نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۲

جان هرت، بازیگر فیلم هری پاتر در سن ۷۷ سالگی درگذشت

جان هرت، بازیگر سرشناس انگلیسی، در سن ۷۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

طبق خبری که وب‌سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده، جان هرت، بازیگر برجسته و سرشناس انگلیسی، در سن ۷۷ سالگی درگذشت. در سال ۲۰۱۵ اعلام شد که او دچار بیماری سرطان لوزالمعده شده است، با این حال، هنوز علت مرگ وی مشخص و اعلام نشده است. هرت در سال ۲۰۱۵ نشان شوالیه را از ملکه بریتانیا دریافت کرد. او چهار باز ازدواج کرد که حاصل آن دو فرزند بوده است. در سال ۱۹۴۰، هرت در شهر کوچکی به نام چسترفیلد که در دربی‌شر بریتانیا واقع شده‌ است، به دنیا آمد. او در بین سه فرزند خانواده، کوچک‌ترین فرزند بود. مادر او یک مهندس بود که به صورت تفریحی به بازیگری نیز مشغول بود، پدر هرت نیز یک ریاضیدان و وکیل بود. هرت کودکی سختی داشت چرا که او مجاز نبود که به سینما برود یا اینکه همراه با کودکان دیگر در کوچه و خیابان بازی کند.

هرت در هشت سالگی به مدرسه مذهبی فرستاده شد جایی که او برای اولین بار پس از دیدن نمایش الیور تویست توسط الک گینس، به بازیگری علاقه مند شد. هرت در سن ۱۲ سالگی به مدرسه دیگری فرستاده شد، اما پدر و مادر هرت از اینکه می‌دیدند او به دنبال بازیگری است، بسیار دلسرد شدند و تلاش کردند تا او را متقاعد کنند که بازیگری را رها کند و به یک معلم هنر تبدیل شود. او پیش از حضور در آکادمی سلطنتی برای رشته هنرهای دراماتیک، دیپلم خود را به عنوان معلم هنر دریافت کرد. او حرفه بازیگرای را از اوایل دهه ۶۰ میلادی آغاز کرد و با بازی در نقش اصلی فیلم مردی برای تمام فصول (A Man for All Seasons) محصول سال ۱۹۶۶، به شهرت رسید.

هرت برای بازی در فیلم قطار سریع‌السیر نیمه‌شب (Midnight Express) موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب شد و برای بازی در فیلم مرد فیل‌نما (The Elephant Man) نیز نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده بود، همچنین هرت برای بازی در این دو فیلم نامزد دریافت دو جایزه اسکار نیز شده بود، اما هیچگاه موفق به دریافت این جایزه نشد. علاوه بر این، او نقش کین را در فیلم بیگانه (Alien) محصول سال ۱۹۷۹، نیز بر عهده داشت. او در سال ۱۹۸۷ این نقش را در فیلم کمدی توپ‌های فضایی (Spaceballs) به کارگردانی مل بروکس، تکرار کرد. این دو پیش از این در فیلم تاریخ جهان: قسمت اول (History of the World: Part I) محصول سال ۱۹۸۱، همکاری داشته‌اند. هرت در سال ۲۰۰۵، نقش صدراعظم ساتلر را در فیلم وی فور وندتا (V for Vendetta) بازی کرد.

John Hurt in V for Vendetta

هرت در سه فیلم از مجموعه هری پاتر (Harry Potter) نقش اولیوندر را بر عهده داشته و بازی کرده است. او در سال‌های اخیر در فیلم‌های دیگری چون برف‌شکن (Snowpiercer) و پسر جهنمی (Hellboy) و همچنین سه قسمت سریال دکتر هو (Doctor Who) نیز به ایفای نقش پرداخته است. هرت همچنین در صداپیشگی نیز فعالیت داشته است. او صداپیشگی شخصیت آراگورن در انیمیشن ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) را بر عهده داشت. او همچنین صداپیشگی شخصیت هازل در انیمیشن Watership Down را نیز بر عهده داشته است.

That Good Night، تاریک‌ترین ساعت (Darkest Hour)، نام من لنی است‌ (My Name Is Lenny) و Damascus Cover آخرین‌ فیلم‌هایی هستند که هرت در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است و طی سال ۲۰۱۷ منتشر خواهند شد.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده