// یکشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۲

اقتباس سینمایی مجموعه کمیک Mouse Guard در حال ساخت است

بر طبق اعلام کمپانی فاکس قرن بیستم، اقتباس لایو اکشن کمیک «نگهبان موش‌ها» (Mouse Guard)، برنده دو جایزه آیزنر (Eisner) ساخته خواهد شد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

انتشار مجموعه کتاب‌های کمیک «نگهبان موش‌ها»، به نویسندگی و طراحی دیوید پترسون (David Petersen) در سال ۲۰۰۶ توسط انتشارات ارکیا اینترتینمت (Archaia Entertainment) آغاز شد. این مجموعه که در چندین سری منتشر شده و در قرون وسطی جریان دارد، روایت‌گر انجمن برادری از موش‌ها به نام «نگهبان موش‌ها» است که عهد کرده‌اند در زمان لزوم به یاری دیگر موش‌ها بشتابند. تامین امنیت آن‌ها در مسیرها و حفاظت از آن‌ها در برابر شکارچیان از جمله وظایف اعضای این انجمن است. حال بر طبق اعلام کمپانی فاکس قرن بیستم، مجموعه «نگهبان موش‌ها» در قالب اقتباس لایو اکشن در سینماهای جهان اکران خواهد شد.

کمپانی فاکس قرن بیستم برای نگارش فیلم‌نامه «نگهبان موش‌ها»، گری ویتا (Gary Whitta) نویسنده فیلم سینمایی Rogue One: A Star Wars Story را برگزیده است. مت ریوز (Matt Reeves)، کارگردان Dawn of the Planet of the Apes  و Cloverfield به عنوان تهیه‌کننده و کمپانی تولید فیلم او با نام Sixth & Idaho Motion Picture Company مسئولیت تولید فیلم سینمایی «نگهبان موش‌ها» را بر عهده دارند. همچنین راس ریچی (Ross Richie) و استفن کریستی (Stephen Christy)، به ترتیب موسس و مدیر بخش تولید فیلم و سریال کمپانی بوم استودیوز (Boom! Studios)، کمپانی مادر  ارکیا اینترتینمت، نیز در این پروژه حضور خواهند داشت. علاوه بر این آدام یولین (Adam Yoelin) و دیوید پترسن (David Petersen) دو تن از اعضای کمپانی بوم استودیوز به عنوان تهیه‌کننده در کنار مت ریوز و کمپانی Sixth & Idaho Motion Picture Company حاضر خواهند بود. بر طبق گزارش وب‌سایت ورایتی، کمپانی فاکس قرن بیستم در ساخت فیلم سینمایی «نگهبان موش‌ها» از فناوری استفاده خواهد کرد که پیش از این در مجموعه فیلم‌های Planet of the Apes مشاهده کرده‌ایم.

دیوید پترسون به سخت‌گیری در مورد اقتباس سینمایی مجموعه «نگهبان موش‌ها» مشهور است، زیرا پیش از استودیوهای متعددی به منظور در اختیار گرفتن حقوق مادی و معنوی اقتباس از مجموعه کتاب‌های کمیک «نگهبان موش‌ها» به او مراجعه کرده، و هر بار با جواب منفی او روبه‌رو شده بودند. در پاسخ به سوال مطرح شده در مورد ساخت فیلم سینمایی براساس کمیک‌های «نگهبان موش‌ها» در وب‌سایت این مجموعه اعلام شده است که دیوید پترسون خواهان اقتباسی است که «عمق و جزئیات بیشتری به مجموعه اضافه کرده و علاوه بر حفظ المان‌های مناسب برای تمام سنین، به متن کتاب وفادار باشد» و با استفاده از فناوری‌های CGI «جزئیات موش‌ها، نورپردازی، لباس و غیره فراتر از آنچه که در کمیک به تصویر کشیده باشند و داستان را هر چه بیشتر باورپذیر کنند».

فیلم سینمایی Mouse Guard

علی‌رغم هیجان‌انگیز بودن خبر ساخت اقتباس سینمایی سری «نگهبان موش‌ها» برای طرفداران این مجموعه، اما نگرانی‌هایی از بابت ساخت این اقتباس به عنوان یک فیلم لایو اکشن به جای انیمیشن دوبعدی (عدم تطابق با طراحی‌های موجود در کتاب‌های کمیک) و اضافه کردن شخصیت‌های انسانی که در کتاب‌های کمیک حضور ندارند، مشابه مجموعه فیلم‌های Alvin and the Chipmunks در بین علاقه‌مندان وجود دارد.

منبع: Screen Rant


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده