نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۹

بودجه تولید فیلم Jurassic World 2 احتمالا ۲۶۰ میلیون دلار خواهد بود

طبق شایعات منتشر شده، به احتمال زیاد بودجه تولید فیلم Jurassic World 2 نزدیک به ۲۶۰ میلیون دلار است.

مجموعه فیلم‌های تجاری پارک ژوراسیک (Jurassic Park) با اکران فیلم دنیای ژوراسیک (Jurassic World) در سال ۲۰۱۵ به سینماها بازگشت و این بازگشت با موفقیت تجاری بزرگی همراه بود. این فیلم در سراسر جهان موفق شد ۱.۶۷ میلیارد دلار فروش کند و تضمین کرد که این فیلم که به کارگردانی و نویسندگی کالین ترورو ساخته و اکران شد، در نهایت فیلم Jurassic World به یک سه گانه تبدیل شود. کار نوشتن فیلمنامه فیلم دنیای ژوراسیک ۲ (Jurassic World 2) بر عهده ترورو و  درک کانلی است، با این حال با توجه به حضور ترورو برای کارگردانی فیلم جنگ ستارگان: اپیزود ۹ (Star Wars: Episode IX)، او کارگردان دنباله این فیلم نخواهد بود و کارگردانی این قسمت بر عهده آنتونیو بایونا، کارگردان فیلم تماس تلفنی هیولا (A Monster Calls)، است. 

بایونا قرار است تولید دنباله فیلم دنیای ژوراسیک را از ماه فوریه ۲۰۱۷ آغاز کند و بخش‌هایی از فیلمبرداری قرار است مانند نسخه اول در هاوایی انجام شود، ۲۳ سال پیش نیز فیلم Jurassic Park در همین مکان فیلمبرداری و تولید شد. با این حال بخش زیادی از فیلمبرداری قرار است در لندن انجام شود. پیش از این بایونا گفته بود دنباله فیلم Jurassic World بودجه بسیار بزرگ‌تر و بیشتری نسبت به فیلم اول خواهد داشت. در یک گفتگو با مجله اسپانیایی زبان El Pais Seminal، بایونا گفت که بودجه فیلم Jurassic World 2 نسبت به بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری Jurassic World افزایش قابل توجهی خواهد داشت و فاش ساخت بودجه فیلم ۲۶۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

همچنین وی تایید کرد که دنباله این فیلم دارای یک نام بسیار مناسب نیز در حال حاضر است، اما نام رسمی فیلم در زمان دیگری اعلام می‌شود و احتمالا همزمان با شروع فیلمبرداری فیلم در سال ۲۰۱۷ توسط یونیورسال رسما معرفی و اعلام خواهد داشت. با این حال، به نقل از اسلش‌فیلم، یک منبع قابل اعتماد و نزدیک به تیم تولید Jurassic World گفته است که بودجه فیلم Jurassic World 2 هنوز نهایی نشده است و انتظار نمی‌رود هزینه ساخت فیلم حتی به ۲۶۰ میلیون دلار نیز نزدیک شود. 

اگرچه با توجه به موفقیت قسمت قبلی بودجه فیلم Jurassic World 2 چندان تعجب آور نیست، با این حال فیلم‌های زیاد و به روزی در هالیوود اکنون با بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری از جمله فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice) که با بودجه ۲۵۰ میلیون دلار ساخته شد و به روی پرده رفت، ساخته و منتشر می‌شوند. بدون شک افزایش سرسام آور حقوق بازیگران فیلم Jurassic World 2 مانند دو ستاره اصلی فیلم کریس پرت و برایس دالاس هاوارد، که برای بازی در نقش اوون گرادی و کلیر دارنینگ در دنباله فیلم باز خواهند گشت، می‌تواند یکی از دلایل اصلی افزایش هزینه ساخت این فیلم باشد. علاوه بر این، شایعه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه تیم تولید در نظر دارد در فیلم Jurassic World 2 از دایناسورهای دیجیتالی بیشتری استفاده کنند یا اینکه از اثرات جلوه‌های ویژه بر روی آن‌ها بیشتر از قسمت اول بهره ببرند، از این رو بیشتر فیلمبرداری فیلم در استودیو Sound Stage شهر لندن انجام خواهد شد تا محل اصلی اتفاقات فیلم که در هاوایی قرار است رخ دهد.

نام بایونا به عنوان کارگردانی که توانایی ارائه داستانی دراماتیک و جذاب را دارد، آورده می‌شود، او دارای تجربه موفقی در کارگردانی سبک‌های مختلف فیلم مثل کارگردانی فیلم یتیم‌خانه (The Orphanage) در سبک ترسناک و کارگردانی فیلم غیرممکن (The Impossible) در سبک درام را دارد، او پس از این فیلم‌‌ها، تصمیم گرفت فیلم های بزرگ‌تری را کارگردانی کند و جدیدترین فیلم وی به نام A Monster Calls قرار است در کریسمس امسال به صورت محدود در آمریکا به روی پرده برود و در آغاز سال ۲۰۱۷ اکران سراسری آن آغاز خواهد شد. فیلم A Monster Calls در جشنواره فیلم تورنتو امسال نمایش داده شد و به علت استفاده از تصاویر خیره کننده در کنار یک داستان تکان دهنده انسانی با تحسین منتقدان رو به رو شد و به نظر می‌رسد بایونا در میان بودجه ۲۶۰ میلیون دلاری فیلم Jurassic World 2 داستان و شخصیت‌های فیلم را فراموش نخواهد کرد و می‌توان انتظار تصاویر خیره کننده و جذاب با دایناسورهای رام نشدنی را از وی داشت.

فیلم  Jurassic World 2 برای اکران در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۱۸ (۱ تیر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده