// چهار شنبه, ۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰

زک اسنایدر از تقابل Marvel و DC می‌گوید

مدت زیادی است که بین طرفداران دو غول کمیک، Marvel و DC بحث‌ها بیشتر از همیشه شده است. زک اسنایدر نظر خودش در مورد تقابل این دو دنیا و رقابتشان را با گزارشگر The Hollywood Reporter در میان گذاشته است. با زومجی و جزیئات بیشتر این خبر همراه باشید.

همان‌طور که می‌دانید، مدت زمان زیادی تا به اکران درآمدن جدیدترین فیلم‌های استودیو مارول و دی‌سی باقی نمانده است. با توجه به فاصله نسبتا کمی که بین اکران  Batman vs Superman: Dawn of Justice و Captain America: Civil War وجود دارد، بحث‌ها و رجزخوانی‌ها بین هواداران مارول و دی‌سی، خصوصا در فضای مجازی به اوج خود رسیده است. در همین بین، زک اسنایدر کارگردان فیلم بتمن در مقابل سوپرمن، نظر خودش را درباره این حرف و حدیث‌ها بیان داشته که به‌نوبه خود جالب است. اما قبل از اینکه به حرف‌ها و نظرات اسنایدر برسیم، باید این نکته را در نظر بگیریم که به‌دور از هرگونه تعصب، اگر شما از طرفداران ابرقهرمانان و کمیک‌ها هستید، بدون‌شک در دوره طلایی سینمای ابرقهرمانان زندگی می‌کنید. در این چند سال اخیر و پس از توجه مارول به دنیای سینمایی ابرقهرمانانش، دی‌سی هم به سرعت به این جرگه اضافه شد و با جدیت بیشتری به ساخت فیلم‌هایی با محوریت ابرقهرمانان محبوبش پرداخته است.اسنایدر در مورد این بحث‌ها می‌گوید:

مثل این می‌ماند که بخواهید سریال Downton Abbey را با Mr.Selfridge مقایسه کنید یا Star Wars را با Star Trek. این‌ها همگی مواردی هستند که می‌توانید با هم مقایسه کنید، ولی خوب هیچ‌گاه این‌کار را نمی‌کنید چون در عمل کاری بیهوده است. به عقیده من این بحث‌ها در اینترنت صرفا جنبه شوخی دارند. البته عده کمی هم هستند که با تعصب خاصی این بحث‌ها و اختلاف نظرها را دنبال می‌کنند، ولی برای اکثریت مردم بین دنیای دی سی و مارول و حتی فیلم‌های مربوط به ابرقهرمانان این‌دو فرقی وجود ندارد. مثل پدر خود من که از من می‌پرسد آیا مرد عنکبوتی هم از فیلم‌های تو خواهد بود؟!

زک اسنایدر در ادامه اضافه می‌کند:

البته از نقطه نظر من دنیای سینمایی دی‌سی با فضای حاکم بر دنیای سینمایی مارول تا حدودی فرق دارد و این تفاوت بیشتر در میزان جدیت فیلم‌هاست. به عنوان مثال فضای حاکم بر فیلم فلش با بازی ازرا میلر بسیار معمولی‌تر و آرام‌تر از فیلم جنگ جهانی اول با محوریت ابرقهرمانی زن مثل واندروومن خواهد بود. قطعا فیلم واندروومن نیاز دارد که بسیار جدی‌تر و حتی تاریک‌تر باشد. همین موضوع و مشخص بودن و قابل حدس بودن فضای حاکم بر فیلم‌های دی‌سی باعث می‌شود زمانی که برای دیدن هر کدام از فیلم‌های مربوط به ابرقهرمانان آن به سینما می‌روید، تا حد زیادی بدانید که با چه فیلم و فضایی روبه‌رو خواهید شد.

نکته مبهمی که از حرف‌های اسنایدر نمی‌شود کامل متوجه شد این است که برای فیلم Justice League: Part One باید دقیقا منتظر چه حال و هوا و فضایی باشیم؟! البته چندی پیش اخباری مبنی بر فضای احتمالی حاکم بر Justice League را برای شما عزیزان منتشر کرده بودیم. به هر حال، زمان جواب‌گوی تمامی سوالات ما خواهد بود. باید صبور باشیم و تا اکران این فیلم‌ها صبر کنیم. نظر شما در مورد این نقطه‌نظرهای متفاوت در مورد فیلم‌های دی‌سی و مارول چیست؟ تا چه حد با نظرات اسنایدر موافق هستید؟

منبع: Gamesradar


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده