// سه شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۶

فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» ۲۳ بهمن اکران می شود

سخنگوی شورای صنفی از ادامه اکران «خوب، بد، جلف»  به کارگردانی پیمان قاسم خانی در ایام نوروز 96 خبر داده است.

پس از کش و قوس‌های تقریبا ۹ ماهه برای زمان اکران فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسم خانی، در نهایت غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی از اکران اولین تجربه کارگردانی قاسم‌خانی پس از برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر خبر داده است.

انتظار طولانی برای گرفتن پروانه نمایش و به دنبال آن مشکلات پیش آمده در مسیر اکران این فیلم در سینماهای کشور، باعث شد تا در طول ۹ ماه گذشته شاهد اعلام تاریخ‌های مختلف اکران برای ساخته‌ی پیمان قاسم‌ خانی باشیم.  قاسم‌‌خانی با از دست دادن اکران دوم نوروز و عید فطر،‌ بعد از گرفتن پروانه نمایش نیز نتوانست با مخالفت شورای صنفی مبنی بر عدم اکران فیلم کمدی در ایام محرم، «خوب،‌ بد، جلف» را به روی پرده‌ی سینما ببرد.

با وجود تمایل قاسم‌خانی برای نمایش فیلم در ایام نوروز ۹۶، شورای صنفی برای گرم نگه داشتن گیشه‌‌ها، با امضای قرار دادی با این کارگردان زمان اکران «خوب، بد، جلف» را به سرگروهی پردیس زندگی، آذرماه سال جاری اعلام کرد. اما شرایط دست به دست هم داد تا اکران آذرماه نیز منتفی شود و زمان اکران این فیلم به دی ماه موکول شود.

قاسم خانی بدون توجه به داشتن قرارداد اکران، فرم حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را پر کرد تا شاید شانس داشته باشد اولین نمایش فیلم خود را جشنواره فیلم فجر تجربه کند. با اعلام اسامی فیلم‌های بخش مسابقه، نام «خوب، بد، جلف» در میان اسامی فیلم‌هایی منتخب هیات انتخاب نبود، اما چند روز بعد و با بررسی دوباره فیلم قاسم خانی به بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر راه یافت.

طبق گفته‌ی سخنگوی شورای صنفی، قرار داد این فیلم برای اکران در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ به سرگروهی پردیس زندگی همچنین پابرجاست. اکران فیلم خوب بد جلف تا بعد از عید هم ادامه خواهد داشت.

«خوب، بد، جلف» داستان یک کارگردان هنری سینماست که از طرف تهیه کننده‌اش تحت فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. از نظر کارگردان آن‌ها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند، اما برای ساخت فیلم مجبور است در مدت کوتاهی آن‌ها را به نقش‌هایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست.

حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، بیژن امکانیان، نیوشا ضیغمی، رضا رویگری، آزاده صمدی، نسیم ادبی، رضا کریمی، امیرمهدی ژوله بازیگران اولین تجربه کارگردانی پیمان قاسم خانی‌اند.

گفتنی است فیلم «مبارک» به کارگردانی محمدرضا نجفی همزمان با «خوب، بد، جلف» اکران خواهد شد و از ششم بهمن نیز فیلم‌های «افسونگر» به کارگردانی حسین تبریزی و «بچه‌های جسور» به کارگردانی حجت‌الله سیفی اکران خود را آغاز می‌کنند. نمایش این دو فیلم در زمان برگزاری جشنواره و بعد از آن ادامه خواهد داشت ولی تا قبل از نوروز 96 اکران این سه فیلم به پایان خواهد رسید.


منبع icinema
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده