نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۶

نکات جالب مراسم جوایز گلدن گلوب 2017

صبح روز دوشنبه، ۲۰ دی، مراسم جوایز گلدن گلوب 2017 برگزار شد. با نکاتی جالب از گلدن گلوب 2017 همراه باشید.

بالاخره صبح روز امروز، هفتاد و چهارمین مراسم جوایز گلدن گلوب برگزار شد و برندگان گلدن گلوب 2017 مشخص شدند. مجری این مراسم، کمدین و مجری معروف آمریکایی، جیمی فالون بود و موفق‌ترین فیلم این مراسم، فیلم La La Land بود که با ۷ جایزه، توانست رکورد جدیدی در این مراسم به ثبت برساند. به مناسبت این مراسم، تصمیم گرفتیم نکات جالبی را از گلدن گلوب 2017 برای شما بازگو کنیم.

۱- فیلم La La Land با هفت‌ جایزه، تبدیل به فیلمی شد که بیشترین جایزه را در یک مراسم گلدن گلوب از آن خود کرده است. همچنین این فیلم در هر شاخه‌ای که نامزد شد، توانست برنده شود و دست پر به خانه بازگردد.

۲- با اینکه گلدن گلوب 2017 اولین نامزدی رایان رینولدز در این مراسم بود، فیلم ابر قهرمانی Deadpool، اولین فیلم ابرقهرمانی لایو اکشنی (حرکت زنده) است که در این مراسم  نامزد دریافت بهترین فیلم کمدی / موزیکال شده است.

۳- پیرترین برنده گلدن گلوب، جسیکا تندی نام دارد که در سال ۱۹۹۰ و در سن ۸۰ سالگی به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم Driving Miss Daisy برنده بهترین بازیگر زن شد.

۴- هتل بورلی هیلتون واقع در لس‌آنجس از سال ۱۹۶۱ میزبان مراسم گلدن گلوب بوده است و از آن زمان مراسم هر سال در این هتل برگزار می‌شود.

۵- زمانی که برای اولین بار مراسم گلدن گلوب برگزار شد، اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود این جوایز را اهدا کردند با این حال در یکی از این مراسم، جیمز دین، سمی دیویس جونیور و فرانک سیناترا برای اهدای جوایز به روی سن آمدند و به دلیل اینکه حضار از این حرکت بسیار خوششان آمد، از آن زمان به بعد هنرپیشه‌ها برای اهدای جوایز به روی سن آمدند.

۶- با اینکه مراسم گلدن گلوب قدمتی ۷۰ ساله دارد، فقط ۴ هنرپیشه زن در یک سال با ۲ جایزه به خانه بازگشتند. کیت وینسلت در سال ۲۰۰۹، هلن میرن در سال ۲۰۰۷، جوآن پلورایت در سال ۱۹۹۳ و سیگورنی ویور در سال ۱۹۸۹.

۷- جوان‌ترین کسی که برنده گلدن گلوب شده است، ریکی شرودر ۹ ساله بود که در سال ۱۹۸۰ برای فیلم The Champ توانست برنده این جایزه شود.

۸- هر کدام از مجسمه‌های گلدن گلوب به طور تقریبی ارزشی معادل با ۸۰۰ دلار دارند و از طلای ۲۴ عیار ساخته شده‌اند.

۹- ۳۲ فیلمی که تا به حال در بخش بهترین فیلم درام گلدن گلوب برنده شده‌اند، در اسکار نیز توانسته‌اند جایزه بهترین فیلم را از آن خود بکنند.

۱۰- One Flew Over The Cuckoo's Nest و A Star Is Born و Doctor Zhivago سه فیلمی هستند که در پنج شاخه مختلف نامزد شدند و توانستند هر ۵ جایزه را از آن خود بکنند.

۱۱- فرش قرمز این مراسم، مساحتی برابر ۲۷۸۷ متر مربع دارد. 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده