// سه شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

بهترین فیلم‌های باکس آفیس: «ددپول» با رکوردشکنی صدرجدول را تصاحب کرد

این هفته اکران «ددپول» علاوه‌بر کسب یک‌عالمه پول، چندتایی رکورد هم شکست. همراه گزارش باکس آفیس زومجی و نگاهی به ۱۰ فیلم برتر جدول باشید.

Deadpool shakhes

این هفته همه‌چیز به شگفتی‌های غیرمنتظره‌ی «ددپول» ختم می‌شود. قبل از انتشار «ددپول» بسیاری از تحلیلگران فکر می‌کردند، این فیلم به‌خاطر حال‌و‌هوای متفاوتش شانس موفقیت و جلب‌توجه بالایی دارد، اما از سویی دیگر، باید این را هم در نظر می‌گرفتیم که «ددپول» بخشی از کمپین تبلیغاتی عظیم و طولانی دنیای سینمایی مارول یا دی‌سی نیست. با این حال، این فیلم کمیک‌بوکی موفق شد در این آخرهفته که مصادف با روز ولنتاین و روزِ رییس جمهوری بود، از بلندپروازانه‌ترین پیش‌بینی‌ها نیز عبور کند و با کسب ۱۳۵ میلیون دلار در سه روز تعطیل آخرهفته با اختلاف بسیاری نسبت به رتبه‌ی دوم در صدرجدول قرار بگیرد. از دیگر تازه‌اکران‌های این آخرهفته باید به کمدی «چگونه مجرد باشیم» اشاره کرد که در راستای پیش‌بینی‌ها ظاهر شد. این درحالی بود که قسمت دوم کمدی موردانتظار «زولندر» نشان داد که بی‌دلیل ۱۵ سال برای دنباله‌ی فیلم اول صبر کرده بودیم!

deadpool-movie-poster-20161

امکان ندارد یک فیلم کمیک‌بوکی‌ درجه‌بندی سنی R  مثل «ددپول» این‌قدر پول به جیب بزند و در کنارش چندتایی رکورد هم جابه‌جا نشود. قبل از هرچیز، «ددپول» موفق شد رکورد بهترین افتتاحیه‌ی ماه فوریه که متعلق به «پنجاه طیف گری» بود را با اختلافی نزدیک به ۴۵ میلیون دلار بشکند. اما هنوز شروع نشده! بهترین افتتاحیه‌ی یک فیلم بزرگسالانه که از سال ۲۰۰۳ تاکنون به نام «ماتریکس: بارگذاری مجدد» (۹۱.۷ میلیون دلار) ثبت شده بود حالا به «ددپول» رسیده است. پردرآمد‌ترین افتتاحیه برای یک اقتباس کمیک‌بوکی بزرگسالانه نیز که قبل از این در اختیارِ «۳۰۰» (۷۰.۸ میلیون دلار) بود. بای، بای!

حتی ۱۳۵ میلیون دلاری که «ددپول» کسب کرده او را به بهترین افتتاحیه‌ی تاریخ کمپانی فاکس هم تبدیل می‌کند و رکورد قبلی که با ۱۰۸.۴ میلیون دلار متعلق به «جنگ ستارگان: انتقام سیث» بود را کنار می‌زند. البته اگر بخواهیم عادلانه به موضوع نگاه کنیم، «انتقام سیث» روز پنج‌شنبه اکرانش را آغاز کرد و ۵۰ میلیون دلار از آن روز کسب کرد. با این حال اگرچه این مقایسه‌ی دقیقی نیست، اما حداقل به‌مان کمک می‌کند تا بفهمیم پس از گذشت چهار روز از اکران باید چه انتظاری از «ددپول» داشته باشیم. در حال حاضر فاکس فکر می‌کند فیلمش بعد از چهار روز بتواند به مرز ۱۵۰ میلیون دلار هم دست پیدا کند.

این افتتاحیه همچنین پردرآمدترین آغازِ دوران کاری رایان رینولدز ستاره‌ی فیلم نیز محسوب می‌شود که قبل از این با ۸۵ میلیون دلار متعلق به «ریشه‌های ایکس‌من: وولورین» بود. خبر هیجان‌انگیزتر اینکه «ددپول» بهترین افتتاحیه‌ی کارگردانش، تیم میلر نیز است که قبل از این فقط روی چندین فیلم کوتاه کرده بود و نامش به عنوان مسئول جلوه‌های ویژه‌ی بازی‌هایی مثل «مس افکت۲» و «جنگ ستارگان: جمهوری قدیم» آمده بود. در مقایسه باید به کریس میلر کارگردان «شرک ۳» اشاره کرد که فیلمش در سال ۲۰۰۷ اکرانش را با ۱۲۱.۶ میلیون دلار آغاز کرد. اما در زمینه‌ی فیلم‌های لایواکشن نیز رابرت استرامبرگ کارگردانِ «ملفیسنت» را داریم که کارش را با ۶۹.۴ میلیون دلار استارت زد.

اما گزارش باکس آفیس هفته‌ی بعد جالب خواهد شد. چون اصولا فیلم‌هایی که با این قدرت اکرانشان را شروع می‌کنند، در هفته‌ی دوم با افتی نزدیک به ۵۰ درصد روبه‌رو می‌شوند. این درحالی است که با توجه به میانگین نمره‌ی A تماشاگران به فیلم و این مسئله که اکثر فیلم‌هایی که کارشان را با رقم بالاتر از ۱۲۰ میلیون و نمره‌ی A شروع می‌کنند وارد مسیر ۳۰۰‌تایی شدن می‌شوند، باید دید آیا این روند درباره‌‌ی «ددپول» هم صدق می‌کند یا نه. البته آمار به نفع فیلم حرف می‌زند؛ از ۱۰ فیلمی که از سال ۲۰۰۸ تاکنون اکرانشان را با رقم بالای ۱۲۰ میلیون دلار و نمره‌ی A شروع کرده‌اند، فقط دو فیلم در هفته‌ی دومشان با ۵۰ درصد افت فروش مواجه شده‌اند که هر دو از بلاک‌باسترهای ۲۰۱۵ هستند؛ «دنیای ژوراسیک» (۴۹ درصد افت فروش) و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (۳۹.۸ درصد). «ددپول» اما با توجه به درجه‌بندی سنی بزرگسالانه‌اش فیلم منحصربه‌فردی در این زمینه است؛ درجه‌بندی‌ای که هالیوود دو چشمی آن را زیر نظر گرفته تا اگر در گیشه جواب بدهد، برای تولید انبوه دست به کار شود. از آنجایی که دنباله‌ی «ددپول» از همین الان چراغ‌سبز گرفته باید ببینیم آیا شاهد ساخت فیلم‌هایی از این گروه از سوی دیگر استودیوهای هالیوود خواهیم بود یا آنها حالاحالا‌ها بی‌خیال نوجوانانِ ۱۳ ساله‌ نمی‌شوند!

Zoolander-2-Derek-Zoolander-Movie-Poster-Ben-Stiller

این آخرهفته اما «ددپول» سینماهای آنسوی آب‌ها را نیز تسخیر کرد. فیلم پس از اکران در ۶۱ بازار بین‌المللی، ۱۲۵ میلیون دلار هم از این طریق به خزانه‌اش اضافه کرد. این رقم در بین بهترین افتتاحیه‌های بین‌المللی فاکس در رده‌ی سوم قرار می‌گیرد. بهترین عملکرد خارجی فیلم مربوط به ۱۲.۴ میلیون دلاری است که از روسیه به‌دست آورده است. درحال حاضر «مردی با دهانی گشاد» در مجموع ۲۶۰.۱ میلیون دلار به جیب زده!

بالاخره به دیگر اکرانِ جدید این هفته، «چگونه مجرد باشیم» (How to be Single) محصول نیولاین و ام‌.جی‌.ام می‌رسیم که با اختلاف خیلی اندکی پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شد و ۱۸.۷ میلیون دلار برای افتتاحیه‌ی سه روزه‌اش کسب کرد. فیلم دقیقا با واکنش‌های درخشان منتقدان مواجه نشد،  اما نمره‌ی B تماشاگران آن‌قدر خوب است که نشان می‌دهد فیلم دوره‌ی اکران متوسطی در پیش خواهد داشت. به‌طوری که شاید فیلم موفق شود اکران خانگی‌اش را با رقمی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار به پایان برساند. «چگونه مجرد باشیم» همچنین ۸.۱ میلیون دلار هم از بازارهای بین‌المللی کسب کرد.

در چارت که پایین‌تر می‌رویم به «زولندر۲» (Zoolander 2) می‌رسیم که کارش را با ۱۵.۶ میلیون دلار به‌علاوه‌ی یک نمره‌ی C مثبت آغاز کرد. افتتاحیه‌ی ضعیف قسمت دوم دقیقا هم راستای ۱۵.۵ میلیون دلاری است که قسمت اول در ۲۰۰۱ اکرانش را با آن شروع کرده بود و رفت تا در پایان دوران نمایشش ۴۵ میلیون دلار کسب کند. اولین «زولندر» در هفته‌ی دومش فقط با ۳۸.۷ درصد افت فروش مواجه شد و اگر این دنباله هم موفق شود بیشتر از این سقوط نکند، شاید این فرصت را داشته باشد تا اکران خانگی‌اش را با کسب ۴۲ تا ۴۹ میلیون دلار به پایان برساند.

جدیدترین مستند مایکل مور، «دفعه‌ی بعد به کجا حمله کنیم» نیز این آخرهفته اکران شد و ۹۳۳ هزار و ۲۴۰ دلار کسب کرد. تلاش‌های مور برای تبلیغات فیلمش به خاطر بیماری ذات‌الریه‌ و قرار گرفتن او تحت درمان و نظارت شدید، درست در آغاز انتشار فیلمش نصف کاره ماند.

از بازماندگان جدول «پاندای‌کونگ‌فوکار۳» را داریم که با آمار درخشان ۷ و نیم درصد افت فروش نسبت به هفته‌ی پیش و کسب ۱۹.۶ میلیون دلار در جایگاه دوم چارت قرار گرفت. هم‌اکنون مجموع درآمد فیلم روی رقم ۹۳.۹ میلیون دلار ایستاده است.

«بازگشته» نیز با عقب راندنِ «درود بر سراز!» رده‌ی پنجم را با کسب ۶.۹ میلیون دلار برای خودش کرد. درحالی که آخرین فیلم برادران کوئن در هفته‌ی دوم اکرانش با ۴۲ درصد افت روبه‌رو شد و ۶.۵ میلیون دلار به‌دست آورد.

این هفته همچنین برای «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» هم هفته‌ی مهمی است. «نیرو برمی‌خیزد» از زمانی که در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۵ اکران شد، تازه این هفته برای اولین‌بار به بیرون از پنج فیلم برتر جدول سقوط کرد. فیلم ۶.۱ میلیون دلار کسب کرد و در رده‌ی هفتم چارت جای گرفت. هم‌اکنون مجموع درآمد خانگی فیلم بیش از ۹۱۴.۸ میلیون دلار است و دریافتی جهانی فیلم هم به فراتر از مرز ۲ میلیارد دلار رسیده است.

 

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیففیلمفروش این هفته
۱Deadpool۱۳۵  میلیون دلار
۲Kung Fu Panda 3۱۹.۶ میلیون دلار
۳How to Be Single۱۸.۷ میلیون دلار
۴Zoolander 2۱۵.۶ میلیون دلار
۵The Revenant۶.۹ میلیون دلار
۶Hail, Caesar!q۶.۵ میلیون دلار
۷Star Wars: The Force Awakens۶.۱ میلیون دلار
۸The Choice۵.۲ میلیون دلار
۹Ride Along 2۴.۱ میلیون دلار
۱۰The Boy۲.۹ میلیون دلار

 

نگاهی به برخی فیلم‌های تازه‌اکرا‌ن‌شده‌ی این هفته:

deadp

ددپول

Deadpool

فیلم درباره‌ی ضدقهرمان مشهور مارول وید ویلسون، مامور سابق نیروهای ویژه ارتش است که تحت آزمایشاتی ترسناک دارای قدرت‌های فراطبیعی متعددی از جمله توانایی درمان زخم‌هایش و شوخ‌طبعی پیچیده و عجیب و غریبی می‌شود. او که حالا خودش را ددپول می‌نامد، راه می‌افتد تا حساب مردی که زندگی‌اش را نابود کرده بود را برسد. طرفداران فیلم‌های کمیک‌بوکی حساب ویژه‌ای روی شخصیت خاص و دیوانه‌ی «ددپول» باز کرده بودند تا انرژی تازه‌‌ای به رگ‌های خسته‌کننده‌ی فیلم‌های این حوزه تزریق کند و ظاهرا چنین اتفاقی هم افتاده است.  طبق نظر اکثر منتقدان «ددپول» تمام عناصر لازم برای خراب کردن و شکست را داشته، اما موفق شده با ترکیب عالی کمدی هوشمندانه و اکشن‌های جذاب از سقوط در این چاه فرار کند.

تاد مک‌کارتی از هالیوود ریپورتر که فیلم را دوست داشته می‌نویسد: «مدت کمی طول می‌کشد تا فیلم به حرکت بیافتد یا شاید با اتفاقاتی که در حال وقوع است وفق پیدا کند، اما به محض اینکه فیلم راه می‌افتد، «ددپول» نشان می‌دهد که چه شوخی بامزه، بی‌تربیت و دیوانه‌واری درباره‌ی تمام شخصیت‌های ابرقهرمانی است و همچنین اولین فیلم مارول است که به‌طرز گستاخانه‌ای این برند را به گند می‌کشد». جیمز براردینلی که سه و نیم ستاره به فیلم داده می‌نویسد: «این اولین فیلم کمیک‌بوکی بزرگی است که با کله وارد هجو و طعنه‌زنی می‌شود و از نادرترین‌ فیلم‌هایی است که در حد درجه‌بندی سنی بزرگسالانه‌اش ظاهر می‌شود. کسانی که فکر می‌کنند فیلم‌های ابرقهرمانی تکراری و قابل‌پیش‌بینی شده‌اند باید بدانند که «ددپول» به اندازه‌ی چالش آب سرد، شوکه‌تان می‌کند». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۶۵ است.

 

Zoolander-2-Derek-Zoolander-Movie-Poster-Ben-Stiller

زولندر ۲

Zoolander 2

«زولندر۲» داستان دِرک (بن استیلر) و هنسل (اوون ویلسون) است که بعد از مدت‌ها بازنشستگی دوباره به دنیای مُد و فشن برمی‌گردند و متوجه می‌شوند که فردی در حال کشتنِ سلبریتی‌ها است و اینجا است که آنها برای نجات زیباترین افراد دنیا از چنین سرنوشتی وارد عمل می‌شوند. «زولندر۲» یکی از موردانتظارترین کمدی‌های ۲۰۱۶ بود. چون که قسمت اول فیلم از زمانی که در سال ۲۰۰۱ اکران شد به سرعت تبدیل به کمدی محبوب ویدیو کلوپ‌ها و شبکه‌های کابلی شد. اما واکنش‌های ضعیف اکثر منتقدان نشان می‌دهد که انگار الکی این همه سال منتظر دنباله‌ی فیلم بودیم.

میک لاسال از سن فرانسیسکو کرانیکل که از اندک کسانی است که فیلم را دوست داشته می‌نویسد: «بعضی‌وقت‌ها فیلم بدون هیچ ترسی احمقانه و به‌طرز لذت‌بخشی کودن است.  فیلم اغلب اوقات در چرندگویی‌هایش هوشمند است. این یکی از کمدی‌های کمیابی است که مخاطب در هنگام تماشایش بهت‌زده می‌ماند که اتفاق دیوانه‌وار بعدی چه خواهد بود. واقعا باید آدم باهوشی باشید تا چنین فیلم مسخره‌ای بسازید». کریس ناشاوتای از اینترتیمنت ویکلی که فیلم را اصلا دوست نداشته می‌نویسد: «قسمت دوم «زولندر» خجالت‌آور، تنبل و به‌طرز اعصاب‌خردکنی غیرخنده‌دار است. تنها خبر خوب این است که با توجه به سرعت این فرانچایز، تا سال ۲۰۳۰ خبری از «زولندر۳» نیست». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۳۵ است.

گزارش باکس‌آفیس هفته‌ی پیش

منبع: Boxoffice Mojo

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده