نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۸

سازندگان ارباب حلقه ها و هابیت ساخت فیلم Mortal Engines را تایید کردند

پیتر جکسون پروژه جدید خود به نام Mortal Engines را تایید کرد، اما او کارگردانی این فیلم را بر عهده نخواهد داشت.

پیتر جکسون، کارگردان دو سه گانه ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) و هابیت (The Hobbit)، و فرن والش ساخت فیلمی براساس رمان علمی تخیلی موتورهای فانی (Mortal Engines) اثر فیلیپ ریو را تایید کردند. این فیلم قرار است توسط دو کمپانی MRC و یونیورسال ساخته شود. طبق خبری که وب‌سایت ددلاین منتشر کرده است، کریستین ریورز که در دو سه گانه The Lord of the Rings و The Hobbit با پیتر جکسون همکاری کرده است، کارگردانی این فیلم را بر عهده خواهد داشت. ریورز برای فیلم کینگ کونگ (King Kong) که با جکسون برای ساخت جلوه‌های ویژه آن همکاری داشته است، موفق به دریافت جایزه اسکار شده بود. 

فیلمبرداری و تولید فیلم Mortal Engines از بهار ۲۰۱۷ در کشور نیوزیلند همانند The Lord of the Rings و The Hobbit آغاز خواهد شد. کار نوشتن فیلمنامه فیلم Mortal Engines بر عهده فیلیپا بوینس است و جکسون و والش نیز به وی در نوشتن فیلمنامه کمک خواهند کرد. بوینس بخشی از تیم نویسنده‌های دو سه گانه The Lord of the Rings و The Hobbit بوده است. ددلاین در ادامه اضافه می‌کند که جکسون و والش حق ساخت فیلم Mortal Engines در سال ۲۰۰۹ بدست آورده بودند و از آن زمان کار بر روی آن را آغاز کرده بودند، جکسون در ابتدا تصمیم داشت خودش این فیلم را کارگردانی کند. جکسون در بیانیه‌ا‌ی که برای تایید ساخت این فیلم منتشر کرده بود، گفته است:

کریستین یکی از نزدیک‌ترین همکاران من است. ترکیبی از تصاویر احساسی و جلوه‌های ویژه فوق العاده در پروژه Mortal Engines، این پروژه را گزینه مناسبی برای اولین تجربه کارگردانی او کرده است. کاری که کریستین قصد دارد تا با داستان فوق‌ العاده فیلیپ ریو انجام دهد، آن را تبدیل به فیلمی منحصر به فرد و فوق العاده جذاب و دیدنی کند. ای کاش می توانستم آن را فردا تماشا کنم.

mortal engines

داستان کتاب Mortal Engines در آینده بسیار دور اتفاق می‌افتد که در این دنیای پسا آخرالزمانی شهرهای زمین که با موتورها و چرخ‌های عظیم قابلیت تحرک پیدا کرده‌اند، یکدیگر را برای تصاحب منابع حیاتی باقیمانده زمین می‌بلعند و منابع این سیاره در آستانه به پایان رسیدن است. شهردار لندن برنامه بزرگ‌تری دارد و تصمیم دارد بر روی یک شهر کوچک فرمانروایی کند و چند جوان سعی می‌کنند که او را متوقف کنند.

همچنین، پیتر جکسون در فیسبوک شخصی خود کمی بیشتر در مورد پروژه Mortal Engines صحبت کرد و گفت اطلاعات و خبرهای این فیلم را در فیسبوک خود پوشش خواهد داد.

ما چندین سال پیش حقوق ساخت فیلم مجموعه کتاب‌های فیلیپ را بدست آورده بودیم، اما برای یافتن زمان مناسب برای ساخت فیلم آن صبر کردیم. اگر شما این مجموعه کتاب‌ها را تا به امروز نخوانده‌اید، شروع به خواندن آن کنید. این کتاب نگاه خیره کننده و فوق العاده‌ای به آینده دارد، زمانی همه شهرهای بزرگ روی زمین با موتورها و چرخ‌های عظیم قابلیت تحرک پیدا کرده‌اند، که به آن شهرهای تراکشن می‌گویند که در سراسر زمین می‌گردند و این شهرها دارای چشم اندازی سراسری و فوق العاده هستند. 

جامعه ما با اصول شهری داروینیسم ساخته شده و بوجود آمده است که اساسا شهرهای بزرگ‌تر، شهرهایی که کوچک‌تر هستند را شکار و مصرف می‌کنند که این تنها پس زمینه یک داستان شخصی و عاطفی است.

جکسون همچنین تایید کرد که بازیگران این فیلم به همراه زمان اکران آن در زمان دیگری اعلام خواهد شد و کمپانی وتا ورکشاپ و وتا دیجیتال نیز در این پروژه حضور دارند و همکاری می‌کنند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده