نویسنده: محسن وزیری
// یکشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۶

تهیه کننده فیلم ویلایی ها سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی را رد کرده است

منیره قیدی کارگردان فیلم ویلایی ها در برنامه هفت اعلام کرد که تهیه کننده فیلم، از قبول سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی سر باز زده است.

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با اعلام لیست برندگان به پایان رسید اما حواشی جشنواره ظاهراً تمامی ندارد. منیره قیدی، کارگردان فیلم ویلایی ها با حضور روی آنتن زنده برنامه هفت از تماس دبیرخانه جشنواره فجر با تهیه کننده این فیلم برای دریافت سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی خبر داد که با جواب منفی روبرو شدند. این سیمرغ در مراسم اختتامیه به «ماجرای نیمروز» رسید.

فیلم ویلایی ها نامزد ۶ سیمرغ بلورین شده بود که موفق شد سه سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن، جلوه‌های بصری و بهترین فیلم اول را کسب کند. اما منیره قیدی کارگردان این فیلم نظر دیگری دارد:

من فیلم بد با کارگردانی بد ساخته بودم که لایق کاندیداتوری در این بخش ها نبود، لذا چطور می‌توانستم به یک باره شکوفا شوم و جایزه خلق الساعه استعداد درخشان را دریافت کنم؟ لذا ترجیح دادم از این رقابت عجیب خارج شوم! بنظرم رسید هیئت داوران سعی کرد متفاوت رفتار کند.

لذا طبیعی است که من این جایزه خلق الساعه را نمی‌پذیرم و طبیعی است تهیه کننده من نیز جایزه ملی‌ای که قرار بود به ما بدهند را نپذیرفتند!

نمی‌تواند یک جایزه ملی باشد، اما کارگردانی، طراحی صحنه و فیلمش بی‌ارزش باشد. اینها چگونه تشخیص دادند فیلمنامه فیلمی که خود بد است، خوب است؟ انتخاب ها باید معیاری داشته باشد.

برای آشنایی بیشتر با اولین اثر بلند منیره قیدی، می‌توانید به معرفی فیلم ویلایی ها در زومجی مراجعه کنید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده