// شنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰

جیمز کامرون: چهار فیلم بعدی Avatar طی هفت سال آینده عرضه می‌شود

پس از سکوت چند ساله جیمز کامرون، حال دوباره زمان غرش او با مجموعه فیلم های آواتار فرا رسیده است. کارگردان این مجموعه تاریخ اکران چهار فیلم آینده این مجموعه را اعلام کرد. با ما در زومجی همراه باشید.

فیلم آواتار (Avatar) را به یاد دارید؟ یکی از اولین فیلم‌های سه بعدی دنیا با بودجه ساخت ۳۰۰ میلیون دلاری که توانست طوفان به‌پا کند و چندین رکورد باکس آفیس را بشکند. به نظر می‌رسد طوفان که چه عرض کنم طوفان‌هایی در راه است؛ زیرا جیمز کامرون پس از شش سال تصمیم به انتشار ادامه این مجموعه گرفته و اعلام کرد طی هفت سال آینده چهار قسمت بعدی آواتار ساخته شده و اکران می‌شود. کامرون در جریان نمایشگاه سینما کان که در لاس وگاس برگزار شد، تاریخ اکران چهار فیلم بعدی مجموعه آواتار را اعلام کرد.

آواتار ۲ اولین دنباله این مجموعه برای اکران در کریسمس سال ۲۰۱۸ میلادی (۴ دی ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است. تا زمان اعلام تاریخ اکران فیلم، هیچ رقیب جدی برای این فیلم در باکس‌آفیس وجود ندارد، اما ا احتمال تغییر شرایط وجود دارد. قسمت بعدی فیلم «جنگ ستارگان» برای ماه می سال آینده برنامه‌ریزی شده بود که پس از اعلام دیزنی (Disney) این فیلم تا دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۱۳۹۶) تاخیر خورد. اگر همین اتفاق برای فیلم تکی Han Solo (که در سال ۲۰۱۸ اکران خواهد شد) نیز رخ بدهد، به دلیل هم‌زمان شدن انتشار این دو فیلم امکان شکست فاکس در مقابل دیزنی وجود دارد.

قسمت سوم این مجموعه در کریسمس ۲۰۲۰ (۴ دی ۱۳۹۸) و قسمت چهارم نیز در کریسمس ۲۰۲۲ (۴ دی ۱۴۰۱) به روی پرده خواهد رفت. قسمت پنجم هم یک سال بعد، در کریسمس ۲۰۲۳ (۴ دی ۱۴۰۲) اکران خواهد شد. سم ورثینگتون بازیگر نقش اول آواتار در گذشته اعلام کرده بود که علاقه‌مند به بازگشت و نقش آفرینی در این مجموعه است.

زمانی‌که آواتار در سال ۲۰۰۹ اکران شد، پس از مدت کوتاهی برترین فیلم باکس‌آفیس تاریخ سینمای هالیوود نام گرفت و بیش از ۲/۷ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشت. کامرون گفته بود که برای ساخت ادامه این مجموعه، منتظر مانده است تا تکنولوژی به آن‌چه که او مد نظر دارد برسد، اما حالا به نظر می‌رسد وی از مدت‌ها قبل برای نسخه‌های بعدی این مجموعه برنامه‌ریزی کرده است.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده