// چهار شنبه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰

زک اسنایدر در مورد شیوه خشن مبازرات بتمن در فیلم Batman v Superman توضیح می‌دهد

زک اسنایدر کارگردان فیلم پر حاشیه Batman v Superman: Dawn of Justice در مصاحبه‌ای که اخیرا و پس از اکران فیلم داشته، در موردشیوه مبارزات بتمن و خشونت بسیار زیاد او صحبت کرده است. با زومجی و جزییات این خبر همراه باشید.

در جریان صحبت‌ها و حرف و حدیث‌های پس از اکران عمومی فیلم بتمن علیه سوپرمن، انتقادهای زیادی از طرف منتقدین و حتی مردم، به این فیلم وارد شده است. یکی از این انتقادها، به‌طور مستقیم به بتمن و خشونت بسیار زیاد او باز می‌گردد که در همین راستا زک اسنایدر توضیحاتی داده است. در این فیلم بتمن افلک، آدم می‌کشد! موردی که در تضاد کامل است با قوانینی که بتمن برای خودش دارد. البته این بدان معنی نیست که بتمن افلک اولین بتمن سینمایی است که آدم می‌کشد، ولی به‌طور کل این قانون نانوشته بتمن بوده و هست که کسی را نکشد.  اسنایدر در این مورد می‌گوید:

بتمن در این فیلم کسی را به قتل نمی‌رساند، بیشتر مثل قتل غیرعمد است! در واقع این‌طور است که بتمن در این‌ فیلم به صورت مستقیم، خودش کسی را نمی‌کشد مثلا به ماشینی شلیک می‌کند و خود ماشین به جایی می‌خورد و منفجر می‌شود یا فردی که نارنجک در دست دارد، نارنجکش از دستش می‌افتد و خودش و اطرافینش پرپر می‌شوند! این‌ها قتل مستقیم توسط بتمن به حساب نمی‌آیند. البته بتمنی که من از آن الگوبرداری کرده‌ام، بتمن کمیک باز گشت شوالیه تاریکی به قلم فرانک میلر است، که در آن بتمن به وفور آدم می‌کشد! پس در واقع این چیزی نیست که من از خودم در‌آورده باشم. حتی در سکانسی، تمام کسانی که در اطرافم حضور داشتند و خوره کتاب‌های کمیک بتمن بودند همگی داد می‌زدند که در این سکانس بتمن گلوله‌ای را مستقیم بین دو چشم آن فردی که مقابلش قرار گرفته شلیک می‌کند! من هم گفتم نه، این کاری نیست که من در فیلمم انجام دهم!

به هر حال، در برخی کمیک‌ها و حتی آثار سینمایی تا به امروز، بتمن به‌طور مستقیم هم دست به آدم‌کشی زده است؛ هرچند که این موضوع خیلی به شخصیت اصلی این ابرقهرمان نمی‌خورد اما این‌که بتمن افلک آدم می‌کشد یا زیادی خشن است را نمی‌توان به عنوان ایراد به نظرات منفی پیرامون این فیلم اضافه کرد. نظر شما در مورد خشونت زیادی بتمن در این فیلم چیست؟ موافق این موضوع هستید یا مخالف؟

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده