// دوشنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰

احتمالا فیلم بتمن علیه سوپرمن نسبت به مرد پولادین سود کمتری برای کمپانی وارنر دارد

بر اساس جدیدترین بررسی‌های صورت‌گرفته، پیش‌بینی می‌شود که سود خالص فیلم Batman v Superman برای کمپانی برادران وارنر کمتر از Man of Steel باشد. با زومجی و جزییات این خبر همراه باشید.

وب‌سایت معتبر Bloomberg در جدیدترین بررسی که پیرامون فیلم «بتمن علیه سوپرمن» (Batman v Superman: Dawn of Justice) داشته، پیش‌بینی می‌کند سود خالصی که این فیلم برای کمپانی برادران وارنر خواهد داشت، کمتر از فیلم کم‌فروغ و البته کم‌سود «مرد پولادین» (Man of Steel) است و این موضوع علی‌رغم فروش بسیار خوب و رکوردشکن این فیلم در هفته اول اکرانش است.

بتمن علیه سوپرمن یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌هایی است که وارنر تا کنون ساخته و با محاسباتی که وب‌سایت بلومبرگ انجام داده است، با احتساب کلیه هزینه‌های گزاف مربوط به تولید فیلم و دستمزد بازیگران، سود خالصی که از فیلم برای کمپانی سازنده خواهد ماند، بسیار کمتر از فیلم کم‌هزینه‌تر مرد پولادینِ سوپرمن خواهد بود. بتمن علیه سوپرمن تا کنون سودی برابر با ۲۷۸ میلیون دلار داشته که در مقابل ۳۰۰ میلیون دلار فیلم مرد پولادین به وضوح کمتر است.

یکی از عمده دلایل این پیش‌بینی، به افت میزان فروش این فیلم پس از هفته دوم اکران مربوط می‌شود که شاهد نزولی ۶۹/۱ درصدی بوده که این میزان افت به واقع همچون یک فاجعه است! بتمن علیه سوپرمن در صورتی می‌تواند به فیلمی سودده برای وارنر تبدیل شود که فروش جهانی معادل ۱/۱۵ میلیارد دلار را تجربه کند. البته از نظر بلومبرگ این میزان فروش کمی دور از ذهن است.

بسیاری از فیلم‌های مارول در چند سال اخیر، رقمی حدود ۴۴٪ از کل فروششان سود خالص بوده و به همین دلیل پول بسیار زیادی روانه جیب استودیوی سازنده شده است. با توجه به این‌که وارنر در پی ساخت دو فیلم جدید دیگر از مجموعه داستان‌های ابرقهرمانانه دی‌سی تا سال ۲۰۲۰ است، باید کمی نگران فروش و سوددهی پروژه‌های آتی خود باشد.

بتمن علیه سوپرمن تا کنون فروش جهانی برابر با ۷۲۰/۸ میلیون دلار داشته و کمی بعید به نظر می‌رسد که بتواند به مرز فروش ۱ میلیارد دلار دست پیدا کند. نقدهای بسیار تند و منفی اکثر منتقدین و همچنین کسانی که فیلم را دیده و در صفحات اجتماعی خود پیام‌های منفی را درباره آن منتشر کرده‌اند، همگی از عوامل عمده کاهش میزان فروش این فیلم در گیشه‌های بین‌المللی به خصوص در آمریکای شمالی هستند. به هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا در نهایت جدال بتمن با سوپرمن می‌تواند سود قابل توجهی برای کمپانی سازنده این فیلم به همراه داشته باشد یا تبدیل به شکست تجاری مهلکی برای وارنر و دی‌سی می‌شود.

نظر شما در مورد فروش کم این فیلم و افت فروش محسوس آن در اکران بین‌المللی چیست؟ فکر می‌کنید آیا این فیلم در نهایت می‌تواند فروش یک میلیارد دلاری را تجربه کند؟

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده