نویسنده: محمد شیرزاده
// دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۷

هویت رابین کشته شده در Batman v Superman: Dawn of Justice مشخص شد

از زمانی که اولین تریلر فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت (Batman V Superman: Dawn of Justice) منتشر شده است، حدس و گمان‌های زیادی درباره لباس «رابین» در غار بتمن مطرح شده و امروز نام صاحب این لباس رسما تایید شده است.

دنیای گسترش یافته‌ی دی سی در اکثر بخش‌ها بر داستان شکل گیری شخصیت‌ها متکی نیست و به جای آن بینندگان را با قهرمانانی آشنا می‌کند که سال‌ها در حال فعالیت بوده‌اند. نمونه مشخص این موضوع فیلم‌های جداگانه آکوامن (Aquaman) و فلش (The Flash) هستند که قرار است پس از لیگ عدالت: قسمت اول (Justice League: Part One) اکران شوند. البته این مسئله با بتمن (با بازی بن افلک) در بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت شروع شد که در آن بروس وین بیست سال در حال مبارزه با جرم و جنایت بود.

اضافه کردن یک تاریخچه به شخصیت‌ها به جای نشان دادن چهره‌ای تازه می‌تواند ترفند جالبی باشد و راه را برای داستان‌ها جذابی باز می‌کند. از آن‌جایی که لباس یک رابین شکست خورده در غار بتمن وجود دارد، مشخص است که بتمن اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشته است. آن‌هایی که با کمیک‌های بتمن آشنایی دارند، می‌دانند احتمالا چه اتفاقی برای رابین افتاده است. اینطور که به نظر می‌رسد، آن نظریه‌ها درست هستند. استودیو برادران وارنر امروز تایید کرد این جیسون تاد است که توسط جوکر کشته شده است.

برای آن‌هایی که نمی‌دانند باید بگوییم جیسون تاد دومین کسی است که به عنوان رابین به بتمن در مبارزه با جرم و جنایت کمک کرده است. قبل از او دیک گریسون اولین رابین بود. تاد به دست جوکر در داستان معروف «مرگ یکی از اعضای خانواده» کشته شد و پس از آن تاثیر زیادی بر روی بروس وین گذاشت، به طوری که او تا مدت‌ها بخاطر ناتوانی در محافظت از دستیارش احساس گناه می‌کرد. تاد مدتی بعد به عنوان ضد قهرمانی خشمگین به نام رد هود به زندگی بازگشت و دوباره با بتمن روبرو شد.

حال که در بتمن علیه سوپرمن به رابین اشاره شده است، احتمال می‌رود در فیلم جداگانه بتمن شاهد داستان «زیر سایه رد هود» باشیم. با اینکه وجوه تشابهی با کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (Captain Americ: The Winter Soldier) از کمپانی مارول وجود دارد، این داستان پتانسیل بازگو کردن یک قصه پر از احساسات و سرگرم‌کننده درباره بروس وین را خواهد داشت. اگر از این داستان استفاده شود، سازندگان همچنین می‌توانند از جوکر با بازی جرد لتو که یکی از بهترین شخصیت‌های فیلم جوخه انتحار (Suicide Squad) است، در فیلم استفاده کنند. داستان رد هود نیز با صحبت‌های سازندگان مطابقت دارد. چندی پیش توسط افلک و جف جانز، نویسندگان فیلم، گفته شد قرار است ابرشرورهای زیادی در فیلم حضور پیدا کنند. شاید بعضی از آن‌ها نیز حضور افتخاری داشته باشند. تشخیص اینکه چه داستانی روایت خواهد شد سخت است اما هواداران شور و اشتیاق زیادی برای دیدن این فیلم دارند؛ بنابراین کمپانی برادران وارنر می‌توانند با خیال راحت به ساخت آن بپردازد، چرا که دیدن نسخه دنیای گسترش یافته دی سی از شهر گاتهام با حضور بن افلک، جرمی آیرونز و جی کی سیمونز بر روی پرده سینما هواداران را شگفت‌زده خواهد کرد.

منبع: Screerant


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده