// پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۸

کارگردانان فصل هفتم سریال Game of Thrones مشخص شدند

به گزارش وب‌سایت اینترتینمت ویکلی، شبکه اچ‌بی‌او (HBO) لیست چهار کارگردان فصل هفتم سریال پرطرفدار و تحسین‌شده «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) را اعلام کرده است. با زومجی و جزئیات این گزارش همراه باشید.

به واسطه پایان یافتن ششمین فصل از سریال تلویزیونی «بازی تاج و تخت» و آغاز فیلم‌برداری فصل هفتم این سریال که با استناد به برنامه روتین پخش آن از شبکه اچ‌بی‌او، در بازه زمانی فروردین تا تیر ۱۳۹۶ پخش خواهد شد، وب‌سایت اینترتینمت ویکلی (Entertainment Weekly)، چهار کارگردان این فصل مورد انتظار را معرفی کرده است. در ابتدای امر شاید این سوال پیش بیاید که چرا تنها چهار کارگردان برای سکان‌داری فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» انتخاب شده است؟ پاسخ این سوال را باید در اظهارات قبلی  دیوید بنیاف (David Benioff) و دی. بی. وایس (D. B. Weiss)، خالقین سریال Game of Thrones جستجو کرد، زیرا پیش از این اعلام شده بود که دو فصل نهایی این سریال نسبت به فصل‌های قبلی کوتاه‌تر خواهند بود.

Game of Thronew Directors (1)

آلن تیلور - Alan Taylor

اولین کارگردانی که برای هدایت عوامل هفتمین فصل سریال «بازی تاج و تخت» برگزیده شده، آلن تیلور، کارگردان شش قسمت از مجموع شصت این سریال است. وی که متولد سال ۱۹۵۹ میلادی است، دانش‌آموخته رشته تاریخ در دانشگاه تورنتو بوده و به واسطه تحصیل در دانشگاه نیویورک تحت تعلیم مارتین اسکورسیزی، از کارگردانان به‌نام سینمای هالیوود قرار گرفته است. آلن تیلور علاوه بر کارگردانی قسمت‌های مختلفی از سریال‌های Rome، Six Feet Under و The Sopranos، کارگردانی فیلم‌های Terminator Genisys و Thor: The Dark World را نیز در کارنامه دارد. اپیزودهای سریال «بازی تاج و تخت» که کارگردانی آن‌ها را آلن تیلور بر عهده داشته عبارتند از:

  • Baelor - اپیزود نهم فصل اول
  • Fire and Blood - اپیزود دهم فصل اول
  • The North Remembers - اپیزود اول فصل دوم
  • The Night Lands - اپیزود دوم فصل دوم
  • The Prince of Winterfell - اپیزود هشتم فصل دوم
  • Valar Morghulis - اپیزود دهم فصل دوم

Game of Thronew Directors

جرمی پودسوا -Jeremy Podeswa

جرمی پودسوا پیش از آن‌که سکان‌داری برخی از اپیزودهای هفتمین فصل سریال «بازی تاج و تخت» را به عهده بگیرد، چهار اپیزود از فصل‌های پنجم و ششم این سریال را کارگردانی کرده است. وی که در رشته مطالعات فیلم به تحصیل پرداخته است، در برخی از سریال‌هایی تلویزیونی از جمله Rome، True Detective، True Blood، Dexter و The Walking Dead به عنوان کارگردان حضور داشته است. از فعالیت‌های سینمایی جرمی پودسوا می‌توان به فیلم‌های Fugitive Pieces و The Five Senses اشاره کرد. اپیزودهای سریال «بازی تاج و تخت» کارگردانی شده توسط جرمی پودسوا به شرح زیر است:

  • Kill the Boy - اپیزود پنجم فصل پنجم
  • Unbowed, Unbent, Unbroken - اپیزود ششم فصل پنجم
  • The Red Woman - اپیزود اول فصل ششم
  • Home - اپیزود دوم فصل ششم

Game of Thronew Directors (2)

مارک میلود - Mark Mylod

مارک میلود در زمینه کارگردانی محتواهای تلویزیونی تجربیات فراوانی دارد و علاوه بر کشور ایالات متحده آمریکا، در بریتانیا نیز در این عرصه به فعالیت پرداخته است. مارک میلود در سریال Entourage، محصول شبکه اچ‌بی‌او، در دو سِمت کارگردان و تهیه‌کننده حضور داشته و پس از آن نیز کارگردانی فیلم‌سینمایی What's Your Number و سریال The Royale Family را بر عهده داشته است. همچنین وی اپیزودهای ابتدایی سریال‌های Shameless و The Affair را کارگردانی کرده است. مارک میلود در مجموع چهار اپیزود از سریال «بازی تاج و تخت» را کارگردانی کرده است:

  • High Sparrow - اپیزود سوم فصل پنجم
  • Sons of the Harpy - اپیزود چهارم فصل پنجم
  • The Broken Man - اپیزود هفتم فصل ششم
  • No One - اپیزود هشتم فصل ششم

Game of Thronew Directors (3)

مت شکمن - Matt Shakman

مت شکمن، از گردانان باتجربه و خلاق در زمینه سینما، تلویزیون و تئاتر است. وی مدرک تئاتر و تاریخ خود را از دانشگاه ییل دریافت کرده است و علاوه بر کارگردانی فیلم سینمایی Cut Bank،  کارگردانی سریال‌های Fargo، Revenge، Six Feet Under و It's Always Sunny in Philadelphia را در کارنامه دارد. مت شکمن تاکنون هیچ‌یک از اپیزودهای سریال «بازی تاج و تخت» را کارگردانی نکرده است و فصل هفتم اولین تجربه او در این سریال است. بر طبق گزارش وب‌سایت اینترتینمنت ویکلی، یکی از دلایل انتخاب مت شکمن به عنوان یکی از چهار کارگردان فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت»، علاقه دیوید بنیاف و دی. بی. وایس به سریال It's Always Sunny in Philadelphia (خالقین سریال «بازی تاج و تخت» نویسندگی یکی از اپیزودهای این سریال را برعهده داشته‌اند) و کارگردانی ۳۹ اپیزود از این سریال توسط او است.

علی‌رغم اینکه هر یک از چهار کارگردان برگزیده شده برای کارگردانی هفتمین فصل از سریال تحسین‌شده «بازی تاج و تخت» سوابق درخشانی داشته و کارگردانی آثار موفقی را در کارنامه دارند، اما عدم حضور کارگردانانی از جمله میگل ساپوکنیک (Miguel Sapochnik)، کارگردان اپیزود فوق العاده Battle of the Bastards و دیوید ناتر (David Nutter) کارگردان اپیزود The Rains of Castamere در این فصل بیش از دیگران به چشم می‌آید.

منبع: IGN


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده