نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۸

فروشنده، چهارمین فیلم برتر متاکریتیک در سال ۲۰۱۷

سایت متاکریتیک اخیرا لیستی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ تا به امروز منتشر کرده که فیلم فروشنده با امتیاز ۸۵ در رتبه چهارم دیده می‌شود.

فیلم فروشنده اصغر فرهادی بدون شک یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ایرانی چند وقت اخیر است؛ فیلمی که توانست در مراسم اسکار 2017 هم جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کند. حال طبق جدید‌ترین اخبار سینمای ایران، سایت متاکریتیک فهرستی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ تا به امروز را منتشر کرده که بر اساس آن، ساخته اصغر فرهادی با امتیاز ۸۵ در جایگاه چهارم قرار گرفته است. 

طبق اعلام متاکریتیک، این لیست بر اساس نظر حداقل ۱۵ منتقد برجسته سینمایی تهیه شده است. در رتبه‌های دوم و سوم لیست فیلم‌های Baby Driver و The Big Six با امتیاز ۸۶ قرار گرفته‌اند و فیلم I Called Him Morgan هم با امتیاز ۹۰ در جایگاه نخست فهرست قرار دارد. همچنین فیلم‌های موفقی چون Raw یا The Beguiled در رتبه‌های پایین‌تر از فروشنده دیده می‌شوند. 

در دیگر اخبار مرتبط با فیلم فروشنده، چندی پیش اعلام شد که این اثر در سراسر جهان بیش از ۱۰ میلیون دلار فروش داشته است. شما همچنین می‌توانید نقد فیلم فروشنده را در زومجی بخوانید که بخشی از آن به شرح زیر است:

فروشنده خوش‌ساخت است و بیننده را همراه می‌کند. گاهی از سرعتش کاسته می‌شود، اما وقتی تمام می‌شود دیگر کسی به سکانس‌های متوسطش فکر نمی‌کند؛ چون پایانی دارد که مانند چکش قاضی در دادگاه باعث سکوت همه می‌شود. این تأثیر اما لحظه‌ای است و چند روز بعد که از فضای فیلم خارج شدید با اینکه لذت آن هیجان زیر زبانتان مانده، طولانی‌مدت نخواهد بود. جای تحسین بسیار دارد که اصغر فرهادی با موفقیت‌های بزرگی که با دو سه فیلم آخرش کسب کرده، همان راه را در پیش نگرفته و از منطقه‌ی راحتی‌اش فاصله گرفته است. فیلم بدون شک وام‌دار تجربه‌های گذشته‌ی او است، اما روایت قصه‌اش جنس دیگری دارد و البته تأثیرگذاری‌اش تاریخ انقضای کوتاه‌تری. فرهادی همچنان در بالاترین کیفیت خودش کار می‌کند و راه‌های جدید را امتحان می‌کند؛ کاری که شاید هر کارگردانی بعد از چند فیلم موفق هیچ‌وقت انجام ندهد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده