نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۸

بتسدا: فیلم Elder Scrolls تنها زمانی ساخته می‌شود که پیتر جکسون کارگردان آن باشد

پیت هاینز، مدیر مالی بتسدا در مصاحبه‌ای که اخیرا انجام داده، اعلام کرده که فیلم Elder Scrolls تنها در صورتی ممکن است ساخته شود که کارگردانی آن را پیتر جکسون برعهده بگیرد.

سری Elder Scrolls جزو بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین بازی‌های سبک نقش‌آفرینی هستند که به دلیل فضای حماسی-افسانه‌ای، پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به فیلم دارند. اخیرا پیت هاینز، مدیر مالی و بازاریابی بتسدا، طی مصاحبه‌ای که با سایت فایندر داشته، توضیحاتی در مورد ساخته شدن فیلم بر‌اساس این سری ارائه کرده است. هاینز اعلام کرده که Bethesda هیچ علاقه‌ای به ساخت فیلم از روی این مجموعه ندارد، ولی اگر پیتر جکسون، کارگردان سری ارباب حلقه‌ها (Lord of the Ring)، مایل به ساخت این فیلم باشد، نظر بتسدا عوض خواهد شد.

هاینز همچنین اعلام کرده که تا به امروز پیشنهاد‌های زیادی به بتسدا برای ساخت فیلم Elder Scrolls داده شده که این کمپانی همه آن‌ها را رد کرده است. چرا که اعتقاد دارد هیچ‌یک از این پیشنهاد‌ها نمی‌توانند حق سری الدر اسکرولز را آن‌طور که باید ادا کنند.

در مورد ساخته شدن فیلم بر اساس بازی‌های بتسدا، حقیقت این است که ما دوست نداریم یک کارگردان یا تهیه‌کننده سینما تعریف دلخواه خود را از Elder Scrolls ،Fallout یا Dishonored ارائه دهد. بلکه بازیسازان ما باید تنها افرادی باشند که تصمیم می‌گیرند چه تصویری از این مجموعه‌ها به طرفداران ارائه کنند.

با این حال اگر یک روز پیتر جکسون به دفتر تاد هاوارد برود و برای ساخت فیلم Elder Scrolls ابراز تمایل کند، قطعا شاهد یک بحث جدی خواهیم بود و رد کردن این پیشنهاد از طرف ما بسیار دشوار خواهد بود. با این حال فکر می‌کنم که جکسون در حال حاضر مشغول کار‌های دیگرش است و به همین دلیل هم نمی‌توان انتظار ساخته شدن فیلمی بر‌اساس این مجموعه را داشت.

هاینز در ادامه اعلام کرد که بتسدا کاملا شرایط مناسبی برای ساخت فیلم دارد و از این بابت مشکلی وجود ندارد. همچنین جری براک‌هیمر، تهیه‌کننده  فیلم Pirates of the Caribbean، هری اسلوئان، مدیر‌عامل پیشین کمپانی MGM و ارنست دِل، کارشناس هالیوود، از اعضای هیئت مدیره کمپانی زنیمکس، کمپانی مادر بتسدا هستند:

ما افرادی در اطراف‌مان داریم که می‌توانند در ساخت فیلم کمک زیادی به ما بکنند و بتسدا هم کاملا شرایط لازم برای ساخت فیلم را دارد. ولی مساله اصلی این است که آیا ما واقعا قصد انجام چنین کاری و ساخت فیلم بر اساس بازی‌ها را داریم؟

Elder Scrolls

هاینز در بخش پایانی صحبت‌های خود هم اعلام کرد که هیچ استودیوی فیلمسازی به بتسدا اجازه نخواهد داد تا کنترل کاملی روی فیلم‌های احتمالی ساخته شده از بازی‌هایش داشته باشد و این هم یکی دیگر از مشکلات است:

کمپانی‌هایی که اجازه می‌دهند فیلمی بر‌اساس بازی‌هایشان ساخته شود، قطعا کنترل کاملی روی آن ندارند؛ چرا که در غیر این‌صورت خودشان به ساخت فیلم اقدام می‌کردند. قطعا استودیوی فیلم‌سازی، نویسنده فیلم‌نامه و کارگردان فیلم تاثیر زیادی در روی محصول نهایی خواهند داشت. همواره از ما در مورد احتمال ساخته شدن فیلم بر اساس بازی‌هایمان سوال پرسیده می‌شود، ولی از نظر ما این کار یک اشتباه است. ما یک کمپانی بازیسازی هستیم و بهتر است روی همین کار تمرکز داشته باشیم.

هاینز همچنین چندی پیش در مصاحبه دیگری اعلام کرده بود که فیلم Doom که در سال ۲۰۰۵ اکران شده بود، یک نمونه نا‌موفق از فیلم‌هایی است که بر‌اساس بازی‌ها ساخته می‌شوند. البته بتسدا هیچ نقشی در ساخته شدن این فیلم نداشت و استودیو اید سافت‌ور، سازنده بازی‌های Doom، در سال ۲۰۰۹ توسط بتسدا خریداری شده است.

نظرات خود را در مورد صحبت‌های هاینز با زومجی در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده