نویسنده: معین کلهری
// چهار شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

فرانک فینلی، بازیگر سرشناس بریتانیایی، در ۸۹ سالگی درگذشت

فرانک فینلی، بازیگر سرشناس بریتانیایی که برای ایفای نقش در فیلم «Othello» نامزد جایزه اسکار شده بود، در سن ۸۹ سالگی درگذشت. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

فرانک فینلی، بازیگر سرشناس بریتانیایی که برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های سه تفنگ‌دار «Three Musketeers» و «Othello» به شهرت رسید، شنبه‎ گذشته (۱۰ بهمن) در سن ۸۹ سالگی دار فانی را وداع گفت. خبر درگذشت وی روز گذشته، در وبسایت رسمی‌اش منتشر و اعلام شد که در آخرین لحظه‌های عمرش در بین اعضای خانواده خود بوده است.

وی در سال ۱۹۷۳، در کنار بازیگرانی همچون  اولیور رید، ریچارد چمبرلین و مایکل یورک در فیلم «سه تفنگ‌دار» به‌ایفای نقش پرداخت؛ او بعدها در فیلم  «چهار تفنگ‌دار: انتقام میلادی» جلوی دوربین رفت و در دهه‌ی ۹۰  با اثر «بازگشت تفنگ‌داران» بار دیگر خودش را ثابت کرد.

این هنرپیشه، در فیلم شفت در آفریقا «Shaft in Africa» نیز بازی کرد و در یک مجموعه تلویزیونی با اقتباس از رمان آندریا نیومن با سوزان پنهیلگان هم‌بازی شد. او عمده شهرتش را مدیون دنیس پاتر و مجموعه تلویزیونی «کازانووا» بود.

فینلی برای فیلم «Othello» نامزد جایزه اسکار شد و نشان افتخاری فرماندهِ امپراطوری را از ملکه بریتانیا در سال ۱۹۸۴ دریافت کرد. او توانست برای بازی در اثر «ماجراهای دون کیشوت» جایزه بافتا را از آن خود کند و یک بار دیگر برای قرار گرفتن در نقش والری و فیلم «کاندید» موفق به دریافت این جایزه شد.

منبع: Variety


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده