نویسنده: میثم سبحانی
// شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰

مصدومیت هریسون فورد در فیلم هفتم جنگ ستارگان به بهبود فیلم کمک کرده است

بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵ جنگ ستارگان: نیرو بر‌می‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) بود؛ حال اعلام شده که مصدومیت هریسورن فورد در حین ساخت فیلم، باعث بهبود کیفیت این اثر شده است! با زومجی همراه باشید.

هریسون فورد، بازیگر نقش هان سولو در فیلم‌های جنگ ستارگان، در جریان فیلم‌برداری قسمت هفتم آن با عنوان نیرو برمی‌خیزد پس از ریزش ناگهانی بخشی از سفینه فضایی میلینیوم فالکن بر رویش مصدوم شد و از ناحیه پا دچار شکستگی گردید. هرچند این حادثه برای خود هریسون فورد دردناک بود، اما در نهایت به نفع فیلم تمام شد و به زیباتر شدن آن کمک کرد. این نشان می‌دهد که فیلم های علمی تخیلی و پرخرجی که پتانسیل تبدیل شدن به یک شکست بزرگ را دارند، می‌توانند در نتیجه یک اتفاق شوم به فیلم بهتری تبدیل شوند!

جی جی آبرامز، کارگردان فیلم، که این هفته در جشنواره فیلم ترابیکا حضور داشت، عنوان کرد که در طول چند هفته‌ای که فیلم‌برداری، به خاطر مصدومیت هریسون فورد متوقف بود، توانست زمان بیشتری بر روی شخصیت‌های «فین» و «ری» بگذارد و بیشتر با جان بویگا ایفاگر نقش «فین» و دیزی رایدلی ایفاگر نقش «ری» در این فیلم کار کند و بدین ترتیب تعامل شخصیتی، احساس دوطرفه و ارتباط بین آن‌ها را بهبود بخشد. بر اساس گزارش IGN او در این مصاحبه گفت:

وقتی من سر صحنه‌ فیلم‌برداری میلینیوم فالکن بودم و ما با صحنه «فین» و «ری» شروع به کار کردیم، نخستین برداشتی که گرفتیم اصلا راضی‌کننده نبود. چندین بار دیگر نیز برداشت کردیم، اما هم‌چنان راضی کننده نبود، البته من مقصر بودم. درست کارگردانی نمی‌کردم، تمام اجزای صحنه اشتباه و ناهمخوان بودند و زمانی که هریسون فورد دچار سانحه شد، که واقعاً هم حادثه ترسناکی بود، ما با چند هفته وقفه در فیلم‌برداری روبرو شدیم و در همان مدت بود که من واقعاً فرصت پیدا کردم دوباره به کارهایی که انجام داده بودیم و بخش‌هایی که فیلم‌برداری کرده بودیم، نگاهی بیندازم و قسمت نسبتاً زیادی از روابط بین این دو شخصیت را بازنویسی کنم، و زمانی که دوباره به سر کار برگشتیم، در اولین فرصت، آن صحنه‌ها را دوباره فیلم‌برداری کردیم.

او اضافه کرد:

واقعاً به طرز شگفت‌انگیزی آن وقفه در کار به من کمک کرد تا داستان این دو شخصیت را از بن‌بستی که در آن گیر کرده بود به نقطه‌ای که نیاز بود برسانم.

Star Wars Episode VII: The Force Awakens

جان بویگا و دیزی رایدلی هم‌اکنون به نقش‌آفرینی در قسمت هشتم جنگ ستارگان مشغولند که قرار است در آذر ماه سال ۱۳۹۶ در سینماهای جهان اکران شود. همین هفته نیز خاندان سلطنتی انگلیس، شاهزاده ویلیام به همراه برادرش شاهزاده هری، از استودیو پاین‌وود، محل فیلم‌برداری قسمت هشتم جنگ ستارگان در انگلستان دیدن کردند.

البته برای تماشای فیلم جدیدی از دنیای جنگ ستارگان نیاز به صبر زیاد و انتظار تا سال ۲۰۱۷ نیست، چرا که بزودی در آذر ماه همین سال، فیلمی فرعی از این مجموعه به نام Rogue One در سینماها اکران خواهد شد. نخستین تریلر فیلم سینمایی Rogue One اخیرا منتشر شد و شما می‌توانید از وب‌سایت زومجی آن را تماشا کنید.

به نظر شما آیا روی روابط دو شخصت «فین» و «ری» در قسمت هفتم فیلم جنگ ستارگان خوب کار شده است؟

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده