نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۹

نتفلیکس قصد دارد ۵۰ درصد محتوای خود را به صورت اختصاصی تولید کند

سرویس استریم نتفلیکس اعلام کرد که قصد دارد ۵۰ درصد از محتوای خود را به صورت اختصاصی تولید کند.

دیوید ولز، مدیر مالی سرویس استریم Netflix، چندی پیش در جریان کنفرانس گلدمن ساکس اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا چند سال آینده، ۵۰ درصد از محتوای خود را به صورت اختصاصی و اریجینال تولید کند.

تد ساراندوس، مدیر بخش محتوای این سروس، نیز اعلام کرد که آنها سال گذشته ۶ میلیارد برای تحقق این امر خرج کرده‌اند که مقدار زیادی از این بودجه صرف به دست آوردن حق امتیازها شده است و تنها ۱۰ درصد این بودجه برای ساخت محتوای اوریجینال خرج شده است. 

ولز در ادامه افزود که این شرکت در حال حاضر تنها یک سوم راه را برای تولید ۵۰ درصد محتوای اختصاصی طی کرده است و اکنون در حال مذاکره برای بدست آوردن حق پخش از استودیوها و شبکه‌های مختلف است. این مسئله به این معنی است علاوه بر محتوای اوریجینالی که برای مشترکین این شبکه پخش می‌شود، کماکان سریال‌ها و فیلم‌های زیادی از شبکه‌های مختلف برروی این سرویس پخش خواهند شد. وی در ادمه اعلام کرد که آنها قصد دارند سریال‌های زیادی در ژانرهای مختلف بسازند تا بتوانند نظر طیف وسیعی را از مخاطبین جلب کنند و همچنین قصد دارند که با سرعت بیشتری محتوای اریجینال خود را عرضه کنند. 

نتفلیکس برای اینکه بتواند درآمد لازم برای ساخت این محتوا را به دست آورد، مجبور است راه‌های تازه‌ای برای کسب درآمد پیدا کند. به همین دلیل چندی پیش بود که قیمت سرویس پایه نتفلیکس، از ۷/۹۹ دلار به ۹/۹۹ افزایش پیدا کرد زیرا بنا به گفته‌های ولز، آنها قصد ندارند از طریق گرفتن تبلیغات درآمد کسب کنند. 

در انتها ولز اشاره‌ای نکرد که چه مقدار از این از محتوای جدید به صورت 4K یا HDR پخش خواهند شد. 


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده