نویسنده: معین کلهری
// جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۹

اصغر فرهادی در حال مذاکره با پنه لوپه کروز و خاویر باردم برای فیلم جدیدش است

با استناد به اطلاعات جدید؛ اصغر فرهادی، کارگردان برنده جایزه اسکار که اخیراً هم در جشنواره کن حضور موفقی داشت، فیلم بعدی‌اش را به زبان اسپانیایی و با الهام از آگاتا کریستی خواهد ساخت و احتمالاً خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز هم در آن ایفای نقش می‌کنند.

اصغر فرهادی برای اولین فیلم اسپانیایی زبان‌اش کاملاً آماده است؛ چراکه فیلم‌نامه‌ی اثر جدیدش متعاقباً به‌اتمام می‌رسد و او به‌زودی به اسپانیا برای مسجل کردن لوکیشن سفر می‌کند و انتظار می‌رود که فیلمبرداری  پروژه سینمایی یادشده از اواخر تابستان یا اوایل پاییز آغاز شود. البته وی در حال مذاکره با خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز هم است که این گفت‌و‌گو در مراحل پایانی خود به‌سر می‌برد. کمپانی ممنتو منتسب به الکساندر مالت‌گای و شرکت مادریدی ال‌دسیو منتسب به پدرو و آگوستین آلمادوار هم تهیه‌کنندگی فیلم را بر عهده دارند.

مالت‌گای که تهیه‌کنندگی دو اثر قبلی فرهادی را نیز بر عهده داشته، گفت:

همین فیلم یک تریلر روانشناسانه بر پایه نوع ساخت با الهام از «ملکه جنایت» آگاتا کریستی هست که به معنای واقعی کلمه؛ شورانگیز است. این پروژه بازنمودی نسبت به پس‌زمینه‌ اخلاقی فیلم‌های قبلی فرهادی هم دارد. او استعداد فوق‌العاده‌ای برای گوش‌ سپردن به موسیقی کلمات و واژه‌ها را دارا است.

آگوستین آلمادوار نیز پروژه را به‌نوعی برای تقاطع در فرهنگ و صنعت [فیلم‌سازی] ارزشمند تلقی و اظهار کرد:

ما فیلم‌های فرهادی را ستایش می‌کنیم و به‌همان سان اشتراک‌های زیادی با او داریم. پیش‌تر این تشابهات با اشخاصی مثل گیرمو دل‌تورو به توسعه اثری مانند «ستون فقرات شیطان» منتهی شد که تحسین منتقدین را برانگیخت!

فرهادی همان‌طور که در کفرانس مطبوعاتی‌اش در کن بازگو کرد، در ابتدا قرار بود که کارگردانی این فیلم اسپانیایی را اکتبر سال گذشته انجام دهد، اما به‌سبب حس «نوستالژیک‌اش» در برابر ایران «فروشنده» را در دست گرفت.

هرچند که فرهادی به زبان اسپانیایی نمی‌تواند صحبت کند؛ اما به ساخت فیلم‌هایی با زبان بیگانه غریب نیست. وی با ساخت اثر «گذشته» مهارت خود را برای ساخت فیلم‌هایی با زبان خارجی نشان داد. اثر مذکور، در جشنواره کن، جایزه بهترین بازیگر زن را برای برنیس بژو به ارمغان آورد و نامزد کسب گلدن گلوب هم شد.

اصغر فرهادی در سال ۲۰۱۲ جایزه‌های اسکار و گلدن‌گلوب بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان را برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» دریافت کرد. شما چه فکری می‌کنید؟ نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Variety


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده