// دوشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۱

ویلیام کریستوفر در سن ۸۴ سالگی درگذشت

ویلیام کریستوفر، بازیگر با‌سابقه هالیوود در سن ۸۴ سالگی در‌گذشت.

ویلیام کریستوفر، ایفا‌گر نقش پدر مولکاهی در سریال تلویزیونی M*A*S*H روز ۱۱ دی در منزل شخصی‌اش در شهر پاسادینا، ایالت کالیفرنیا به علت ابتلا به بیماری سرطان ریه در سن ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

ویلیام کریستوفر در تاریخ ۲۰ اکتبر ۱۹۳۲ (۲۸ مهر ۱۳۱۱) در شهر اوانستون، ایالت ایلینوی دیده به جهان گشود. او که مدرک کارشناسی هنر خود را از دانشگاه وسلین دریافت کرده، در زمان دانشجویی در تیم‌‌های فوتبال و شمشیر‌بازی نیز حضور داشته است. فعالیت‌های هنری ویلیام کریستوفر از اواسط دهه ۶۰ میلادی و حضور در سریال‌های تلویزیونی The Patty Duke Show ،Hogan’s Heroes و The Andy Griffith Show آغاز شد. همچنین وی در این مقطع زمانی حضور در سینما را با فیلم سینمایی The Fortune Cookie تجربه کرده و پس از مدتی کوتاه ایفای نقش ثابت «لستر هامل» در سریال تلویزیونی Gomer Pyle U.S.M.C را به عهده گرفت.

در سال ۱۹۷۲، ویلیام کریستوفر در تست بازیگری سریال M*A*S*H شرکت کرده و توانست نقش پدر فرانسیس مولکاهی را بدست آورد. این سریال در طی ۱۱ فصل و ۲۵۱ قسمت از شبکه سی‌بی‌اس (CBS) پخش شد. ویلیام کریستوفر همچنین در نسخه فرعی این سریال به نام AfterMASH به مدت دو سال نقش پدر مولکاهی را تکرار کرد. به این دلیل که شخصیت مذکور یک بوکسور آماتور بوده، ویلیام کریستوفر تحت آموزش بوکس نیز قرار گرفت.

ویلیام کریستوفر پس از به اتمام رسیدن سریال‌های M*A*S*H و AfterMASH در سریال‌های تلویزیونی متعددی حضور پیدا کرده و در تعدادی از اپیزود‌های The Smurfs به صدا‌پیشگی نیز پرداخته است. از آنجایی که ند، فرزند ویلیام کریستوفر مبتلا به بیماری اوتیسم بوده، او بخش عمده‌ای از وقت آزاد خود را به انجمن ملی اوتیسم اختصاص داده و در جهت آگاهی بخشی به عموم مردم در رابطه با این بیماری تلاش کرد. همچنین وی به همراه همسرش تجربیات خود از زندگی در کنار ند را در قالب کتابی به نام Mixed Blessings در سال ۱۹۸۵ به چاپ رساند.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده