نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

جیمز کامرون به دنبال ساخت سه گانه ای جدید از ترمیناتور است

کارگردان دو فیلم ابتدایی مجموعه‌ Terminator، به فکر بازسازی این مجموعه و ساخت سه‌گانه‌ای جدید از آن است.

صحبت‌های جدید جیمز کامرون نشان از علاقه‌ی وی به ساخت سه‌گانه‌ای جدید از مجموعه‌ی محبوب ترمیناتور دارد. وی در پاسخ به سؤال سایت News.com.au در مورد اینکه آیا این مجموعه به پایان راه خود رسیده است یا شاهد بازگشت دوباره آن به سینما خواهیم بود، ابتدا بدین نکته اشاره کرد که تکنولوژی‌های جدیدی که در فیلم های علمی تخیلی استفاده می‌شود، خیلی سریع‌تر از آنچه وی حدس می‌زده پیشرفت داشته است.

جیمز کامرون در مورد احتمال بازسازی مجموعه‌ی ترمیناتور و ساخت سه‌گانه‌ای از آن چنین گفت:

در حال مذاکره با دیوید الیسون، صاحب امتیاز کنونی مجموعه‌ ترمیناتور در ایالات متحده هستم. از نظر قانونی حق امتیاز این مجموعه تا یک سال و نیم آینده به من تعلق می‌گیرد. از این‌رو من و دیوید الیسون بنا داریم در مورد نحوه همکاری در آینده صحبت کنیم. در حال حاضر تصمیم داریم سه‌گانه‌ای جدید از مجموعه ترمیناتور بسازیم و این مجموعه را احیا کنیم.   

James-Cameron

اوایل سال جاری بود که آرنولد شوارزنگر جزئیات اندکی را در مورد فیلم بعدی ترمیناتور با رسانه‌ها به اشتراک گذاشت و تأیید کرد پروژه در حال پیشرفت است و وی نیز در این فیلم حضور خواهد داشت. با این حال، آرنولد شوارزنگر به هیچ‌گونه اطلاعاتی از داستان فیلم جدید اشاره نکرد. وی تنها گفت که جیمز کامرون ایده‌های خوبی برای ادامه دادن این مجموعه دارد.

دنباله‌ی قسمت پنجم این مجموعه، فیلم Terminator: Genisys (ترمیناتور: پیدایش - ۲۰۱۵)، قرار بود ماه مه امسال معرفی و ساخت آن آغاز شود، ولی ژانویه سال گذشته بود که استودیو پارامونت این پروژه را از لیست برنامه‌های خود کنار گذاشت. طبق برخی گزارش‌هایی که در ماه مارس منتشر شدند، استودیو پارامونت در حال برنامه‌ریزی برای معرفی بازسازی مجموعه ترمیناتور در سال جاری است. کارگردانی قسمت پنجم و آخرین فیلم این مجموعه بر عهده آلن تیلور بود و در آن فیلم بازیگرانی همچون آرنولد شوارزنگر، امیلیا کلارک، جیسون کلارک و مت اسمیت به ایفای نقش پرداختند. با وجود فروش ۴۴۰ میلیون دلاری این فیلم در گیشه، منتقدان و تماشاچیان اصلاً روی خوشی به آن نشان ندادند و این فیلم با انتقادهای زیادی همراه شد.

Terminator-II

گفتنی است جیمز کامرون کارگردانی دو فیلم اول این مجموعه، The Terminator (ترمیناتور - ۱۹۸۴) و فیلم Terminator 2: Judgement Day (ترمیناتور ۲: روز داوری - ۱۹۹۱) را بر عهده داشت. قسمت دوم این مجموعه یکی از معدود دنباله‌های تاریخ سینما است که بسیاری معتقدند حتی از اولین فیلم این مجموعه نیز به مراتب بهتر است. بازی عالی آرنولد شوارزنگر در نقش تی-۸۰۰، جلوه‌های تصویری فوق تصور و انقلابی فیلم در آن زمان و وجود صحنه‌های اکشن پی‌در‌پی و نفس‌گیر، از ویژگی‌های ساخته‌ی متمایز جیمز کامرون بود.

قرار است قسمت دوم این مجموعه به صورت سه‌بعدی و با بهبود جلوه‌های تصویری، در تاریخ ۲۵ آگوست (۳ شهریورماه) به روی پرده برود.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده