نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۲

آخرین تریلر فیلم مورد انتظار King Arthur: Legend of Sword

آخرین تریلر فیلم King Arthur: Legend of Sword بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

تریلری جدید از فیلم آرتور شاه: افسانه‌ی شمشیر (King Arthur: Legend of the Sword)، آخرین ساخته‌ی گای ریچی، در انگلستان به نمایش درآمد. گای ریچی در فیلم جدیدی که از این شخصیت تاریخی ساخته شده است، از منابع ادبی و افسانه‌ای بی‌شماری برای ترسیم شخصیت شاه آرتور بهره برده تا بتواند این فرمانروای بریتانیایی دادگستر را که چارلی هانام نقش آن را ایفا می‌کند، به عنوان پادشاهی افسانه‌ای و تاریخی معرفی کند. پس از فروش تمام بلیت‌های پیش‌نمایش این فیلم، گای ریچی و کمپانی برادران وارنر چشم به تکرار موفقیت همکاری قبلی خود دارند؛ منظورمان فیلم شرلوک هلمز است که با بازی رابرت داونی جونیور توانست به موفقیت‌های زیادی دست یابد.

قرار است در این فیلم داستان اصلی آرتور جوان روایت شود؛ سازندگان فیلم قول داده‌اند که کاملاً به داستان ابتدایی این افسانه‌ی قدیمی بریتانیایی پایبند باشند. البته بدون شک باید منتظر برداشت‌های جدید و مبتکرانه نیز باشیم. پیش از این نیز در دو فیلم مجموعه‌ی شرلوک هولمز، گای ریچی این موضوع را نشان داده بود. برخلاف تریلر قبلی که در آن از آهنگ معروف Babe I’m Gonna Leave You گروه Led Zeppelin استفاده شده بود و چندان نمی‌شد تِم کلی فیلم را در آن تریلر تشخیص داد، در تریلر جدید می‌بینیم که اقتباس جدید گای ریچی از افسانه‌ی آرتور شاه، برداشتی خشن‌تر و جدی‌تر از این افسانه‌ی کلاسیک معروف است. این تریلر هیجان‌انگیز را با هم می‌بینیم.             

مطمئناً سینمادوستان با دیدن این تریلر جدید از فیلم آرتور شاه: افسانه‌ی شمشیر، با شور بیش‌تری منتظر برداشت ماجراجویانه و هیجان‌انگیز گای ریچی خواهد نشست. بار اصلی فیلم بر دوش چارلی هانام و جود لاو است که به ترتیب نقش آرتور شاه و ورتیگرنِ ستمگر و دیوانه را بازی می‌کنند؛ در واقع دیگر عوامل فیلم و بازیگران فرعی باید شانس بیاورند که بتوانند زیر سایه‌ی نقش‌آفرینی این دو جایی برای خود پیدا کنند!      

در گذشته به کرات افسانه‌ی حماسی، تخیلی و قرون وسطایی آرتور شاه بر روی پرده‌ی سینما به نمایش درآمده است و قطعاً پس از اکران، فیلم گای ریچی با آن آثار مقایسه خواهد شد؛ از جمله با فیلم درام اکسکالیبر (Excaliber)، محصول ۱۹۸۱ و ساخته‌ی جان بورمن که برداشتی معاصر و خودسرانه از افسانه‌ی آرتور شاه بود. هم‌چنین کمدی موزیکال کاملوت (نام شهر شاه آرتور) و نیز فیلم سینمای کالت، مانتی پایتون و جام مقدس (Monty Python and the Holy Grail) که محصول سال ۱۹۷۵ به کارگردانی تری ویلیامز و تری جونز است.     

Excaliber

بر اساس صحنه‌هایی که تاکنون از فیلم به نمایش درآمده است، شاه آرتور: افسانه‌ی شمشیر، برای علاقمندان آثار تخیلی که با افسانه‌ی کلاسیک آرتور شاه آشنا هستند، فیلمی سرگرم‌کننده خواهد بود. همچنین برای آن دسته از سینما دوستان که چندان با داستان ابتدایی آشنایی ندارند، اثری حماسی و قرون وسطایی خواهد بود که می‌تواند آن‌ها را به یاد مجموعه‌ی تلویزیونی Game of Thrones بیندازد. سؤال اینجاست که آیا افسانه‌ی شمشیر که تقریباً در یک دوره‌ی زمانی با فیلم نگهبانان کهکشان ۲ (Guardians of the Galaxy Vol. 2) اکران می‌شود، می‌تواند در گیشه به موفقیت دست پیدا کند یا خیر. باید منتظر ماند و دید.   

فیلم آرتور شاه: افسانه‌ی شمشیر، داستانی مرد جوانی به نام آرتور را روایت می‌کند که ماجراجویی خود را از خیابان‌ها برای باز پس‌گیری تاج‌ و تختش آغاز می‌کند. زمانی که آرتور کودک بود، پدرش کشته شد و ورتیگرن، عموی آرتور، تاج‌ و تخت را تصاحب کرد. آرتور با وجود آن که می‌داند تاج و تحت حق طبیعی او است، اما ایده‌ای برای باز پس‌گیری آن ندارد و مجبور است در خیابان‌های شهر سرگردان شود. اما زمانی که او شمشیری به نام اکسکالیبر را از دل سنگ بیرون می‌آورد، زندگی وی کاملاً تغییر می‌کند و آرتور حال باید برای باز پس‌گیری تاج و تخت با عموی خود مبارزه کند.

فیلم آرتور شاه: افسانه‌ی شمشیر، برای اکران در تاریخ ۱۲ می ۲۰۱۷ (۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده