نویسنده: مریم اصلانی
// شنبه, ۴ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۹

قدرتمندترین اژدهایان دنیای انیمه که باید بشناسید!

همان‌طور که می‌دانید امسال سال اژدها است. به‌همین مناسبت تصمیم گرفتیم با معرفی شماری از قدرتمندترین و بهترین اژدهایان دنیای انیمه به استقبال سال جدید برویم. دراین مرور با زومجی همراه باشید.

اژدهایان به واقع مخلوقات شگفت‌انگیزی هستند، به‌طوری که می‌توان آن‌ها را یکی از شناخته شده‌ترین و همینطور محبوب‌ترین موجودات دنیای اساطیری دانست. همین مسئله باعث شده است که ردپای اژدها را در بسیاری از افسانه‌های عامیانه ملل مختلف مشاهده کرد. اگرچه تفاوت‌هایی میان اژدهایان ساکن شرق و غرب وجود دارد، اما همیشه تصویر کلی در مورد آن‌ها یکسان است. اینکه اژدهایان از خردی باستانی و عمیق بهره برده و دارای قدرت‌هایی خاص و منحصربه‌فرد هستند، همچنین حضور آن‌ها اغلب با داستان‌هایی حماسی همراه است.

دنیای سرگرمی از دیرباز به‌دنبال به تصویر کشیدن این موجودات جذاب و مرموز بوده و است و دراین بین انیمه سازان هم به این مسئله توجه داشتند. درادامه این مطلب با ما همراه باشید تا فهرستی از تعدادی از بهترین اژدهایان تمام دوران را به شما معرفی کنیم که محبوب انیمه دوستان بوده و مورد توجه قرار گرفتند. پیشاپیش یادآوری می‌کنیم ممکن است در خلال معرفی هر اژدها به بخشی از داستان انیمه مورد نظر هم اشاره‌هایی شده باشد، پس مثل همیشه هشدار اسپویل را در این زمینه مورد توجه قرار دهید.


شخصیت کایدو از انیمه وان پیس در شکل اژدها

۱۰. کایدو

Kaido

  • انیمه وان پیس- انیمه One Piece

همان‌طور که احتمالا مطلع هستید، در جهان وان پیس استفاده از میوه‌های شیطانی امری متداول بوده و بسیاری از شخصیت‌های اصلی و جذاب این انیمه بخشی از قدرت‌های خود را مرهون این میوه‌های افسانه‌ای هستند. از جمله این میوه‌های شیطانی از نوع زوئن میوه‌ای افسانه‌ای به نام «او او نو می» (Uo Uo no Mi) مدل «سیریو» (Seiryu) است که به فرد توانایی تبدیل شدن به یک اژدهای شرقی لاجوردی به‌صورت ترکیبی انسان- اژدها یا اژدهای کامل را می‌دهد. حتی فرم ظاهر این میوه هم شما را به یاد فلس‌های اژدها انداخته و رنگ آن هم اشاره به رنگ بدن اژدهای لاجوردی مورد نظر است. این میوه همچنین برخلاف دیگر میوه‌های شیطانی دارای دو ساقه ارغوانی رنگ است.

در این بین شخصیت کایدو که با عنوان قوی‌ترین موجود هم شناخته می‌شود، با مصرف این میوه زوئن افسانه‌ای این امتیاز را از آن خود کرد. کایدو در هنگام جنگ اغلب از این ویژگی استفاده می‌کرد. او اغلب جنگ را در هنگام دگردیسی کامل خود آغاز کرده و سپس به شکل اولیه‌اش بازمی‌گشت. این وضعیت درست برخلاف روش اکثر کاربران میوه نوع زوئن است، امری که شاید به این دلیل باشد که فرم پایه کایدو بیشتر مناسب نبردهای تن به تن و از نزدیک است.

به این ترتیب وقتی کایدو در فرم اژدهای کامل خود قرار دارد، به مقابله با حریف می‌پردازد اما خیلی به او نزدیک نشده و با فاصله قرار می‌گیرد و با پرتاب شعله‌های مرگبار از دهانش آن‌ها را مورد حمله قرار می‌دهد. درواقع یک انفجار آتشین کافی است که تا حریف را به زانو دربیاورد، بااین حال او گاهی از گاز گرفتن دشمنانی که در فاصله نزدیک‌تر قرار دارند هم مضایقه نمی‌کند. بااین‌حال نمی‌توان کایدو را یک اژدهای کامل دانست، چراکه او فقط ازطریق مصرف میوه شیطانی به اژدها تبدیل می‌شود و این با مفهوم اژدها بودن تفاوت دارد.


اژدهای سرخ و شعله ور

۹. اژدهای سرخ

Crimson Dragon

  • انیمه یو گی اوه فایو دیز- انیمه Yu-Gi-Oh! 5D’s

اژدهای سرخ انیمه یو گی اوه فایو دیز، موجودی قدرتمند و خداگونه است که نقشی مهم را در این مجموعه جذاب برعهده دارد. از نظر مشخصات ظاهری این موجود اژدهایی به رنگ قرمز درخشان با چشمانی طلایی، پنجه‌هایی شبیه پاهای پرندگان و یک دم بلند است که در انتهای آن زائده‌ای خنجرمانند قرار گرفته است. همچنین گفته می‌شود این اژدها از آتش خالص و مقدس ساخته شده است.

دراین انیمه از او به نام موجودی باستانی یاد می‌شود که به‌وسیله تعدادی از شخصیت‌های داستان به‌عنوان یک خدا مورد پرستش قرار می‌گیرد. گفته می‌شود که این اژدها از ابتدای خلقت وجود داشته و تاریخچه‌ی زندگیش با تولد جهان در ارتباط است. هدف اصلی این اژدهای قدرتمند سرخ رنگ هم محافظت از جهان دربرابر نابودی و حضور نیروهای اهریمنی است.

همان‌طور که اشاره کردیم این اژدهای مقدس مورد توجه تعدادی از شخصیت‌های انیمه یو گی اوه فایو دیز قرار دارد، اما دراین بین او ارتباطی نزدیک با گروهی خاص از این شخصیت‌ها داشته که از آن‌ها با نام «Signers» یاد می‌شود. این گروه منصوبان اصلی اژدها هستند که به‌وسیله او انتخاب می‌شوند تا از جهان دربرابر «Dark Signers» محافظت کنند. گروهی متشکل از شخصیت‌های شرور که در جبهه تاریکی قرار داشته و به‌دنبال راهی برای نابود کردن جهان هستند. اژدهای سرخ، قدرت و توانایی‌های ویژه‌ای را به منصوبان خود اهدا می‌کند که از آن‌ها برای مقابله با دارک سینگرز بهره می‌برند.


هیورینمارو-اژدهای یخی در انیمه بلیچ

۸. هیورینمارو

Hyōrinmaru

  • انیمه بلیچ- انیمه Bleach

هیورینمارو در اصل روح زانپاکوتوی «توشیرو هیتسوگایا» (Tōshirō Hitsugaya)، کاپیتان لشکر دهم انجمن روح است. او در شکل واقعی خود به‌صورت اژدهایی بزرگ و ساخته شده از یخ جلوه پیدا می‌کند، بااین‌حال او از شکل انسانی هم برخوردار است.

هیورینمارو به‌عنوان قوی‌ترین زانپاکوتوی یخی شناخته می‌شود که قادر است رطوبت موجود درهوا را برای ایجاد یخ دستکاری کند. حملات اصلی او شامل ساخت اژدهای یخی چینی برای حمله به حریفان، شلیک امواج یخ و همینطور منجمد کردن فوری آن‌ها است. اما وقتی اوضاع سخت و پیچیده می‌شود، هیورینمارو حتی قادر است آب‌و‌هوا را هم تغییر داده و باعث بروز طوفان‌های شدید یخی شود. هنگام استفاده از بانکای (Bankai)، قدرت او به‌حدی افزایش پیدا می‌کند که حتی قادر است به‌صورت موقت قوی‌ترین شعله‌های آتشین زانپاکوتو را هم منجمد کند.


اژدهای سفید هاکو در انیمه شهر اشباح یا سفر چیهیرو

۷. هاکو

Haku

  • انیمه شهر اشباح (سفر چیهیرو)- انیمه Spirited Away

شخصیت یوبابا در انیمه جذاب شهر اشباح، هاکو را به‌عنوان شاگرد شعبده‌باز به خدمت گرفته و نام حقیقی‌اش را هم از او دزدید. درمجموع هاکو شخصیتی خاص و مرموز است که از طرفی مورد احترام کارگران حمام قرار دارد و از سوی دیگر به‌صورت غیرمستقیم آن‌ها را وحشتزده می‌کند، چرا که همگان از روی تاریک و سرد شخصیت او واهمه دارند. بااین‌حال نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که در اعماق قلبش، هاکو هنوز پسری نیک سرشت و مهربان است. او می‌خواهد به چیهیرو کمک کند تا به دنیای خودش بازگردد. هاکو کسی است که شجاعانه‌ترین راهنمایی‌ها را دراختیار او قرار داده و گاهی حتی برای نجات او فداکاری می‌کند. درنهایت چیهیرو به‌لطف هاکو و عزم تزلزل‌ناپذیر او است که می‌تواند فرصت همراهی مجدد با والدینش را به‌دست بیاورد.

هاکو از قدرت تبدیل شدن به یک اژدهای بلند و باریک سفید و آبی برخوردار است که هم می‌تواند پرواز کند و هم به‌خوبی قادر به شنا کردن در آب است. از دید گروهی هاکو خود یک ایزد است و عده‌ای دیگر از او با عنوان ارباب هم یاد می‌کنند.


ولدورا تمپست-اژدهای بزرگ و غول پیکر انیمه وقتی به عنوان یک اسلایم تناسخ پیدا کردم

۶. ولدورا تمپست

Veldora Tempest

  • انیمه زمانی‌که به‌عنوان اسلایم تناسخ پیدا کردم- انیمه That Time I Got Reincarnated as a Slime

ولدورا تمپست شخصیتی خیالی از لایت ناول، مانگا و مجموعه انیمه زمانی‌که به‌عنوان یک اسلایم تناسخ پیدا کردم است، اژدهایی قدرتمند که با اسامی همچون اژدهای طوفان و ارباب آسمان‌ها هم شناخته می‌شود. ولدورا به مدت سیصد سال در زندان نامحدود اسیر بود، اما درنهایت از بند رها شده و پیوندی دوستانه با شخصیت «ریمورو» (Rimuru) برقرار کرد.

ولدورا اژدهایی پرشور و انرژی، مغرور و سرگرم‌کننده است که از به رخ کشیدن قدرت و توانایی‌هایش لذت می‌برد. بااین‌حال از نظر اجتماعی باید او را موجودی بی‌دست‌وپا و شاید حتی خجالتی در نظر گرفت که طبیعتی کودکانه دارد. دراین بین پیوند دوستانه او و ریمورو از ولدورا اژدهایی صبور و تحلیل‌گر ساخت که ثبات رفتاری بیشتری دارد. شاید همین مسئله باعث شد که او از ریمورو به‌عنوان دوست قسم خورده خود یاد کرده و همواره از او قدردانی کند. ولدورا همچنین اعتماد زیادی هم به ریمورو نشان می‌دهد، شاید چون ریمورو کسی بود که او را از تنهایی عذاب‌آورش نجات داد. درواقع زندگی ولدورا از زمان ملاقاتش با ریمورو پر از حضور افرادی تازه همچون خانواده و دوستان بود، ضمن آنکه این دوستی راه‌هایی جدید برای سرگرم شدن را هم در اختیار او قرار داد.


اژدهای سبز رنگ ریکوزا از انیمه پوکمون

۵. رِیکویزا

Rayquaza

  • انیمه پوکمون- انیمه Pokémon

درجهان شلوغ و رنگارنگ پوکمون، ریکوزا را باید خدایی دانست که به‌وسیله‌ی برخی از فرهنگ‌ها مورد احترام و ستایش قرار دارد. این اژدها در بخش بالایی لایه ازون و برفراز زمین زندگی کرده و اغلب از او با عنوان محافظ سیاره یاد می‌شود که با قدرت کنترل آب‌و‌هوا، تعادل را در جهان و طبیعت حفظ می‌کند. از نظر ظاهری بدن ریکوزا شبیه اژدهای چینی بوده و با بدن دراز و سبز رنگ خود به‌نوعی تداعی کننده مار است.

توانایی‌های ریکوزا بسیار چشمگیر بوده و می‌توان از او به‌عنوان موجودی با قدرت‌های فوق‌العاده نام برد. توانایی کنترل آب‌و‌هوا همچون ایجاد تندبادهای قدرتمند یا احضار رعد و برق از آن جمله است. ریکوزا همچنین قادر به استفاده از انرژی‌های سهمگینی همچون «Dragon Pulse» و «Hyper Beam» است که در هنگام مبارزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. او در فرم مگا قدرت و توانایی‌های بیشتری به‌دست آورده و با حرکتی خاص و منحصربه‌فرد موسوم به «Dragon Ascent» می‌تواند ضمن رسیدن به سرعتی باورنکردنی، حملات قدرتمندی را هم به اجرا بگذارد.


اژدهای بهموت از انیمه خشم بهموت با دهان شعله ور

۴. بهموت

Bahamut

  • انیمه خشم بهموت: پیدایش- انیمه Rage of Bahamut

بهموت یا شاه اژدها، موجودی افسانه‌ای در دنیای انیمه خشم بهموت: پیدایش است. در دنیای جادویی و پررمز و راز این انیمه، همگان از قدرت این اژدهای قدرتمند در ترس و وحشت به سر می‌برند. بهموت اغلب به‌عنوان نیرویی ویرانگر به تصویر کشیده می‌شود که توانایی نابود کردن کل شهرها و از بین‌بردن ارتش‌ها را در اختیار دارد. دستکاری کردن واقعیت، کنترل طوفان‌های قدرتمند، ایجاد مینیون‌های نیرومند و حتی تکان دادن پایه‌های بهشت و جهنم از جمله توانایی‌های این اژدهای ترسناک است.

بهموت پس از نبردی بزرگ و سرنوشت‌ساز به‌وسیله ایزدان مهر و موم شد، چراکه آزادی او به‌معنای پایان جهان بود. همین مسئله طرح اصلی داستان انیمه خشم بهموت است، اینکه چطور باید این اژدهای سرکش را در بند نگه داشته و از آزادی او به هر قیمتی جلوگیری شود. بهموت اما باوجود این همه قدرت و توانایی، موجودی شکست‌ناپذیر نبوده و نقطه ضعفی هم دارد که در این سریال به آن اشاره می‌شود. درواقع روشی که می‌توان به کمک آن بهموت را به زانو درآورد همان پیچش کلیدی و درونمایه اصلی داستان است که به آن عمق و پیچیدگی خاص می‌بخشد. درمجموع باید گفت بهموت اژدها شخصیتی عمیق و یکی از جنبه‌های به‌یادماندنی این مجموعه است که می‌تواند مخاطبان را تحت تأثیر خود قرار دهد.


اژدهای سیاه رنگ آکنولوگیا از انیمه فری تیل

۳. آکنولوگیا

Acnologia

  • انیمه فیری تیل- انیمه Fairy Tail

آکنولوگیا با نام مستعار شاه اژدها (The Dragon King)، اژدهایی آخرالزمانی به رنگ سیاه است. ظاهرا چهار قرن قبل او شکارچی مشهور اژدهایی بود که به‌دلیل استفاده بیش از اندازه از جادو و شستن خود با خون اژدهایان مراحل تبدیل شدن به اژدها را پشت سرگذاشته و تبدیل به یکی از قدرتمندترین آن‌ها شد. او در ابتدا یک پزشک بود که حتی از اژدهایان مراقبت می‌کرد، اما بعد از کشته شدن اعضای خانواده و همینطور ویرانی شهر محل سکونتش به‌وسیله اژدها این علاقه او تبدیل به نفرت شده و شروع به گرفتن انتقام و کشتن آن‌ها کرد، چراکه آن‌ها را مسئول ویرانی و درد خود می‌دانست.

اما در شمایل یک اژدها این بار آکنولوگیا از انسان‌ها بیزار بوده و آن‌ها را لایق صحبت کردن نمی‌داند، درست مثل انسانی که حاضر به صحبت کردن با یک حشره ساده نیست. او در نبرد بسیار خشن ظاهر می‌شود، به‌طوری که با کندن دست و پای چپ و همینطور ربودن یکی از اندام‌های داخلی بدن «گیلدارتس» (Gildarts)، او را شکست داد. در قوس داستانی جزیره تنرو (Tenrou Island) او از راه رسیده و به اعضای فری تیل حمله‌ور می‌شود، درادامه او جزیره و همه افراد حاضر در آن از جمله شرکت کنندگان آزمون رتبه S را نابود کرده و پس از این اقدام ناپدید می‌شود. بااین‌حال این غیبت همیشگی نبوده و دوباره شاهد حضور او در طول نبرد میان فری تیل و تارتاروس بودیم. او درجریان دوئلی مرگبار علیه ایگنیل (Igneel) باوجود زخم‌های بسیار و از جمله از دست دادن یک دست موفق به نابودی اژدها می‌شود.

اما فرم انسانی آکنولوگیا به چه شکل است؟ به نظر می‌رسد او مردی بیست و چند ساله است، هرچند که درواقع چندین قرن سن دارد. موهای بلندی به رنگ آسمان نیمه شب، پوستی تیره و شنلی مشکی و بلند از جمله ویژگی‌های ظاهری او هستند.


اژدهای قرمز رنگ و غول پیکر انیمه دبیرستان دی اکس دی

۲. قرمز بزرگ

Great Red

  • انیمه دبیرستان دی‌اکس‌دی- انیمه High School DxD

قرمز بزرگ یا اژدهای اژدهایان یکی از شخصیت‌های انیمه جذاب دبیرستان دی‌اکس‌دی است که می‌توان از او به‌عنوان قوی‌ترین اژدهای موجود هم یاد کرد. از این اژدها با عناوین دیگری همچون اژدهای آخرالزمانی، اژدهای واقعی و اژدهای اژدهایان هم یاد می‌شود. بدن او از فلس‌هایی قرمز رنگ پوشیده شده و دارای شاخی روی پوزه و یک جفت بال است. قرمز بزرگ مورد احترام همه موجودات ماورایی قرار داشته و ترس را به دل آن‌ها می‌اندازد، از طرف دیگر حضور او همیشه نشان‌دهنده رویدادی مهم یا واقعه‌ای سرنوشت‌ساز است.

درمجموع اطلاعات کمی در مورد ماهیت یا انگیزه‌های پنهان و آشکار این اژدهای قرمز رنگ مرموز وجود دارد. اما مشخص است او قدرت آفرینش و همینطور نابود کردن را دارد، از توانایی دستکاری واقعیت برخوردار بوده و می‌تواند عناصری همچون زمان و مکان را کنترل و موانعی قدرتمند ایجاد کند. درهنگام حمله سرعتی باورنکردنی را از خود به نمایش گذاشته و برای یورش بردن به حریف از قدرت حملات انرژی نیرومند بهره می‌برد.

قرمز بزرگ یکی از سه موجود قدرتمند جهان دبیرستان دی‌اکس‌دی است که حتی می‌تواند اندازه افراد را تغییر داده و برای آن‌ها بدنی جدید خلق کند. سرچشمه قدرت او از دنیای رویاها است و به‌عنوان تجسم فیزیکی رویا، بر این قدرت تسلطی کامل دارد. او همچنین می‌تواند ازطریق رویا روی دنیای واقعی هم اثر گذاشته و از این طریق به مبدل شدن رویاها به واقعیت کمک کند. قرمز بزرگ شکلی خداگونه داشته و توانایی‌هایش او را به شخصیتی قدرتمند و قابل احترام تبدیل کرده است.


اژدهای آرزوها یا سوپر شنرون اژدهای زرد رنگ و بزرگ

۱. سوپر شنرون

Super Shenron

  • انیمه دراگون بال- انیمه Dragon Ball

شنرون اژدهایی جادویی با قدرت برآورده کردن آرزوها است. او به‌وسیله خدای زمین و القای زندگی در کالبد مینیاتوری اژدها خلق شد. زمانی‌که او به‌وسیله قدرت هفت کره اژدهایان زمینی و به زبان الهی احضار شود، قادر به برآورده کردن هر آرزویی است مگر آن‌هایی که فراتر از قدرت او باشند. او همچنین قادر به برآورده کردن مجدد آرزوهایی که قبلا برآورده شده‌اند نبوده و نمی‌تواند افرادی که به مرگ طبیعی از دنیا رفته‌اند را به زندگی بازگرداند.

پس از شکل گرفتن اتحادی تازه میان خدا و پیکولو، شخصیت «دنده» (Dende) به‌عنوان خدای جدید به زمین آمده و قدرت شنرون را تقویت می‌کند تا هربار به‌جای یک آرزو، سه آرزو را برآورده کند. البته اگر خواسته فرد شامل احیای افراد بیشتری باشد، تعداد آرزوها به دو عدد کاهش پیدا می‌کند. در انیمه «دراگون بال جی‌تی» (Dragon Ball GT) شاهد ظاهر شدن همتای شیطانی شنرون هستیم که با نام دارک شنرون شناخته می‌شود. حضور او باعث تجمع انرژی منفی در کره‌های اژدها شده و تنها پس از پاکسازی همه کره‌ها است که شنرون دوباره ظاهر می‌شود. البته درنهایت او با توضیح اینکه برای جلوگیری از تکرار تراژدی ظهور دارک شنرون و اژدهای شیطانی قادر نیست قدرت کره‌ها را به‌دست انسان‌ها بسپارد، برای همیشه ناپدید می‌شود.

با مرور ویژگی‌های این اژدهای غول‌پیکر به پایان این مطلب رسیدیم. در دنیای انیمه هنوز هم می‌توان با اژدهایان قدرتمند دیگری آشنا شد که هرکدام درجهان خود اسم و رسمی بهم زده و به شهرت رسیده‌اند. اگر جای یکی از آن‌ها را در این فهرست خالی می‌بینید، خوشحال می‌شویم آن را به ما و دیگر دوستان‌تان در زومجی هم معرفی کنید. همچنین نام اژدهای محبوب خودتان را هم با ما درمیان بگذارید. ضمن آرزوی سالی خوب و سرشار از موفقیت و بهروزی برای شما عزیزان، از این همراهی شما قدردانی می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده