نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۵

اصغر فرهادی از انوشه انصاری و فیروز نادری برای شرکت در مراسم اسکار دعوت کرد

اصغر فرهادى، انوشه انصاری و پروفسور فیروز نادری را به نمايندگى از خود و فيلم فروشنده براى شركت در مراسم اسکار به آكادمى معرفى كرد.

اصغر فرهادی کارگردان فیلم فروشنده که به دلیل قانون منع وجود شهروندان هفت کشور به آمریکا، از شرکت در مراسم اسکار 2017 انصراف داده بود، انوشه انصاری اولین فضانورد ایرانی و پروفسور فیروز نادری را به نمایندگی از خود و فیلم فروشنده برای شرکت در هشتاد و نهمین مراسم اسکار معرفی کرد.

انوشه انصاری متولد شهر مشهد و اولین فضانورد ایرانی است که با هزینه‌ی شخصی به فضا رفته است. انصاری مدرک کارشناسی خود در رشته الکترونیک و مهندسی کامپیوتر از دانشگاه جرج میسون دریافت کرده دوره‌ی کارشناسی ارشد خود را نیز در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه جرج واشنگتن گذرانده است.

پروفسور فیروز نادری نیز دیگر ایرانی صاحب‌نامی است که فرهادی برای شرکت در اسکار انتخاب کرده است. او مدیرکل اکتشافات منظومه‌ی شمسی در ناسا و معاون پیشین مدیرکل تنظیم راهبردهای آزمایشگاه پیش‌رانش جت در ناسا است. پروفسور نادری بعد از اتمام تحصیلات خود در آمریکا، مدتی به ایران بازگشت و در مرکز سنجش از دور ایران فعالیت کرد. سال گذشته ريز سياره‌اى به نام پروفسور نادرى در آستانه بازنشستگى اش در ناسا ثبت شده است.

انتخاب دو چهره سرشناس ایرانی مقیم آمریکا به این احتمالات دامن زده که آکادمی برای اهدای جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی، برنامه‌ی خاصی مد نظر دارد. اگر فیلم دیگری غیر از فروشنده برنده‌ی این جایزه شود، این احتمال وجود دارد که انوشه انصاری و پروفسور فیروز نادری اسکار را به برنده اهدا کنند. تمام حرف و حدیث‌ها دوشنبه صبح و پس از پشت سر گذاشتن این اسکار پرحاشیه به اتمام خواهد رسید و باید منتظر باشیم و ببینیم که اعضای آکادمی چه تصمیم در خصوص این جایزه اتخاذ کرده‌اند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده