نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۹

معرفی سریال خاندان نینجاها (House of Ninjas) | خانواده‌ای از جنگجویان سایه‌ای

سریال خاندان نینجاها (House of Ninjas)، یک مجموعه اکشن، درام و دلهره‌آور جدید از نتفلیکس است که استقبال زیاد منتقدان و بینندگان این سرویس استریم را به دنبال داشته است.

درام جنایی ژاپنی جدید نتفلیکس به نام House of Ninjas (خاندان نینجاها) در آمریکا مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است؛ همین حالا هم در جدول برتر نمایش‌های تلویزیونی این کشور قرار دارد. این سریال با صعود به نمودارهای نتفلیکس در آمریکا و ژاپن ثابت کرده است که جذابیت جهانی دارد. علاوه بر نمودارهای اخیر، سریال خاندان نینجاها بازخوردهای خیره‌کننده‌ای از منتقدان و مخاطبان دریافت کرده است. این سریال توانسته رضایت کامل ۱۰۰٪ منتقدان راتن تومیتوز را به دست آورد، اگرچه تنها ۷ نقد از منتقدان معتبر دریافت کرده است. با این حال، نقدهای آن شروعی قوی دارند و همچنین دارای امتیاز ۸۸ درصدی مخاطبان است.

این سریال در سایت IMDB هم موفق شده امتیاز ۷.۲ را کسب کند. در عین حال، سریال خاندان نینجاها در حال حاضر جزو ۱۰ اثر برتر نتفلیکس در کشور ژاپن است و حتی یک مدت هم در رتبه‌ی ۱ قرار داشت. علاوه‌بر این، در هفته‌ی اول پخش خود، در ۷۱ کشور هم جزو ۱۰ سریال برتر قرار داشت. این سریال خانواده تاوارا را دنبال می‌کند که زمانی قبیله‌ای از نینجاها بودند و آخرین قبیله شینوبی محسوب می‌شوند. با این حال، پس از پایان یک ماموریت با یک فقدان غم‌انگیز، خانواده از دنیای نینجا بازنشسته شدند و تصمیم گرفتند سعی کنند به‌عنوان یک شهروند معمولی در خانه سنتی نینجاها در ژاپن امروزی به زندگی خود ادامه دهند.

هارو تاوارا با چاقو در میان شیشه‌ها در سریال House of Ninjas

هدف آنها این است که یک خانواده عادی باشند، اما با برخی اختلالات خاص دست و پنجه نرم می‌کنند. شش سال پیش، پسر ارشد در حین ماموریت نجات یک سیاستمدار ربوده شده جان باخت و تاوراها نظم و انضباط خود را رها کردند. سال‌ها بعد، وقتی تهدیدی جدید ظاهر می‌شود، خانواده باید دوباره به هم متصل شوند و راه نینجاهای خود را دوباره انتخاب کنند؛ این خطر، کل ملت را در معرض خطر قرار می‌دهد که از درون این کشور را از بین ببرد. آنها به واسطه‌ی این بحران جدید، به سایه‌های گذشته خود کشیده می‌شوند. همه افراد در قبیله تاوارا از قبل می‌دانند که نینجا هستند.

البته، همه به جز ریکو کوچولو، اما به نظر می‌رسد که حتی این موضوع هم تغییر خواهد کرد. داستان سریال House of Ninjas به جای جهش بین تایپه، تایوان و لس آنجلس، کالیفرنیا در توکیو، ژاپن اتفاق می‌افتد. نقدهای سریال House of Ninjas حاکی از آن است که این سریال لذت‌بخش و ارزشمند است و آن را ترکیبی جذاب از اکشن هنرهای رزمی، درام خانوادگی و کمدی توصیف می‌کنند. بازیگران نیز به خاطر بازی‌های ظریف و قدرتمندشان تحسین زیادی را برانگیخته‌اند. علاوه‌براین، این سریال با کاوش در شینوبی‌ها نکات جالبی درباره فرهنگ ژاپنی نشان می‌دهد؛ اگرچه بیشتر بر روی کنش خونین و پویایی خانواده تمرکز دارد تا اینکه واقعاً به جنبه‌های فرهنگی و تاریخی بپردازد. این نمونه دیگری از نحوه نمایش مکرر نتفلیکس فیلم‌ها و نمایش‌های غیرانگلیسی زبان در صحنه جهانی است. از این رو، برخی از موفقیت‌های این سریال ممکن است به خاطر تقاضای محتوای بین‌المللی نسبت داده شود.

هارو تاوارا و یک مرد دیگر در سریال House of Ninjas

بعلاوه، مفهوم جنگجویان سایه ژاپنی به ندرت در جذب مخاطبان شکست می‌خورد. نکته‌ای که درباره این سریال وجود دارد و شاید حتی بتوان آن را منفی دانست، این است که صحنه‌های مبارزه‌ای خیلی واضح نیستند؛ در چنین صحنه‌هایی، همه کاراکترها از بالا تا پایین مشکی پوشیدند و وجود آن ماسک سنتی نینجا هم کار را خیلی سخت‌تر می‌کند و اصلا مشخص نیست چه کسی دارد با چه کسی مبارزه می‌کند. برخی از اقدامات خاص نینجایی که می‌بینیم، فریبنده هستند؛ مانند حقه‌ی هارو با قوطی‌ها، توانایی یوکو برای پریدن بی‌دردسر روی پشت بام خانه یا ناگی که از ابریشم سیاه برای مخفیانه پایین آمدن از سقف موزه هنر استفاده می‌کرد.

برخی از بهترین لحظات کمدی سریال زمانی اتفاق می‌افتد که خانواده تاوارا از مهارت‌های شینوبی خود در زندگی روزمره‌شان دور از چشم همه اطرافیانشان استفاده می‌کنند. دیدن این لحظات معمولی و کارهای خارق‌العاده‌ای که توسط شینوبی‌ها انجام می‌شوند، چاشنی‌های جذابی هستند و یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سریال را می‌سازند. ما در این سریال شاهد این هستیم که چطور کارهای خسته‌کننده و روزمره، به جالب‌ترین و جذاب‌ترین حالت ممکن انجام می‌شوند. ما چنین حس و حالی را در انیمیشن Incredibles (شگفت‌انگیزان) دیده بودیم که هر کدام از اعضای خانواده قدرت متفاوتی دارند و در تلاش هستند تا همانند شهروندان معمولی، به زندگی خود ادامه دهند.

مادربزرگ، دختر خانواده و فرزند کوچک خانواده در سریال House of Ninjas

در این سریال، شخصیت‌ها عالی هستند و مسائلشان باعث می‌شود آنها احساس واقعی و قابل لمس داشته باشند؛ در حالی که عجیب‌ترین قسمت‌های مجموعه زمانی رخ می‌دهد که سریال در حال پیش‌روی به سمت پایان خودش است. نحوه فیلمبرداری اکشن در بسیاری از سکانس‌ها شلخته به نظر می‌رسد و در اواسط ماجرا سرعت پیش‌روی داستان هم تا حدی آسیب می‌بیند، اما سریال همچنان ارزش دیدن را دارد. با اینکه این سریال حسابی مورد استقبال بینندگان و منتقدان قرار گرفت، اما هنوز خبر قطعی و رسمی‌ای از فصل دوم آن نیست یعنی هنوز برای فصل جدید تمدید نشده است؛ البته که تمدید نشدن آن هم بعید است. اما اگر قرار باشد چنین اتفاقی رخ دهد، احتمالا فصل دوم آن را می‌توانیم اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل سال ۲۰۲۶ ببینیم.


سریال های شبیه به سریال خاندان نینجاها

چاغاتای اولوسوی در نقش قهرمان سریال The Protector

سریال The Protector

سریال محافظ

  • بازیگران: چاغاتای اولوسوی، آیچا آیشین توران و اوکان یالابیک
  • سال پخش: ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۳۲

«هیچوقت به قدرت خودت شک نکن.» مرد جوانی متوجه می‌شود که قدرت‌های خاصی دارد. اکنون لازم است یاد بگیرد که از این نیروها برای محافظت از شهر و تمام بشریت در برابر نیروهای تاریکی که می‌خواهند استانبول را ویران کنند، استفاده کنیم. در این سفر چاره‌ای جز این نیست که با دوستانش که به او کمک می‌کنند وارد عمل شود.


سریال اکشن جنگجو

سریال Warrior

سریال مبارز

  • بازیگران: اندرو کوجی، اولیویا چنگ و جیسون توبین
  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد قسمت‌ها: ۳۰

در اواخر دهه ۱۸۰۰، یک اعجوبه هنرهای رزمی از چین به سانفرانسیسکو سفر می‌کند تا بتواند خانواده‌اش را دوباره جمع کند. با این حال، هنگامی که او به آمریکا می‌رسد، به‌زودی متوجه می‌شود که به‌عنوان یک قاتل برای معتبرترین باند در محله چینی‌ها در میان یک جنگ خشونت‌آمیز چمن کار می‌کند.


شمشیر شکسته میزو در انیمیشن Blue Eye Samurai

سریال Blue Eye Samurai

سریال سامورایی چشم آبی

  • بازیگران: مایا ارسکین، جورج تاکی و ماسی اوکا
  • سال پخش: ۲۰۲۳ تاکنون
  • تعداد قسمت‌ها: ۸

داستان این سریال ماجراجویانه در قرن ۱۷، کشور ژاپن و دوره ادو یا دوره توکوگاوا جریان دارد که از سال ۱۶۰۳ تا ۱۸۶۸ میلادی را در برمی‌گیرد. در طی دوران شوگون‌سالاری توکوگاوا، تصمیم گرفته می‌شود تا مرزهای کشور ژاپن بسته شود تا هیچکس از نژادهای دیگری جز ژاپنی‌ها، در کشور حضور نداشته باشد. آن‌ها به‌نوعی تصمیم داشتند تا به این طریق، کشور و مردم خود را از هرگونه ناپاکی و ناخالصی پاک کنند؛ تا بلکه به این طریق، هیچ شهروند دورگه و غیرژاپنی‌ای نداشته باشند. اما در زمان رخ دادن این اتفاق، ۴ مرد سفید پوست، به‌صورت غیرقانونی در این کشور می‌مانند و خود را پنهان می‌کنند. در نتیجه‌ی این سکونت غیرقانونی، فرزندی به نام «میزو» متولد می‌شود که دورگه‌ای با چشمانی آبی است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده