// سه شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

بهترین فیلم‌های باکس آفیس: «پاندای‌ کونگ‌فوکار ۳» به سادگی صدرجدول را تصاحب کرد!

این هفته بالاخره با اکران «پاندای‌ کونگ‌‌فوکار۳»، ماجراهای حیواناتِ کونگ‌فوکار به یک سه‌گانه تبدیل شد. همراه گزارش زومجی باشید تا علاوه‌بر ۱۰ فیلم برتر جدول، نگاهی به فیلم‌های تازه‌اکران بیاندازیم.

Kung-Fu-Panda-3-movie-HD-wallpaper

این هفته بدون اینکه «پاندای کونگ‌فوکار۳» لازم باشد از هنرهای رزمی‌اش استفاده کند، توانست به راحتی از سد رقبای ضعیفش عبور کرده و طوری با تمام قدرت بر تخت پادشاهی باکس آفیس بنشیند که بهترین افتتاحیه‌ی یک فیلم انیمیشن در تاریخ ماه ژانویه را به نام خودش ثبت کند. این درحالی بود که بقیه‌ی تازه‌ وارد‌ها که شامل «بهترین ساعات»، «پنجاه طیف بلک» و «جین یه تفنگ داره» می‌شوند، چندان خوب ظاهر نشدند. اما در عوض، فیلم‌های قدیمی‌ جدول که اگر یادتان باشد هفته‌ی پیش به خاطر برف و یخبندان مناطق شرقی امریکا موفق نشده‌ بودند فروش قابل‌قبولی کنند، این هفته دلارهای گم‌شده‌شان را پس گرفتند. نکته‌ی جالب باکس آفیس این هفته این است که هیچ‌یک از ۱۰ فیلم برتر چارت، بیشتر از ۳۴ درصد با افت فروش مواجه نشده و مجموع درآمد دوازده فیلم برتر جدول تقریبا ۲۵ درصد بهتر از هفته‌ی پیش و ۴۶ درصد بهتر از همین هفته در سال گذشته می‌شود.

kung-fu-panda-3-poster-full

«پاندای کونگ‌فوکار۳» با افتتاحیه‌ی ۴۱ میلیون دلاری‌اش، رکورد بهترین افتتاحیه‌ی انیمیشن قبلی که متعلق به The Nut Jobا(۱۹.۴ میلیون) بود را درهم‌شکست. فیلم همچنین آن‌قدر فروخت که در جدول بهترین افتتاحیه‌ی ژانویه‌ی تمام دوران‌ها با اختلاف بسیار اندکی بعد از کمدی «گشت‌زنی» (۴۱.۵ میلیون) در رده‌ی دوم قرار گرفت. البته اگر فکر می‌کنید قسمت سوم «پاندای کونگ‌فوکار» خیلی شگفت‌انگیز ظاهر شده، باید بدانید که فروش فیلم در مقایسه با دو فیلم اول سقوط کرده است. فیلم اول کارش را با ۶۰.۲ میلیون دلار و «پاندای‌کونگ‌فوکار۲» نیز اکرانش را با ۴۷.۶ میلیون دلار آغاز کرد. اما با در نظر گرفتنِ نمره‌ی A فیلم از سوی تماشاگران و از آنجایی که تا تاریخ چهارم مارچ و اکران انیمیشن «زوتوپیا» (Zootopia)، انیمیشنی در کار نیست، «پاندای‌کونگ‌فوکار۳» یک ماه فرصت دارد تا تمام سهم بازار فیلم‌های کارتونی/خانوادگی را به خودش اختصاص دهد.

در رده‌ی دوم و سوم جدول، فیلم‌های «بازگشته» و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» را داریم که به‌طرز فوق‌العاده‌ای در بالای جدول دوام آورده‌اند. هر دو فیلم بعد از طوفانی که تاثیر قابل‌توجه‌ای روی عملکردشان داشت، با کمتر از ۲۰ درصد افت فروش مواجه شدند. «بازگشته» درحالی ۱۲.۴ میلیون دلار کسب کرد که «نیرو برمی‌خیزد» یک ۱۰.۷ میلیون دیگر به مجموع خزانه‌اش اضافه کرد؛ خزانه‌ای که فقط ۵ میلیون دلار برای رسیدن به مرز ۹۰۰ میلیون دلار کم دارد. در بازارهای بین‌المللی، «نیرو برمی‌خیزد» ۱۲.۶ میلیون دلار فروخت تا مجموع درآمد جهانی‌اش به رقم یک میلیارد و ۹۸۳ میلیون دلار برسد.

یکی دیگر از اکران‌های گسترده‌ی این هفته «بهترین ساعات» (The Finest Hours) است که همان‌طور که انتظار می‌رفت ظاهر شد و در جایگاه چهارم قرار گرفت. این فیلم اکرانش را با ۱۰.۳ میلیون دلار به‌علاوه‌ی نمره‌ی A منفی تماشاگران آغاز کرد. اگرچه فیلم در حد انتظارات ظاهر شد، اما این به معنی اتفاق خوش‌آیندی برای فیلمی با بودجه‌ی ۷۰ تا ۸۰ میلیون دلار نیست. «بهترین ساعات» سوژه‌ی داستانی‌اش ما را یاد «در قلب دریا»ی ران هاوارد که چند هفته قبل با همان شکل و شمایل منتشر شد، می‌اندازد. آن فیلم هم اکرانش را با ۱۱ میلیون دلار آغاز کرد. یا تماشاگران علاقه‌شان را به داستان‌های بقا در دریا از دست داده‌اند، یا سازنده‌ها بلد نیستند فیلم خوبی در این حوزه بسازند.

Finest-Hours-poster

برای پیدا کردنِ دیگر تازه‌اکر‌ان این هفته باید به پایین جدول برویم؛ کمدی «پنجاه طیف بلک» (Fifty Shades of Black) با کسب ۶.۱ میلیون دلار از «۱۳ ساعت» جلو زد و در جایگاه نهم قرار گرفت. پیش‌بینی تحلیلگران از افتتاحیه‌ی ساخته‌ی مارلون وینس رقمی بین ۶ تا ۱۲ میلیون دلار را شامل می‌شد. اما ظاهرا در پایان کار فیلم در حد پایین‌ترین انتظارات عمل کرده است. این افتتاحیه با وجود بودجه‌ی ۵ میلیون دلاری فیلم به زور شکست محسوب می‌شود، اما در مقایسه با فیلم‌های «یک خانه‌ی تسخیر‌شده‌»‌ی مارلون وینس خیلی ضعیف‌تر از ۱۸.۱ میلیون دلاری که اولی در ژانویه ۲۰۱۳ و حتی ۸.۸ میلیون دلاری که دنباله‌اش یک سال بعد کسب کرد، است. این درحالی است که با در نظر گرفتن نمره‌ی C تماشاگران به آن، فیلم شانس بالایی برای دوام آوردن در جدول نخواهد داشت.

اما جایزه‌ی بزرگ‌ترین ناامیدی این هفته را باید به «جین یه تفنگ داره» (Jane Got a Gun)، بدهیم؛ اکشنِ وسترنی که با وجود ناتالی پورتمن در نقش اصلی‌اش، انتظارات بیشتری از آن می‌رفت. فیلم که هم‌اکنون در یک هزار و ۲۱۰ سینما نمایش دارد، ۸۰۳ هزار دلار فروخت و به این ترتیب، با اختلاف به‌شدت زیادی تبدیل به بدترین افتتاحیه‌ی پورتمن در طول دوران کاری‌اش شد.

در سوی مثبت‌تر باکس آفیس این آخرهفته، کمپانی‌های ShortsHD و مگنولیا پیکچرز فیلم‌های کوتاه نامزد اسکار ۲۰۱۶ را در ۱۱۲ سینما اکران کردند و رقم عالی ۵۰۵ هزار دلار را به جیب زدند؛ این بهترین نتیجه‌ای است که تاکنون از اکران سینمایی فیلم‌های کوتاه ثبت شده است. در مقایسه باید به اکران فیلم‌های کوتاه اسکاری سال پیش در ۱۱۸ سینما اشاره کرد که برای افتتاحیه ۴۱۶ هزار و ۸۵۰ دلار فروختند و کارشان را با ۲.۴ میلیون دلار به پایان رساندند. هفته‌ی بعد ۸۰ سالن و چندتای دیگری هم در ۱۲ فوریه به نمایش‌دهندگان این بسته اضافه می‌شوند و نمایش فیلم‌ها در طول هفته‌ی اسکار نیز ادامه دارد.

در بازگشت به ۱۰ فیلم برتر جدول، «گشت‌زنی۲» که فقط ۳۳ درصد سقوط داشت، ۸.۳ میلیون دلار فروخت. فیلم ترسناک «پسر» در هفته‌ی دوم اکرانش با افت قابل‌قبول ۲۶.۸ درصد روبه‌رو شد و ۷.۸ میلیون دلار کسب کرد. دیگر اکران‌های هفته‌ی پیش یعنی «بابابزرگ کثیف» و «پنجمین موج» نیز هردو ۳۳ درصد سقوط کردند و به ترتیب، ۷.۵ و ۷ میلیون دلار فروختند.

در بین پیشروهای فصل جوایز نیز «بیگ شورت»، «اتاق» و «اسپات‌لایت» که در هر کدام در طول هفته سه جایزه از مراسم «اتحادیه بازیگران» به‌دست آوردند، در کنار «بروکلین» عملکرد خیلی خوبی را از خود نشان دادند و در رتبه‌های ۱۲ تا ۱۵ جدول جا خوش کردند.

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیففیلمفروش این هفته
۱Kung Fu Panda 3۴۱  میلیون دلار
۲The Revenant۱۲.۴ میلیون دلار
۳Star Wars: The Force Awakens۱۰.۷ میلیون دلار
۴The Finest Hours۱۰.۳ میلیون دلار
۵Ride Along 2۸.۳ میلیون دلار
۶The Boy۷.۸ میلیون دلار
۷Dirty Grandpa۷.۵ میلیون دلار
۸The 5th Wave۷ میلیون دلار
۹Fifty Shades of Black۶.۱ میلیون دلار
۱۰q13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi۶ میلیون دلار

 

نگاهی به برخی فیلم‌های تازه‌اکرا‌ن‌شده‌ی این هفته:

hero_Kung-Fu-Panda-3-2016

پاندای‌کونگ‌فوکار۳

Kung Fu Panda 3

در این قسمت بالاخره سروکله‌ی پدر واقعی «پوو» پیدا می‌شود و او را با خودش به بهشت پانداها می‌برد. اما در حالی که پوو دارد خاطراتش را با پدرش مرور می‌کند و در جنگل‌های زیبای آبا و اجدادی‌اش شکمش را پُر می‌کند، موجودی ماوراطبیعه به نام «کای» در حال شکست دادن تمام استادان کنگ‌فوی سرتاسر چین و تبدیل کردن آنها به زامبی‌های تحت فرمانش است. حالا پوو وظیفه‌ی ترسناکی برای انجام دادن دارد؛ او باید روستایی از پانداهای دوست‌داشتنی، تنبل و شکمو را به گروهی از پانداهای کونگ‌فوکار و مبارز تبدیل کند.

طبق نظر اکثر منتقدان «پاندای‌کونگ‌فوکار۳» کاری می‌کند که بالاخره پس از مدت‌ها شاهد یک سه‌گانه‌ی کارتونی جذاب باشیم. قسمت سوم شاید در حد کارهای پیکسار بی‌نظیر و یگانه نباشد، اما کماکان از بسیاری از انیمیشن‌های روز یک سر و گردن بالاتر است. تازه، در چه انیمیشن دیگری می‌توانید شاهد بروسلی‌بازی‌های حیوانات باشید! گری گلدستین از لس‌آنجلس تایمز که فیلم را دوست داشته، می‌نویسد: «یک اکشن/کمدی با تصاویر زیبا و طراحی دوست‌داشتنی که مطمئنا کوچک و بزرگ را به یک اندازه راضی می‌کند». کریستین هولب از اینترنیمنت ویکلی می‌آورد: «فیلم به اندازه‌ی کافی پیچیده است که طرفداران قدیمی را راضی کند و آن‌قدر هم ساده است که والدینی که بچه‌هایشان را همراهی می‌کنند، بدون نیاز به دانش قبلی از آن لذت ببرند». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۶۵ است.

 

Finest-Hours-The-poster

بهترین ساعات

The Finest Hours

«بهترین ساعات» با بازی بن فاستر، کریس پاین، کیسی افلک و اریک بانا براساس داستان طوفان عظیمی است که در ۱۸ فوریه ۱۹۸۲ به سواحل نیواینگلند برخورد کرد و کشتی‌های آن نزدیکی را درهم شکست. یکی از این کشتی‌ها تانکر حمل نفت به بوستون بود که به معنای واقعی کلمه توسط طوفان از وسط نصف شد. در این وضعیت ۳۰ خدمه‌ای که در بخش عقبی درحال غرق شدنِ کشتی گرفتار شده‌اند باید راهی برای زنده ماندن پیدا کنند. درحالی که از آن طرف، گارد ساحلی هم بدون تجهیزات لازم برای نجات آنها به دل دریا می‌زند.

لورنس تاپمن از شارلوت آبزرور که از فیلم خیلی راضی بوده، می‌نویسد: «از دیدار زیبای اولیه‌ی قهرمان مرد و زن داستان تا آخرین خط دیالوگ فیلم، «بهترین ساعات» تمام کلیشه‌های سنتی ژانر به زیبایی اجرا می‌کند». جیمز براردینلی از ریل‌ویوز که سه ستاره به فیلم داده، می‌نویسد: «مثل «اورست» و «در قلب دریا»، «بهترین ساعات» داستانی بقامحور درباره‌ی انسان علیه طبیعت ارائه می‌کند؛ با این تفاوت که این یکی تند و سریع‌تر است. این فیلم به کارگردانی کریگ گیلسپی، تریلر پُرسرعتی است که حتما آدرنالین خون‌تان را به جنبش می‌اندازد». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۵۸ است.

گزارش باکس‌آفیس هفته‌ی پیش

منبع: Boxoffice Mojo

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده