نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۹

فیلم و سریال های خرداد ۱۴۰۳ | از خاندان اژدها تا هیت من

در این مقاله قصد داریم چند مورد از شاخص‌ترین فیلم و سریال‌هایی را که قرار است در ماه خرداد سال ۱۴۰۳ به‌دست ما برسند و شما می‌توانید همان روز تماشایشان کنید به شما معرفی کنیم.

خرداد از اون ماه‌هایی است که فیلم و سریال‌های مهم زیادی داریم. از فیلم جدید ریچارد لینکلیتر تا فصل دوم سریالی که تقریبا همه‌ی ما منتظرش بودیم. پس بدون معطلی برویم سراغ فیلم و سریال‌های ماه خرداد. من در این ویدیو فقط فیلم‌هایی را معرفی می‌کنم که کیفیت خوب آن‌ها در این ماه منتشر می‌شود و با آثار اکرانی کاری ندارم؛ درضمن، فیلم‌هایی را معرفی می‌کنم که تاریخ انتشار کیفیت خوب آن‌ها تا این لحظه تایید شده است. یعنی ممکن است بعد از این هم کیفیت خوب فیلم‌های دیگری منتشر شود که در این مقاله نیستند یا حتی زودتر از تاریخ اعلام شده منتشر شوند؛ مثل فیلم گودزیلا که تقریبا یک ماه زودتر از موعد منتشر شد.

برای حمایت از ما این ویدیو را در یوتیوب فیلمزی تماشا کنید


فیلم های خرداد ۱۴۰۳

جنیفر لوپز مقابل یک ربات بزرگ در فیلم Atlas

فیلم اطلس

فیلم Atlas

تاریخ انتشار: ۴ خرداد

«آینده‌ی بشریت در دستان او قرار دارد.» اطلس شپرد یک تحلیلگر داده‌ی خیلی باهوش محسوب می‌شود که از انسان‌ها فراری و عمیقا نسبت به هوش مصنوعی بی‌اعتماد است. این زن جوان به یک مأموریت می‌رود تا یک ربات خائن را دستگیر کند؛ اما مشخص می‌شود که خود اطلس، با این ربات یک گذشته‌ی مرموز دارد. خیلی طول نمی‌کشد که همه چیز به هم می‌ریزد و هیچ چیزی طبق برنامه پیش نمی‌رود. در این شرایط، تنها امید اطلس برای نجات بشریت یک چیز است... آن هم همان هوش مصنوعی! اطلس که تا دیروز به هوش مصنوعی اعتماد نداشت، حالا باید به آن اعتماد کند چون تنها امیدی است که دارد. داستان در دنیایی جریان دارد که آینده‌ای تاریک در انتظارش است و این سربازِ هوش مصنوعی، باور دارد که تنها راهِ تمام کردنِ جنگ، پایان دادن به بشریت است. جنیفر لوپز، استرلینگ کی براون و مارک استرانگ، از بازیگران مهم و مشهور این فیلم علمی تخیلی، اکشن و دلهره‌آور هستند که ۴ خرداد از نتفلیکس پخش می‌شود.


گلن پاول در فیلم Hit Man

فیلم هیت من

فیلم Hit Man

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد

«او یک قاتل نیست، اما می‌تواند به قاتل بودن تظاهر کند.» فیلم جدید ریچارد لینک‌لیتر که ۱۸ خرداد از نتفلیکس پخش می‌شود، داستان یک استاد روانشناسی و با اخلاق را نشان می‌دهد که در همکاری با پلیس نیواورلئانز، خودش را به‌عنوان قاتل مخفی جا می‌زند. در همین حین، با یک زن ناامید آشنا می‌شود که در تلاش است تا از دست نامزد سابقش فرار کند. حالا این استاد، به یکی از شخصیت‌های دروغینش تبدیل شده است و از طرف دیگر هم یک دل نه صد دل عاشق این زن مرموز شده است؛ موضوعی که او را به یک جنایتکار تبدیل می‌کند. جالب است بدانید که این فیلم براساس یک مقاله داستان جنایت واقعی که در سال ۲۰۰۱ منتشر شده بود، ساخته شده است. ریچارد لینک‌لیتر که کارگردانی این فیلم را برعهده داشت، همان کسی است که سه‌گانه‌ی Before (پیش از) و فیلم Boyhood (پسرانگی) را ساخته بود. این فیلم اولین‌بارها در جشنواره ونیز و تورنتو حسابی درخشید و منتقدان هم نظرات مثبت خیلی زیادی را برایش ثبت کردند.


والپیپر فیلم Godzilla x Kong: The New Empire

فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید

فیلم Godzilla x Kong: The New Empire

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد

جدیدترین قسمت دنیای سینمایی مانستروِرس، کنگِ قدرتمند و گودزیلای به‌شدت ترسناک را دربرابر یک تهدید غول پیکر، عظیم و مرگبار قرار داده است؛ تهدیدی که درون دنیای ما پنهان شده است و ادامه‌ی وجود ما انسان‌ها و گونه‌ی گودزیلاها و کنگ‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد. تازه این فیلم قرار است خیلی عمیق اسرار جزیره‌ی جمجمه و چیزهای فراتر از آن را به ما نشان بدهد. این فیلم با کاوش مستقیم در منشأ Hollow Earth، نبرد باستانی تایتان را که انسان و هیولا را برای همیشه کنار هم قرار داده است، بررسی می‌کند. این فیلم با اینکه فروش خیلی خیلی خوبی داشت، اما نقدهای متنوعی از منتقدان گرفت و خیلی‌ها هم با بی‌انصافی، این فیلم را با Godzilla Minus One (گودزیلا منهای یک) مقایسه کردند. امپراطوری جدید تا الان دومین اثر پرفروش ۲۰۲۴ شده است و پرفروش‌ترین قسمتِ تاریخ گودزیلا نام گرفت. خبر خوب این است که... دنباله‌ی آن هم در حال ساخت است.


سریال های خرداد ۱۴۰۳

بندیکت کامبربچ در کنار یک پسربچه در سریال Eric

سریال اریک

سریال Eric

تاریخ پخش: ۱۰ خرداد

«هیولاهای واقعی، زیر تخت نیستند!» زمانی‌که پسر کوچک و ۹ ساله‌ای به اسم ادگار در دهه ۱۹۸۰ منهتن گم می‌شود، پدرش وینسنت که حسابی در غم و اندوه غرق شده، اول از همه سراغ مواد مخدر می‌رود؛ اما بعد از اینکه دچار مشکلات مختلفی می‌شود، با هیولایی زیر تخت ادگار به اسم اریک دوست می‌شود و به این طریق آرامش پیدا می‌کند. این پدر به خاطر غم خیلی زیادی که دارد، رفتارهای عجیب و غریبی نشان می‌دهد و همین، او را حسابی از دوست و آشنا دور می‌کند. وینسنت که به‌عنوان یک عروسک‌گردان در یک برنامه تلویزیونی آمریکایی برای کودکان کار می‌کند، شدیدا در تلاش است تا حقیقتِ ناپدید شدنِ ادگار را پیدا کند. برای همین هم مجبور می‌شود تا در سایه‌های تاریک شهری که مملو از فساد است، عمیق شود تا به جواب خودش برسد؛ اما متوجه می‌شود که هیولاهای واقعی، خیلی نزدیک‌تر از آن چیزی که فکر می‌کرد، هستند. این سریال که ۶ قسمت دارد، ۱۰ خرداد در نتفلیکس پخش می‌شود و بندیکت کامبربچ هم در آن بازی می‌کند.


کاور معرفی سریال قانون‌شکنان

سریال قانون شکنان

سریال The Outlaws

تاریخ پخش: ۱۱ خرداد

قصه اصلی سریال The Outlaws درباره هفت مجرم است که از طبقات مختلف اجتماعی کنار هم جمع شدند و به‌جای رفتن به زندان، مجبور می‌شوند در بریستول، آشغال جمع کنند. چینش این هفت شخصیت به‌ وضوح نشان می‌دهد که سازنده‌ها قصد داشتند یک جهان کوچک را به واسطه‌ی کاراکترهای متفاوت خلق کنند. کاراکترهایی که هر کدام نماینده یک قشر خاص هستند؛ شرق آسیا؛ قشر متمول و سفید پوست با تمایلاتِ نژادپرستانه؛ قشر سیاه پوستان؛ نماینده تمام بلاگرهایی که در سراسر جهان با ویدیوهایشان کسب درآمد می‌کنند و در این مسیر گاها مشکل‌ساز می‌شوند؛ شخصی که به خاطر دزدی‌هایش، برای خانواده‌اش مشکل ایجاد کرده؛ و درنهایت شخصیت ساده‌ای که بار کمدی سریال را روی دوش دارد. سرپرست این هفت نفر هم شخصی به نام دیانا است که شدیدا تلاش می‌کند تا خودش را به رؤسا و بالادستی‌هایش ثابت کند. این سریال ابعاد متفاوتی از جرم‌های مختلف را نشان می‌دهد. سریال قانون‌شکنان که فصل سومش را از ۱۱ خرداد شروع می‌کند، امتیازات خیلی خوبی گرفته است و ۲ بار هم نامزد جایزه بفتا شد.


جرمی رنر، تیلور هندلی و کایل چندلر در سریال Mayor of Kingstown

سریال شهردار کینگزتاون

سریال Mayor of Kingstown

تاریخ پخش: ۱۳ خرداد

سریال شهردار کینگزتاون داستان خانواده قدرتمند مک‌لاسکی را حکایت می‌کند که از کارگزاران قدرت در کینگزتاونِ میشیگان هستند؛ جایی که صنعت زندان‌بانی تنها تجارتی محسوب می‌شود که روزبه‌روز در حال رونق گرفتن و رشد کردن است. این سریال با پرداختن به موضوعات نژادپرستی سیستماتیک، فساد و نابرابری، نگاه روشنی به آنهایی می‌اندازد که در تلاش هستند تا نظم و عدالت را به شهری بازگردانند که هیچکدام از آنها را ندارد. این سریال چه در فصل اول و چه در فصل دوم، با اینکه در جلب نظر منتقدان حسابی خراب کرد و موفقیت زیادی به دست نیاورد، اما نظر بیننده‌ها را شدیدا جلب کرد و امتیازات خیلی بالایی از آنها گرفت. می‌توانیم این موفقیت را هم به اسمش بنویسیم که امتیازات فصل دوم چه از طرف منتقدان و چه طرفداران، خیلی بهتر از فصل اول بود. امیدواریم که در فصل سوم باز بهتر از دو فصل قبلی عمل کند و تا حدی دل منتقدان بیشتری را به دست بیاورد.


شوالیه های جدای در سریال The Acolyte

سریال اکلایت

سریال The Acolyte

تاریخ پخش: ۱۵ خرداد

«در دوران روشنایی، تاریکی بر می‌خیزد» سریال بعدی دنیای جنگ ستارگان که از ۱۵ خرداد پخشش را شروع می‌کند، به‌عنوان یک اثر مهیج و رازآلود توصیف شده که قرار است بیننده‌ها را به دورانی از کهکشان ببرد که قدرت‌های نوظهور تاریکی در روزهای پایانیِ های ریپابلیک در حال شکل گرفتن هستند. یک پادوان یا همان شاگرد سابق، دوباره با استاد جدای خودش برای تحقیقات در مورد یک مجموعه از جنایات مرتبط به یکدیگر، در حال همکاری است. اما آن‌ها متوجه می‌شوند نیرویی که با آن مواجه هستند، شوم‌تر و خطرناک‌تر از آن چیزی است که در ابتدا انتظارش را داشتند. اتفاقات سریال The Acolyte حدود ۱۰۰ سال قبل از حوادث فیلم Star Wars: Episode I – The Phantom Menace و در اواخر دوران های ریپابلیک جریان دارد. قبل از این، دافنه کین (یکی از بازیگران این مجموعه)، وعده داده بود که تمرکز این سریال قرار است روی گروه شرور سیث باشد. این اتفاق درواقع برای اولین‌بار در اقتباس‌های جنگ ستارگان رخ می‌دهد که تمرکز یک فیلم یا سریال روی اربابان شرور سیث باشد.


ملاقات بوچر و هوملندر در فصل سوم سریال The Boys

سریال پسران

سریال The Boys

تاریخ پخش: ۲۴ خرداد

اگر فصل‌های قبلی این سریال را ندیدید، توضیحات ممکن است شما را اسپویل کند.

«هیچوقت با قهرمانانت روبه‌رو نشو.» شعاری که از همان فصل اول گفته شد و هنوز هم صدق می‌کند. در فصل چهارم سریال The Boys ویکتوریا نیومن بیشتر از هر زمان دیگری به دفتر بیضی شکل نزدیک شده است و هوملندر هم در حال تثبیت قدرت خودش است. بوچر که چند ماه از زندگی‌اش باقی مانده، پسر بکا و شغلش به‌عنوان رهبر بویز را از دست داده است و اعضای تیم از دروغ‌هایش خسته‌ شدند. آن‌ها باید خیلی زود و قبل از اینکه خیلی دیر شده باشد، راهی برای نجات دنیا پیدا کنند. این سریال آنقدر محبوب شده که سال پیش یک اسپین آف تلویزیونی به اسم Gen V از این دنیا پخش شد که هیچی، این سریال برای فصل دوم هم تمدید شد که هیچی، یک اسپین آف دیگر هم الان در دست ساخت است که داستان آن در مکزیک جریان دارد. رضایت و میانگین نمره‌ای که منتقدان به ۳ فصل اول این سریال دادند، به مرور بیشتر شده است و نمرات خیلی خوبی هم گرفته است. طرفداران هم حسابی دوستش داشتند و هر دفعه رکورد بیننده را برایش زدند.


پوستر سریال House of the Dragon

سریال خاندان اژدها

سریال House of the Dragon

تاریخ پخش: ۲۷ خرداد

ماه خرداد را هم با فصل دوم سریال خاندان اژدهایان تمام می‌کنیم که تقریبا همه‌ی ما منتظرش بودیم. سریال فانتزی درام House Of The Dragon روی شروع و پایان خاندان تارگرین تمرکز دارد و وقایع آن حدود ۳۰۰ سال قبل از حوادث سریال Game Of Thrones رخ می‌دهد. این سریال داستان جنگ داخلی خاندان تارگرین را روایت می‌کند که با نام رقص اژدهایان شناخته می‌شود. فصل اول این سریال ۱۰ قسمت داشت که سال ۲۰۲۲ پخش شد و بازخورد خیلی خیلی خوبی از طرفداران گرفت؛ حتی در مراسم امی هم در ۹ بخش نامزد جایزه شد. از طرف دیگر، منتقدان شدیدا توسعه کاراکترها، جلوه‌های ویژه، نگارش فیلمنامه، موسیقی متن که شاهکار رامین جوادی بود و بازی بازیگران را خیلی خیلی زیاد دوست داشتند. البته منتقدان با سرعت پیش‌روی داستان، خصوصا پرش‌های زمانی و نورپردازی تاریک بعضی صحنه‌ها، خیلی مشکل داشتند و به آن‌ها انتقاد کردند. این سریال در مراسم گلدن گلوب، برنده‌ی جایزه بهترین سریال درام شد. بریم ببینیم که در فصل دوم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و چه بازخوردی از بیننده‌ها می‌گیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده