نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۹

کمپانی روویو از برنامه خود برای ساخت ادامه انیمیشن The Angry Birds Movie خبر داد

کمپانی روویو اینترتینمنت اخیرا گزارش مالی نیمه اول سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است و در این گزارش از برنامه خود برای ساخت ادامه انیمیشن «فیلم پرندگان خشمگین» (The Angry Birds Movie) خبر داده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

پس از چند سال سخت که کمپانی روویو اینترتینمنت، خالق مجموعه بازی‌های پرندگان خشمگین (Angry Birds)، پشت سر گذاشت، به نظر می‌رسد وضعیت مالی این کمپانی رو به بهبود است. کمپانی روویو در اتفاقی غیر معمول روز گذشته آمار و ارقام درآمد خود را در نیمه اول سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر کرد. در بیانیه‌ای که روویو منتشر کرده است، این کمپانی رسما تایید کرده است، که در حال آماده کردن زمینه برای ساخت ادامه انیمیشن The Angry Birds Movie که قسمت اول آن امسال منتشر شد، است. کتی لورانتا، مدیر عامل کمپانی روویو در بیانیه منتشر شده گفت:

ما در حال حاضر چندین بازی جدید و هیجان انگیز و پروژه‌های دیگر در دست توسعه و ساخت داریم و ما برنامه‌ریزی برای ساخت ادامه انیمیشن The Angry Birds Movie را آغاز کرده‌ایم.

پیش از این نیز یکی از سخنگوهای روویو اعلام کرده بود این کمپانی در مراحل اولیه برنامه‌ریزی برای ساخت ادامه انیمیشن The Angry Birds Movie است. این انیمیشن با بودجه‌ای معادل ۷۳ میلیون دلار در ماه می به روی پرده رفت و در باکس آفیس جهانی موفق شد حدود ۳۴۷ میلیون دلار فروش کند و بدون شک همین امر تحرک جدیدی در این کمپانی برای ساخت ادامه آن بوجود آورده است. اواخر ماه جولای نسخه دی‌وی‌دی و دیجیتالی انیمیشن The Angry Birds Movie منتشر شد که بدون شک به درآمد این انیمیشن در زمان اکران خواهد افزود. این نتایج مثبت خبر خوشی برای کمپانی روویو است. با متوقف شدن روند رو به رشد دانلود و دادن صدور مجوز برای بازی‌های موبایل Angry Birds، کمپانی روویو در سه سال اخیر با کاهش درآمد مواجه شده و مجبور به اخراج کارمندان خود شده است.

The Angry Birds Movie

در ادامه این گزارش، کمپانی روویو اعلام کرده است که سود این کمپانی در نیمه اول سال ۲۰۱۶ میلادی ۸۶.۲ میلیون دلار بوده است که ۱۱.۶ میلیون دلار بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است. سخنگوی این کمپانی در ادامه اضافه کرد که سود حاصل از بخش فیلم شامل آمار و ارقام منتشر شده این کمپانی نمی‌شود و مشخص نیست سود حاصل از اکران این انیمیشن چه میزان بوده است. کمپانی روویو، یک کمپانی عمومی نیست و معمولا گزارش‌های مالی سالانه خود را پس از پایان سال مالی منتشر می‌کند. افزایش سرعت درآمد روویو در نیمه اول سال ۲۰۱۶ میلادی احتمالا باعث درآمد بیشتر این کمپانی نسبت به سال ۲۰۱۵ که ۱۶۰ میلیون دلار اعلام شده بود، می‌شود. درآمد بخش سینمایی کمپانی روویو می‌تواند موجب تقویت کمپانی و توسعه و ساخت بازی‌های جدید شود. سود این کمپانی تنها در بخش ساخت بازی نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است. لورنتا در ادامه این بیانیه می‌گوید:

با عملکرد عالی بازی‌های ما و عملکرد فوق العاده انیمیشن، نام تجاری Angry Birds اکنون در اوج است و در حالی که ما در حال انجام ماموریت برای ایجاد و ساخت محصولات تفریحی و سرگرمی در سطح جهانی هستیم، شاهد درآمد عملیاتی و توسعه مثبت جریان نقدی هستیم.


منبع Venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده