نویسنده: محسن وزیری
// یکشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۳

شهاب حسینی برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن شد، اصغر فرهادی بهترین فیلمنامه را برد

مراسم اختتامیه‌ی شصت و نهمین جشنواره‌ی کن  دقایقی پیش به پایان رسید و نماینده‌ی ایران، فیلم فروشنده اصغر فرهادی، خوش درخشید. شهاب حسینی موفق شد جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند و اصغر فرهادی هم جایزه بهترین فیلمنامه را برد.

از همان واکنش‌های اولیه‌ی فیلم فروشنده،‌ مشخص بود که اصغر فرهادی بعد از «گذشته»، به مسیر موفقیت‌هایش بازگشته است. حالا در اولین و یکی از مهم‌ترین جشنواره‌هایی که فروشنده نمایش داشته، این فیلم توانست دو جایزه‌ی بسیار مهم را از آن خود کند.

shahab-hosseini-cannes-2016_2

بازی‌های ترانه علیدوستی و شهاب حسینی از نقاط قوت فروشنده هستند که بسیار توسط منتقدین تحسین شده‌اند. نتیجه‌ی این واکنش مثبت، جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد بود که در دستان شهاب حسینی قرار گرفت. او در سخنرانی خود از تمامی دست‌اندرکاران فیلم تشکر کرد و این جایزه را به مردم ایران تقدیم کرد. او احساسات خود را هنگام دریافت جایزه اینگونه بیان کرد:

الهی شکر. خدا را به خاطر این شب که به من هدیه کرد، سپاس می‌گویم. مطمئنم که روح پدرم از بهشت این صحنه را نگاه می‌کند، امیدوارم که شاد باشد. از جشنواره‌ی کن، هیئت ژوری و ریاست محترم جشنواره تشکر می‌کنم. از آقای اصغر فرهادی بسیار تشکر می‌کنم که بار دیگر به من اعتماد کرد، از گروهی که با آن کار کردم و از انرژی‌های خوب ترانه علیدوستی تشکر می‌کنم.

این جایزه به نوعی از مردم من آمده، بنابراین به خودشان برمی‌گردانم. این جایزه را با تمام وجود و از اعماق قلبم و با عشق تقدیم به مردم سرزمینم می‌کنم. متشکرم.

بعد از شهاب حسینی، اصغر فرهادی هم برای دریافت جایزه‌ی بهترین فیلنامه به روی سن رفت. فیلم گذشته جایزه‌ی بهترین بازیگر زن را برای برنیس بژو به همراه داشت و فرهادی دست خالی ماند، اما امسال او هم در میان برندگان جوایز اصلی کن قرار گرفته است. اصغر فرهادی هنگام دریافت جایزه‌، خاطره‌ای از نمایش محدود و اولیه‌ی فیلم‌اش در تهران تعریف کرد که در آن قبل از آماده شدن فیلم، چند دقیقه از فیلم «مکس دیوانه‌: جاده‌ی خشم» را به نمایش گذاشتند. کارگردان فیلم Mad Max یعنی جورج میلر رئیس هیئت داوران این دوره از جشنواره‌ی کن بود که با شنیدن این خاطره‌ی فرهادی او را تشویق کرد.

asghar farhadi cannes 2016

کن اولین ایستگاه فروشنده بود و با درخشش فوق‌العاده‌ی این فیلم،‌ بسیار امیدواریم که در جشنواره‌های پیش رو و در انتها مراسم اسکار،‌ نماینده‌ی ایران و تیم سازنده موفقیت‌های بیشتری کسب کنند و خوش بدرخشند.

[alert variation="alert-info"]برای اطلاع از اخبار روز دنیای سینما و بازی‌های ویدیویی، کانال زومجی در تلگرام را دنبال کنید[/alert]

تهیه شده در زومجی


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده