نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۹

هایو میازاکی یک فیلم دیگر نیز خواهد ساخت

هایو میازاکی، کارگردان افسانه‌ای، اعلام کرد که یک فیلم دیگر نیز خواهد ساخت.

بدون هیچ شک و شبه‌ای، هایو میازاکی، یکی از تاثیرگذارترین کارگردان‌های تاریخ سینما است. کارگردان انیمیشن‌هایی مانند شهر اشباح (Spirited Away) و همسایه من توتورو (My Neighbor Totoro)، در سال ۲۰۱۳ اعلام کرده بود که دیگر هیچ انیمیشن دیگری نخواهد ساخت. با این حال چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی با نام «هایو میازاکی: مردی که هنوز کارش تمام نشده است»، اعلام کرد که قصد دارد انیمیشن کوتاه خود با نام Boro the Caterpillar را به یک انیمیشن بلند تبدیل کند. این خبر توسط وب‌سایت انیمه نیوز نت‌ورک اعلام شد و با اینکه هنوز به صورت رسمی ساخت این انیمیشن کلید نخورده است، میازاکی در حال کار برروی آن است. 

انیمیشن کوتاه Boro the Caterpillar که یک CG است، قرار است که به صورت انحصاری در موزه استودیو جیبلی در توکیو به نمایش در بیاید. این انیمیشن، مدت زمانی ۱۲ دقیقه‌ای خواهد داشت. کار ساخت نسخه کوتاه این انیمیشن،‌ یک سال دیگر به اتمام خواهد رسید. این انیمیشن، داستان یک کرم پیله‌ساز بسیار کوچک است و در حدود ۲۰ سال است که قرار است ساخته شود. 

از دیگر فیلم‌های این کارگردان افسانه‌ای می‌توان به Princess Mononoke، Howl's Moving Castle، Kiki's Delivery Service و Porco Rosso اشاره کرد. از میان تمام آثار میازاکی،‌ شهر اشباح از نظر تجاری از همه موفق‌تر بوده است. این فیلم که در سال ۲۰۰۱ اکران شد، توانست در سال ۲۰۰۳ اسکار بهترین فیلم انیمیشن را به دست بیاورد. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده