نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۲

دنباله فیلم Warcraft به احتمال زیاد ساخته خواهد شد

فیلم وارکرفت (Warcraft) نتوانسته است هزینه‌های خود را جبران کند و حتی بازار چین هم کمکی به این فیلم نکرده است، اما همچنان احتمال ساخت ادامه این فیلم هنوز هم وجود دارد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

اکران فیلم Warcraft در آمریکا یک شکست بزرگ بود، اما این فیلم در کشورهای دیگر فروش خوبی کرد. حال طبق گزارش جدیدی که منتشر شده است، موفقیت بین المللی این فیلم هم نتوانسته است هزینه‌های ساخت آن را جبران کند و این فیلم پول زیادی را از دست داده است. فیلم Warcraft در سراسر جهان ۴۳۰ میلیون دلار فروش کرده است که ۸۹ درصد این فروش خارج از آمریکا است. این فیلم در چین به تنهایی ۲۲۱ میلیون دلار فروش کرده است که بیش از نیمی از فروش کلی آن است، این درحالی است که در آمریکا این فیلم فقط تنها ۴۶ میلیون دلار فروش کرده است. جف باک، تحلیلگر سینما، به هالیوود ریپورتر گفت:

فیلم Warcraft در گیشه مانند هیولایی عجیب و بر خلاف هر نمونه‌ای است که تا کنون در این صنعت دیده شده است. اگر این فیلم به فروش کنونی خودش در چین نمی‌رسید، می‌توانست یک شکست مطلق باشد. اما در حال حاضر تنها یک آسیب خفیف است.

فیلم Warcraft با بودجه‌ای معادل ۱۶۰ میلیون دلار ساخته شده و طبق گفته منابع نزدیک این فیلم حدود ۱۵ میلیون دلار ضرر کرده است. این گزارش در تضاد با گزارش‌های قبلی است که ادعا می‌کردند این فیلم توانسته  هزینه خودش را در بازار چین بازگرداند. دانکن جونز، کارگردان فیلم Warcraft، پیش از این گفته است که ایده‌هایی برای ادامه این فیلم دارد، اما ساخت ادامه آن به موفقیت فیلم اول بستگی دارد. فیلم  Warcraft دارای ۴۰ دقیقه زمان حذف شده نیز است که پیش بینی می‌شود در نسخه خانگی شاهد اضافه شدن آن باشیم. برای هر فیلمی از دست دادن هزینه خوب نیست، اما باک اظهار کرده است که ادامه این فیلم بدون هیچ سوالی ساخته خواهد شد. او می‌گوید:

در حقیقت، قبلاً ساخت دنباله‌ی فیلم‌هایی با فروشی کمتر از این هم تایید شده است. شما فقط کافی است فیلم Pacific Rim از لجندری را مشاهده کنید.

با وجود تأیید ادامه فیلم حاشیه اقیانوس آرام (Pacific Rim)، باز هم هیچ تضمینی برای ساخت ادامه فیلم Warcraft وجود ندارد. اریک هندلر، از همکاران تحلیلگر گروه MKM، نسبت به ساخت یک ادامه برای این فیلم بدبین است. منبع ناشناس دیگری می‌گوید که در حال حاضر برنامه‌ای برای چنین پروژه‌ای وجود دارد، اما اعتراف می‌کند برای آغاز شدن آن باید بودجه‌ی کمتری در نظر گرفته شود. فیلم Warcraft در شروع اکران خود در رتبه دوم باکس آفیس قرار گرفت که یک یا ۲ رتبه بالاتر و بهتر از پیش‌بینی‌ها در شروع اکران خود در آمریکا عمل کرده است. با این حال، طبق اطلاعاتی که باکس آفیس موجو منتشر کرده است، این فیلم در ۳ روز نخست اکرانش تنها ۲۴ میلیون فروش کرده و با توجه به بودجه فیلم به سادگی می‌توان گفت که این فروش کافی نبوده است.

با وجود پول‌های زیادی که فیلم Warcraft از دست داده است اما این فیلم پرفروش‌ترین فیلمی است که براساس بازی‌های کامپیوتری ساخته شده است. پیش از این فیلم شاهزاده ایرانی: شن‌های زمان (Prince of Persia: The Sands of Time) پرفروش‌ترین فیلم اقتباسی از بازی‌های کامپیوتری با فروشی معادل ۳۳۶ میلیون دلار بوده است. فیلم کیش یک آدم کش (Assassin’s Creed) دیگر فیلمی است که براساس بازی‌های کامپیوتری ساخته شده است و اواخر امسال اکران خواهد شد.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده