نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۸

دانلود غیر قانونی فیلم ها: کاپیتان آمریکا بیشترین دانلود غیر مجاز را به خود اختصاص داد

محبوبیت بالای فیلم‌ها و عدم امکان خرید یا تماشای آن‌ها در سینما، باعث می‌شود تا افراد زیادی روش دانلود غیرقانونی را برای تماشای فیلم انتخاب کنند. با زومجی همراه باشید تا ببینیم کدام فیلم‌ها در هفته گذشته بیشترین تعداد دانلود غیرقانونی را ثبت کرده‌اند.

دانلود غیرقانونی فیلم‌ها و بازی‌ها، یکی از روش‌های به دست آوردن این نوع محصولات است که از قضا طرفداران بسیار زیادی هم در سراسر جهان دارد. البته این مسئله در مورد بازی‌ها کم کم محبوبیت خود را به دلیل کرک نشدن بازی‌های پی‌سی و هک نشدن کنسول‌های نسل هشتمی از دست می‌دهد، ولی در مورد فیلم،‌ روز به روز شاهد رشد آمار دانلودکنندگان غیرقانونی هستیم. نکته جالب‌تر اینکه این روز‌ها فیلم‌ها با گذشت تنها چند روز از اکران رسمی، با کیفیت ضبط شده از پرده نسبتا خوبی در دسترس قرار می‌‌گیرند که نشان از پیشرفت فناوری دارد و در نتیجه مخاطبان خیلی زود می‌توانند فیلم‌ها را به صورت رایگان تماشا کنند.

این قضیه البته قطعا به ضرر کمپانی‌های فیلم‌سازی است، ولی اگر واقع‌گرا باشیم، امکان جلوگیری از پخش و دانلود فیلم‌ها امری کاملا غیرممکن است. حتی در موارد فیلمی مثل هشت نفرت‌انگیز (Hateful Eight) نسخه بسیار با کیفیتی از فیلم خیلی زود در سایت‌های تورنت قرار گرفت که البته عواقب بدی هم از نظر اقتصادی برای سازندگان داشت. با این حال بررسی فیلم‌هایی که در طول یک هفته بیش‌تر به صورت غیرقانونی و از طریق سایت‌های تورنت دانلود شده‌اند، از این نظر حائز اهمیت است که نشان می‌دهد کدام فیلم‌ها محبوبیت بالایی در بین مخاطبان دارند و به نوعی یک منبع غیررسمی برای سنجش میزان محبوبیت فیلم‌ها به شمار می‌رود. به همین دلیل از این پس در زومجی و به صورت هفتگی، فیلم‌هایی را که طی هفته گذشته بیشترین حجم دانلود غیرقانونی را به خود اختصاص داده‌اند، معرفی خواهیم کرد.

در هفته گذشته، بیشترین دانلود غیرقانونی مربوط به فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»‌ (Captain America: Civil War)‌ بود که از قضا در باکس آفیس هم عملکرد بسیار خوبی از خود به ثبت رسانده است. این فیلم فعلا فقط با کیفیت پرده TC قابل دانلود است که البته چه از نظر بصری و چه صوتی کیفیت قابل قبولی دارد. در رتبه دوم نسخه Web-dl فیلم کمدی «چگونه مجرد باشیم» (How To Be Single) حضور دارد که هفته گذشته در رتبه اول دیده می‌شد. رتبه سوم در اختیار فیلم «شکارچی: جنگ زمستان» (The Huntsman: Winter War) قرار دارد و «لندن سقوط کرده» (London Has Fallen) هم در جایگاه چهارم دیده می‌شود. در نهایت مکان پنجم این جدول هم در اختیار فیلم «زولندر ۲» (Zoolander 2) قرار دارد.

در پایان می‌توانید اسامی ۱۰ فیلم با بیشترین میزان دانلود غیرقانونی را در جدول زیر مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام فیلم
نمره در سایت IMDB

۱

-
Captain America: Civil War
۸/۴

۲

۱
How to be Single
۶/۲

۳

-
The Huntsman: Winter War
۶/۲

۴

-
London Has Fallen
۶

۵

۲
Zoolander 2
۵

۶

۴
Zootopia
۸/۳

۷

۳
Deadpool
۸/۶

۸

۷
Batman v Superman: Dawn of Justice
۷/۵

۹

۱۰
The Jungle Book
۸/۳

۱۰

۵
10 Cloverfield Lane
۷/۶

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده