نویسنده: محسن وزیری
// یکشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۸

لغو مهمانی اسکار آژانس استعدادهای هالیوود در حمایت از اصغر فرهادی

آژانس استعدادهای هالیوود یا به اختصار UTA در اعتراض به حکم منع ورود شهروندان هفت کشور به آمریکا، مهمانی پیش از اسکار خود را لغو کرد.

فرمان رئیس جمهور جدید آمریکا در هفته‌های اخیر با حواشی بسیاری همراه بوده و با وجود اینکه دادگاه فدرال رای به لغو این قانون داده، اما اعتراضات به دستور دونالد ترامپ همچنان ادامه دارد. آژانس استعدادهای هالیوود (United Talent Agency) که اصغر فرهادی نیز یکی از موکلین آن به شما می‌رود، تصمیم گرفته مهمانی اسکار خود را لغو کرده و در تاریخ ۲۴ فوریه یعنی دو روز قبل از مراسم اسکار 2017، تجمعی اعتراضی در حمایت از مهاجران برگزار می‌کند. این آژانس همچنین اعلام کرده مبلغ ۲۵۰ هزار دلار به اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا (ACLU) اهدا خواهد کرد.

اصغر فرهادی که مدتی پیش اعلام کرد در مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد، در واکنش به این حرکت آژانس استعدادهای هالیوود گفته اعلام حمایت آژانس برایش باعث افتخار است و چنین حرکتی اشک به چشمانش آورده است. دیگر موکلان این سازمان از جمله مارک رافالو، پل بتانی و میشا کالینز خوشحالی خود را نسبت به تصمیم اخیر آژانس استعدادهای هالیوود اعلام کرده‌اند.

در حرکتی مشابه، تنی چند از فیلمسازان بریتانیایی از جمله کایرا نایلتی و ریدلی اسکات در تلاش هستند تا فیلم فروشنده را در شب مراسم اسکار، مقابل سفارت آمریکا در لندن به نمایش درآروند.

هشتاد و نهمین مراسم اهدای جوایز آکادمی در تاریخ ۲۶ فوریه (بامداد دوشنبه نهم اسفند) با اجرای مجری و کمدین معروف، جیمی کیمل در هالیوود لس آنجلس برگزار خواهد شد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده