نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۲

ضبط موسیقی متن فیلم Star Wars: Episode VIII توسط جان ویلیامز از ماه آینده آغاز می شود

جان ویلیامز، آهنگساز پر آوازه صنعت سینما، از ماه آینده کار ضبط موسیقی متن فیلم جنگ ستارگان: اپیزود ۸ (Star Wars: Episode VIII) را آغاز خواهد کرد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

مجموعه جنگ ستارگان (Star Wars) چهل سال پیش با حضور جورج لوکاس، کارگردان این فیلم، به همراه بازیگرانی چون مارک همیل، هریسون فورد و کری فیشر که هنوز نام و شهرتی نداشتند، کار خود را آغاز کرد و تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین و موفق‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما شد. اولین قسمت این فیلم با عنوان جنگ ستارگان قسمت چهارم: امیدی تازه (Star Wars Episode IV: A New Hope) در سال ۱۹۷۷ به روی پرده رفت و به موفقیت تجاری بزرگی در سراسر جهان دست یافت و نامزد ۱۰ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم شد. پس از آن دو فیلم دیگر نیز از این مجموعه اکران شدند و سپس یک سه گانه پیش درآمد از این فیلم، که اتفاقات پیش از سه گانه اصلی فیلم را روایت می‌کرد، به روی پرده رفت و اخیرا سه گانه جدید فیلم جنگ ستارگان که ادامه اتفاقات سه گانه اصلی این فیلم است، آغاز شده و تا به امروز یک قسمت از این سه گانه جدید به روی پرده رفته است.

تا به امروز هفت فیلم از مجموعه جنگ ستارگان به روی پرده‌های سینما رفته است که این هفت فیلم یک نقطه اشتراک مهم و بزرگ دارند و آن هم جان ویلیامز، آهنگساز این مجموعه، است. ویلیامز جوایز متعددی را برای ساخت موسیقی متن این مجموعه به دست آورده است و هیچکس نمی‌تواند فیلم‌های جنگ ستارگان را بدون شنیدن موسیقی فوق العاده و به یاد ماندنی ویلیامز به یاد آورد. هرچند ویلیامز بر روی موسیقی متن فیلم روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان (Rogue One: A Star Wars Story) کار نمی‌کند، اما وی برای قسمت هشتم فیلم جنگ ستارگان باز خواهد گشت. در مراسمی که در تانگوود با حضور و اجرای جان ویلیامز برگزار شد، این آهنگساز افسانه‌ای به یاد ماندنی‌ترین و بهترین آثار خود در فیلم جنگ ستارگان را به صورت زنده اجرا کرد که از جمله این آثار می‌توان به موسیقی متن شخصیت ری و The Jedi Steps and Finale از قسمت هفتم این فیلم با عنوان جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) اشاره کرد. همچنین بنا به گفته ماس‌لایو، ویلیامز به جمعیت حاضر در این مراسم گفته است که او طی چند هفته آینده و پس از دیدن بخش‌هایی از فیلم Star Wars: Episode VIII، کار بر روی موسیقی متن این فیلم را آغاز خواهد کرد.

Rey Star Wars: The Force Awakens

در حالی که خبر آماده شدن ویلیامز برای شروع ضبط و کار بر روی موسیقی متن فیلم بسیاری از طرفداران این مجموعه را خوشحال می‌کند، اما شاید کمی غافلگیر کننده باشد که ویلیامز ادعا می‌کند از هویت والدین ری حتی پس از دیدن بخش‌هایی از قسمت هشتم این فیلم، خبر ندارد. هرچند این احتمال وجود دارد که در بخش‌هایی از فیلم که او تماشا کرده است، اطلاعات زیادی از قسمت هشتم افشا نشده باشد. با این حال ویلیامز اعلام کرده است که او تنها به این دلیل دعوت کاتلین کندی و لوکاس‌فیلم را برای ساخت موسیقی این فیلم قبول کرده که بازی دیزی ریدلی در نقش ری وی را تحت تاثیر قرار داده است و او نمی‌‌خواست که شخص دیگری موسیقی بخش‌هایی را که ری در آن حضور دارد بسازد. ویلیامز در حال حاضر ۸۴ سال سن دارد و مشخص نیست تا چه زمانی می‌توانند بر روی موسیقی متن فیلم‌ها کار کند، او در حال حاضر برای قسمت هشتم و نهم جنگ ستارگان به همراه فیلم Ready Player One، که قرار است در سال ۲۰۱۸ اکران شود و فیلم ایندیانا جونز ۵ (Indiana Jones 5) که قرار است در سال ۲۰۱۹ به روی پرده برود، قرارداد همکاری دارد.

فیلم Rogue One: A Star Wars Story برای اکران در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۶ آذر) امسال برنامه‌ریزی شده است، پس از آن فیلم Star Wars: Episode VIII در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۴ آذر ۱۳۹۶)، فیلم هان سولو (Han Solo) در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۸ (۴ خرداد ۱۳۹۷)، فیلم جنگ ستارگان: اپیزود ۹ (Star Wars: Episode IX) در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۹ (۳ خرداد ۱۳۹۸) و فیلم سوم فرعی مجموعه جنگ ستارگان در سال ۲۰۲۰ به روی پرده خواهند رفت.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده