نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵

فیلم لانتوری در دانشگاه یو سی ال ای آمریکا پخش می‌شود

فیلم لانتوری، ساخته رضا درمیشیان، قرار است در دانشگاه UCLA آمریکا پخش شود.

یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ایرانی در چند وقت اخیر، فیلم لانتوری، ساخته رضا درمیشیان بود. این فیلم که بازیگرانی چون نوید محمدزاده، مریم پالیزبان و باران کوثری در آن ایفای نقش کرده‌اند، مضمونی اجتماعی-عاشقانه دارد و خلاصه‌ای از داستان آن به شرح زیر است:

عده ای از جوانان بزهکار، به قصد دزدی از قشر پولدار، گروهی با نام «لانتوری» تشکیل می‌دهند. پاشا فرد اصلی لانتوری در این بین عاشق زنی به نام مریم می‌شود. پاشا قصد ازدواج دارد؛ اما مریم چندین بار جواب منفی می‌دهد، تا اینکه در آخرین بار...

حال در جدیدترین اخبار سینمای ایران، اعلام شده که فیلم لانتوری قرار است در دانشگاه UCLA آمریکا پخش شود. این فیلم در بیست و هشتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی در دانشگاه یو سی ال ای پخش خواهد شد که این جشنواره از تاریخ ۱۶ اردیبهشت آغاز شده و قرار است تا ۲۹ اردیبهشت ادامه داشته باشد. در جریان این جشنواره همچنین فیلم نفس، سومین ساخته نرگس آبیار، نیز پخش خواهد شد. برای آشنایی بیش‌تر با این فیلم، می‌توانید نقد آن را در زومجی بخوانید.

لانتوری تا به امروز در ۶ فستیوال رده الف جهانی جزو فیلم‌های منتخب بوده و توانسته ۶ جایزه جهانی، از جمله جایزه بهترین فیلم جشنواره مستقل استانبول را دریافت کند.


منبع ایسنا
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده