نویسنده: معین کلهری
// پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۴

احتمال حضور لئوناردو دی‌کاپریو در فیلمی با محوریت مولانا

به‌نظر می‌رسد که دیوید فرانزونی و استیون جوئل براون؛ قصد دارند با ساخت فیلمی بر محوریت مولانا (شاعر قرن هفتم) داستان قسمتی از زندگی این قصیده‌گوی را به نمایش بکشند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید. 

فیلم‌نامه‌نویس فیلم «گلادیاتور» یعنی دیوید فرانزونی که ماه پیش به استانبول برای ملاقات با کارشناسان زندگی مولانا سفر کرده بود از ساخت فیلمی بر اساس داستان زندگی همین شاعر خبر داد. در این بین، زمزمه‌هایى مربوط به حضور لئوناردو دی‌کاپریو در نقش «رومی» و رابرت داونی جونیور به‌عنوان «شمس تبریزی» هم به‌گوش می‌رسد که مشخصاً هنوز برای انتخاب ایفاکنندگان نقش‌های اصلی خیلی زود است. البته انتظار می‌رود که مرحله‌ ابتدایی ساخت فیلم سال آینده کلید بخورد.

فرانزونی ضمن مهیج و چالش‌برانگیزتلقی کردن این پروژه،‌ گفت:


هم‌اکنون دلایل زیادی برای ساخت چنین محصولی وجود دارد. فکر می‌کنم این جهانی است که باید درباره‌اش صحبت کرد. رومی شخصیت بسیار محبوبی در آمریکا است و به‌نظرم، اثر یادشده چهره و داستان واقعی او را نمایان می‌کند. وی شبیه شکسپیر و  شخصیتی با استعداد است که برای مردم جامعه‌ٰ خودش بسیار ارجمند است.

این نویسندهٰ برنده اسکار افزود:

حجم زیادی از حقایق زندگی ملای روم در تاریخ کاملاً مدفون شده‌اند و بعضی از آنها به شکل آرمان درآمده‌اند. از همین رو باید جست‌و‌جو کنیم و به‌دنبال شخصی پاک و منزه بگردیم؛ چون ‌نمی‌توانیم درباره یک قدیس بنویسیم. البته شخصیت «شمس» هم جنبه‌‌ٰ سختی از تصویرگرایی را برای ما به‌وجود آورده است؛ چراکه او با ورودش با زندگی رومی، کاملاً وی را آشفته‌ می‌کند و مولوی از خانواده و درس دور می‌‌شود.

فرانزونی و براون قصد دارند تا با ساخت این اثر، تصویر کلیشه‌ای که در رابطه با مسلمانان در غرب باب شده است را به چالش بکشند. شما چه فکری می‌کنید؟ نظرات خودتان را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Guardian


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده