نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵

پخش اولین تریلر نسخه سه بعدی فیلم Terminator 2: Judgment Day

تریلر سه بعدی فیلم Terminator 2: Judgment Day منتشر شد: فیلم تخیلی و کلاسیک آرنولد شوارتزنگر به پرده‌ی سینما بازمی‌گردد.

اولین تریلر فیلم کلاسیک ترمیناتور ۲: روز داوری (Terminator 2: Judgment Day) که قرار است امسال به صورت سه‌ بعدی دوباره به پرده‌ی سینماها بازگردد، منتشر شد. جلوه‌های ویژه‌ی فوق‌العاده و باورنکردنی این فیلم علمی تخیلی محصول سال ۱۹۹۱، هنوز هم نشان‌ دهنده‌ی کیفیت بالای این اثر است. ترمیناتور ۲: روز داوری، یکی از معدود دنباله‌های تاریخ سینما است که بسیاری معتقدند حتی از اولین فیلم این مجموعه نیز به مراتب بهتر است. بازی عالی آرنولد شوارتزنگر در نقش تی-۸۰۰، جلوه‌های تصویری فوق تصور و انقلابی فیلم در آن زمان و وجود صحنه‌های اکشن پی‌در‌پی و نفس‌گیر، از ویژگی‌های ساخته‌ی متمایز جیمز کامرون بود. شنیدن خبر دیدن دوباره‌ی این فیلم بر پرده‌ی سینما، آن هم به صورت سه‌ بعدی، طرفداران این فیلم تخیلی را بسیار هیجان‌زده کرده و مطمئناً آن را از دست نخواهند داد.      

در واقع فیلم ترمیناتور ۲: روز داوری، دارای چنان کیفیتی در بخش جلوه‌های ویژه بود که بعید است برای امروزی‌تر شدن فیلم جهت تماشاچیان نسل جدیدی که به دیدن آن می‌روند، نیاز به ایجاد تغییرات زیادی باشد. مخصوصاً ربات تی-۱۰۰۰ که با وجود اینکه از ساخت فیلم چیزی نزدیک به ۳۰ سال می‌گذرد، هنوز هم جلوه‌های ویژه‌ی به کار رفته در ساخت آن، مدهوش‌ کننده و جذاب به نظر می‌رسد. ولی خب باز هم با این وجود جیمز کامرون تصمیم دارد پیش از اکران دوباره‌ی این فیلم کلاسیک بلاک‌باستر به صورت سه‌بعدی بر پرده‌ی سینما، تک تک فریم‌های فیلم را از نو بررسی کند و بهبود بخشد.

در تریلر جدید که توسط دیستریب فیلمز (Distrib Films) منتشر شده است، طرفداران قسمتی از آن‌چه قرار است در اثر نهایی بر پرده ظاهر شود را می‌بینند. این تریلر شامل صحنه‌هایی از فیلم است و چشمگیر بودن بهبود جلوه‌های ویژه در آن‌ها کاملاً مشخص است. یکی از این صحنه‌ها، صحنه‌ی جنگ پسارستاخیزی است که در ابتدای این تریلر مشاهده می‌شود. در زیر می‌توانید این تریلر را مشاهده کنید.

طبق گفته‌ی سایت رسمی دیستریب فیلمز، بازسازی و بهبود جلوه‌های ویژه‌ی فیلم امری بسیار سخت و مستلزم دقت و زحمت زیاد بود و چیزی حدود یک سال زمان برده است. کمپانی جیمز کارون، لایت‌استُرم اینترتینمت (Lightstorm Entertainment)، که مسئولیت ساخت فیلم ترمیناتور ۲: روز داوری، را بر عهده داشته و در کارنامه‌ی خود ساخت فیلم‌های تایتانیک (Titanic) و آواتار (Avatar) را نیز دارد، روند ساخت ریمستر سه‌ بعدی فیلم را از ابتدا تا انتها زیر نظر داشته است. تیم جیمز کامرون، فیلم ۳۵ میلیمتری قدیم را فریم به فریم جدا کرده و به کیفیت 4K تبدیل کرده‌اند. سپس استریو دی (Stereo D) استودیوی سازنده‌ی فیلم‌های The Fate of the Furious و Rogue One نسخه 4K را به سه‌ بعدی تبدیل کرده است.     

تصاویر در فیلم سه‌ بعدی ترمیناتور ۲: روز داوری، به طرز برجسته‌ای شارپ‌تر هستند. می‌توان با استناد به صحبت‌هایی که در مراسم بزرگداشت جیمز کامرون زده شد، این طور گفت که این فیلم جزو معدود فیلم‌های تخیلی قرن بیستم است که می‌تواند استانداردهای ساخت فیلم‌های امروزی را نیز داشته باشد. در واقع برای تبدیلش به فیلم سه‌ بعدی، تنها لازم است تغییراتی جزئی را در آن ایجاد کرد چرا که این فیلم دارای کیفیت بالایی بوده و همین امر نشان‌دهنده‌ی اهمیت این فیلم در سینمای آمریکا و در تمام این ژانر است.      

Terminator-2-3d

باز هم با این وجود، طرفداران پروپاقرص فیلم ترمیناتور ۲: روز داوری، ممکن است کمی نگران همین موضوع بهبود جلوه‌های تصویری باشند. شنیدن بهبود جلوه‌های تصویری، برخی را یاد سه‌گانه‌ی Star Wars می‌اندازد که در سال ۲۰۰۴ اکران دوباره شد و در آن زیاده‌روی‌های صورت گرفته بود. ولی خب به نظر این فیلم شباهتی با آن صحنه‌ی معروف شلیک هان سولو در فیلم ۱۹۷۷ جنگ ستارگان ندارد! مطمئناً طرفداران این مجموعه، دیدن این فیلم سه‌ بعدی را از دست نخواهند داد.      

ترمیناتور ۲: روز داوری، قرار است روز ۲۵ آگوست (۳ شهریور) بر روی پرده رود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده