نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲

فیلم فروشنده از دهم شهریور در سینماهای کشور اکران می‌شود

فیلم فروشنده جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی، از روز چهارشنبه‌ دهم شهریور ماه اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز خواهد کرد.

از زمانی که اصغر فرهادی خبر از ساخت فیلم جدیدش داد همه‌ی سینمادوستان ایرانی و البته علاقه‌مندان جدی سینما در سراسر دنیا، منتظر اکران این فیلم بودند. فروشنده پس از اینکه در جشنواره‌ی کن امسال دو جایزه‌ی بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد، به مورد انتظارترین فیلم ایرانی برای خیلی از مخاطبان تبدیل شد. حال پس از دو ماهی که از اکران اولیه‌ی فروشنده در جشنواره‌ی کن می‌گذرد، مشخص شده که تازه‌ترین ساخته‌ی اصغر فرهادی از دهم شهریور بر روی پرده‌ی سینماهای ایران خواهد رفت.

علی سرتیپی، پخش‌کننده‌ی فیلم فروشنده و مدیرعامل شرکت فیلمیران که وظیفه‌ی پخش و اکران این فیلم را بر عهده دارد، تاریخ اکران فروشنده را تأیید کرده است. بنابراین علاقه‌مندان سینما که منتظر تجربه‌ی تازه‌ترین قصه‌ی اصغر فرهادی هستند، کمتر از یک ماه دیگر می‌توانند در سینماهای سراسر کشور به دیدن فیلم فروشنده بنشینند.

ترانه علیدوستی و شهاب حسینی بازیگران اصلی فروشنده هستند و نقش زن و شوهری را بازی می‌کنند که بنا به دلایلی مجبور به ترک خانه‌ی خود می‌شوند و به ساختمان دیگری نقل مکان می‌کنند. داستان این زوج که هر دو بازیگر نمایشنامه‌ی «مرگ فروشنده» اثر آرتور میلر هستند، با صاحب قبلی خانه‌ی جدیدشان گره می‌خورد و اتفاقات فیلم را رقم می‌زند. بابک کریمی و فرید سجادی حسینی از دیگر بازیگران فیلم هستند و کار تدوین آن را هم مثل اکثر فیلم‌های فرهادی، هایده صفی یاری انجام داده است. اصغر فرهادی علاوه بر کارگردانی، وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی و نوشتن فیلمنامه‌ی فروشنده را نیز برعهده داشته است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده