموعه‌ی تلویزیونی Liking What You See، از هفت پروژه‌ی در حال ساخت دیگر نیز رونمایی کرد؛ از جمله مجموعه‌ای جدید که برداشتی از کتاب The Ballad of Black Tom (چکامه‌ی بلک تام) ویکتور لاوِل خواهد بود. این کتاب نامزد جایزه نبولا بوده است (جایزه نبولا یا Nebula Award از معتبرترین جوایز در زمینهٔ داستان‌نویسی علمی-تخیلی و خیال‌پردازی است که توسط «انجمن نویسندگان علمی‌-تخیلی آمریکا» اعطا می‌شود). پروژه دیگر که عنوان آن هنوز مشخص نیست، فیلمی علمی-تخیلی درجه ب (B-Movie) خواهد بود. این فیلم بر اساس مجموعه‌ داستان‌های منتخب تئاتر ترس رین ویلسون ساخته خواهد شد و قرار است به شکلی عمیق، بخش تاریک فرهنگ عموم را به نمایش درآورد. یکی از دیگر پروژه‌ها نیز In the Middle of the Street (در میانه خیابان) خواهد بود که برداشتی از کتاب The Age of Miracles (دوران معجزات) کارن تامسون واکر است. داستان این کتاب از جایی آغاز می‌شود که سرعت چرخش زمین به دور خود به صورت اسرارآمیزی کاهش می‌یابد. مجموعه‌ای منتخب و ترسناک با عنوان Wicked West (غرب خبیث) نیز در دستور کار شبکه‌ AMC قرار دارد که کمپانی بلوم هاوس پروداکشنز که به ساخت فیلم‌های ترسناک شهره است تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد. جزئیاتی از سه پروژه دیگر در دسترس نیست. 

البته باید به این نکته اشاره داشت که قرار نیست تمامی این مجموعه‌ها ساخته یا بعد از ساخت دنباله‌دار شود. بعد از نویسندگی یک یا چند قسمت از این آثار و تأیید آن‌ها توسط این شبکه، تصمیم به ساخت و ادامه‌ی روی آنتن رفتن آن‌ها گرفته می‌شود. در واقع این مجموعه‌های معرفی‌شده باید منتظر چراغ سبز شبکه AMC باشند.

با آوردن دوباره نام اریک هیزرر برای نویسندگی و برداشت اثری از تد چیانگ، این‌طور به نظر می‌رسد که شبکه AMC می‌خواهد موفقیت فیلم Arrival را تکرار کند. تد چیانگ یکی از بهترین نویسندگان ادبیات علمی-تخیلی و سبک گمانه‌زن است و مطمئناً حضور اریک هیزرر که نشان داده کار خود را در این زمینه به خوبی بلد است و می‌تواند ایده‌هایی را که برای فیلم شدن ممکن‌ناشدنی به نظر می‌رسند به خوبی جان بخشد، نوید مجموعه‌ای باکیفیت و متفاوت را می‌دهد. با نگاهی خوشبینانه به این مجموعه، می‌توان موفقیت فیلم Arrival را برای آن متصور بود.


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده