نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۰

فیلم و سریال های اسفند ۱۴۰۲ | از منطقه موردعلاقه تا بیچارگان

در این مقاله قصد داریم چند مورد از شاخص‌ترین فیلم و سریال‌هایی را که قرار است در ماه اسفند سال ۱۴۰۲ به‌دست ما برسند و شما می‌توانید همان روز تماشایشان کنید به شما معرفی کنیم.

کیفیت خوب ۲ تا از مهم‌ترین فیلم‌های امسال هم این ماه رسید تا دیگر همه‌ی فیلم‌های خوب اسکار ۲۰۲۴ در دسترس قرار بگیرد. علاوه‌بر فیلم‌ها، چند تا سریال جذاب هم داریم که در ادامه به شما معرفی می‌کنم. مثل هر ماه این را هم بگویم که من کاری با فیلم‌های اکرانی و تاریخ اکران آن‌ها ندارم و فقط درباره فیلم‌هایی صحبت می‌کنم که تاریخ انتشار کیفیت خوب آن‌ها تا این لحظه تایید شده است.

برای حمایت از کانال فیلمزی این ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

فیلم‌های اسفند:

مادر و کودک در فیلم The Zone of Interest

فیلم منطقه مورد علاقه

فیلم The Zone of Interest

تاریخ پخش: ۱ اسفند

می‌خواستم بگویم که اسفند برای ما از ۸ام شروع می‌شود (حالا مورد بعدی نشان می‌دهد که چرا)، اما متوجه شدم که نه! مال ما هم مثل ماگل‌ها از همان روز اول شروع می‌شود. منطقه مورد علاقه یکی از فیلم‌های مهم سال ۲۰۲۳ بود که در جشنواره فیلم کن جایزه بزرگ و جایزه فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم گرفت و در اسکار هم در ۵ بخش نامزد جایزه شد؛ مثل بهترین فیلم و بهترین کارگردان. داستان درباره یک افسر نازی است که عاشق همسرِ فرمانده‌ی اردوگاه آشویتس می‌شود. قصه، ۳ تا راوی دارد: افسر نازی، فرمانده نازی و یک شخصیتِ یهودی. جالب است بدانید که این فیلم در سال ۲۰۲۱ و در اردوگاه آشویتس هم فیلم‌برداری شده بود. به‌صورت کلی منتقدان این فیلم را خیلی دوست داشتند؛ در راتن تومیتوز که رضایت ۹۳ درصدی ثبت کردند و در متاکریتیک هم میانگین امتیاز ۹۱ را به آن دادند. برای همین هم به نظر می‌آید که با یک فیلم خیلی جذاب طرف هستیم؛ از طرف دیگر هم ساندرا هولر در این فیلم بازی می‌کند؛ بازیگری که چند وقت پیش فیلم Anatomy of a Fall (آناتومی سقوط) را از او دیدیم.


اما استون و رامی یوسف در باغ در فیلم Poor Things

فیلم بیچارگان

فیلم Poor Things

تاریخ پخش: ۸ اسفند

می‌دانم باورتان نمی‌شود، من هم اولش باورم نمی‌شد؛ چرا؟ چون کیفیت خوب فیلم بیچارگان، هشتم منتشر می‌شود. حالا مگر این فیلم Poor Things چی دارد که ما آنقدر سنگش را به سینه می‌زنیم؟ فیلم Dogtooth (دندان نیش) و The Lobster (خرچنگ یا همان لابستر) و فیلم The Favourite (سوگلی) را دیدید؟ کارگردان آن‌ها یعنی یورگوس لانتیموس این فیلم را ساخته است. از طرف دیگر هم بازیگرانی مثل اما استون، مارک رافلو و ویلم دفو هم در آن بازی می‌کنند. ترکیب همین آدم‌ها آنقدر قوی است که بدون دانستن داستان و ژانرش بنشینیم فیلم را ببینیم. اما حالا برای کسانی که داستان برای آن‌ها مهم است، باید بگویم که قصه درباره یک زن جوان به اسم بلا بکستر است که در شهر لندن و دوران ویکتوریایی زندگی می‌کند. این زن جوان خودش را می‌کشد که از زندگی راحت شود؛ اما خب یک دانشمند به اسم دکتر گادوین بکستر ولش نمی‌کند و تصمیم می‌گیرد که او را به زندگی برگرداند. بلا بعد از اینکه دوباره زنده می‌شود، شدیدا دلش می‌خواهد چیزهای جدید بگیرد و تجربه‌های جدید داشته باشد. برای همین هم با یک وکیل فاسد فرار می‌کند تا از این قاره به آن قاره بروند.


آدام سندلر در فیلم Spaceman

فیلم فضانورد

فیلم Spaceman

تاریخ پخش: ۱۱ اسفند

تا همین چند سال پیش، همه تا قیافه آدام سندلر رو می‌دیدند، فکر می‌کردند قرار است یک فیلم کمدی ببینند. اما الان دیگر وضعیت اینجوری نیست؛ با فیلم Uncut Gems (جواهرات تراش‌نخورده) خوب خودش را نشان داد. حالا فیلم فضانورد یا اسپیس‌من که ۱۱ اسفند از نتفلیکس پخش می‌شود، آدام سندلر را درکنار کری مولیگان به ما نشان می‌دهد. داستان این فیلم که ژانر علمی تخیلی، ماجراجویی و البته درام دارد، زمانی را نشان می‌دهد که فضانوردی برای جمع کردن غبار مرموز باستانی، به منظومه شمسی فرستاده می‌شود. اما خیلی نمی‌گذرد که می‌فهمد زندگی شخصی او روی زمین، در حال نابود شدن و تیکه پاره شدن است. برای همین هم با ناامیدی به سمت تنها صدایی می‌رود که می‌تواند به او کمک کند تا تیکه‌های خودش را جمع و جور کند و دوباره به هم بچسباند. اما برخلاف چیزی که همه فکر می‌کنیم، این صدای کمک کننده، صدای یک انسان نیست!


میلی بابی براون با شمشیر در دست در فیلم Damsel

فیلم دوشیزه

فیلم Damsel

تاریخ پخش: ۱۸ اسفند

فیلم دوشیزه که میلی بابی براون را به‌عنوان بازیگر نقش اصلی خودش دارد و ۱۸ اسفند هم پخش می‌شود، یک فیلم تیپیکالِ نتفلیکسی است که ژانر تاریک و فانتزی دارد و احتمالا صرفا فقط به درد سرگرم شدن می‌خورد؛ این را می‌توانید نگه دارید در ایام عید تماشا کنید. شهره آغداشلو هم در این فیلم بازی می‌کند؛ البته مشخص نیست چه نقشی دارد. در این فیلم فانتزیِ جدید، یک زن جوان به اسم شاهدخت الودی، فکر می‌کند که باید با یک شاهزاده بی‌نقص و عالی ازدواج کند. اما ناگهان در چاله و دردسری میفتد که متوجه می‌شود اصلا خبری از شاهدخت شدن نیست؛ بلکه باید قربانی شود تا یک اژدهای تشنه به خون را آرام کند. حالا این شاهدخت باید تمام تلاشش را بکند و آنقدری زنده بماند که یک نفر بالاخره نجاتش بدهد...


سریال‌های اسفند:

کاراکتر جو در سریال Constellation در فضا

سریال صورت فلکی

سریال Constellation

تاریخ پخش: ۲ اسفند

درست است که اسفند برای فیلم‌زی‌ها ۸ اسفند شروع می‌شود اما برای سریال‌زی‌ها از ۲ اسفند با سریال دلهره‌آور و علمی تخیلیِ صورت فلکی آغاز می‌شود. این سریال محصولی از اپل تی وی پلاس است؛ از آنجایی که این سرویس استریم سریال جذاب و خفن کم ندارد، به این هم می‌توان امیدوار بود. حالا داستان این سریال جدید درباره چیست؟ داستان درباره زن جوانی به اسم جو که بعد از فاجعه در فضا، به زمین برمی‌گردد. اما متوجه می‌شود که بخش‌هایی از زندگی‌اش، گم و ناپدید شده است. برای همین هم تصمیم می‌گیرد که ته و در این ماجرا را در بیاورد و حقیقت را پیدا کند؛ حقیقت درباره اسرار پنهان سفر فضایی‌اش. تازه علاوه‌براین، باید چیزهایی را هم که از دست داده، دوباره به زندگی خود برگرداند. این سریال قرار است ۸ قسمت داشته باشد و معلوم نیست که مینی سریال است یا قرار است فصل‌های دیگر‌ی هم داشته باشد.


آنگ در سریال Avatar: The Last Airbender نتفلیکس

سریال آواتار: آخرین بادافزار

سریال Avatar: The Last Airbender

تاریخ پخش: ۳ اسفند

اینجا علاوه‌بر سریال‌زی‌ها، انیمیشن‌زی‌ها هم نقش خیلی مهمی دارند چون این سریال، مخصوص آن‌ها هم است. چرا می‌گویم انیمیشن‌زی‌ها؟ چون سریال آواتار: آخرین بادافزار، در وهله اول مخصوص کسانی است که انیمیشن سریالی آن را دیدند! البته اگر هم ندیدید هیچ اشکالی ندارد. برای کسانی که نمی‌دانند ماجرا از چه قرار است، باید بگویم که داستان در یک دنیای آسیایی و جنگ‌زده جریان دارد که در آن، افراد خاصی می‌توانند یکی از چهار عنصر اصلی و کلاسیک را تحت کنترل بگیرند: یعنی آب، خاک، آتش و هوا. کاراکتری به نام «آنگ» را در داستان داریم که «آواتار» است؛ یعنی چه؟ یعنی تنها کسی است که می‌تواند تمام المان‌ها را کنترل بکند و سرنوشت به این شکل برایش نوشته که صلح و آرامش را از دست ملت آتش، به دنیا بیاورد. حالا در این مسیر کاتارا و سوکا همراه او هستند و آنگ تصمیم دارد که در کنترل این عناصر تسلط پیدا کند؛ آن هم زمانی‌که توسط شاهزاده تبعید شده‌ی ملت آتش یعنی زوکو، تحت تعقیب است. زوکو در تلاش است که با دستگیر کردنِ آواتار، افتخارش را دوباره به‌دست بیاورد.


تئو جیمز به‌همراه خدمتکارش در سریال The Gentlemen

سریال آقایان

سریال The Gentlemen

تاریخ پخش: ۱۷ اسفند

نمی‌دانم سال ۲۰۱۹ فیلم گای ریچی با همین اسم The Gentlemen را دیدید یا نه... اما این اسپین آفِ سریالیِ همان فیلم محسوب می‌شود که ۱۷ اسفند پخش می‌شود، از نتفلیکس هم پخش می‌شود (مثل قبلی) و خود گای ریچی هم آن را ساخته است. نسخه سینمایی که بازیگران خیلی خوبی داشت و امتیاز خیلی خوبی هم گرفت اما حقیقتا نمی‌توان تا حد زیادی به نسخه سریالی امید داشت ولی خب... به نظرم زود تصمیم نگیریم و قضاوت نکنیم. این سریال اکشن، کمدی و جنایی، داستان ادی هالستد را دنبال می‌کند که دارایی بزرگی از پدرش بهش به ارث رسیده است. اما خیلی زود می‌فهمد که این املاک، بالای امپراطوری پرورش مواد مخدری قرار دارد که یک فرد افسانه‌ای به اسم میکی پیرسون صاحب آن است. حالا سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا این سربازِ سرسخت، جربزه‌ی این را دارد که هنرهای تاریکِ دنیای زیرزمینی و جنایتکارانه‌ی بریتانیا را تحت تسلط خودش بگیرد و کل عملیات را کنترل کند؟


کیت وینسلت در سریال The Regime

سریال رژیم

سریال The Regime

تاریخ پخش: ۱۷ اسفند

درست همان روز، بعد از سال‌ها، کیت وینسلت را داریم که دوباره به دنیای تلویزیون برگشته است؛ آن هم با یک مینی سریال سیاسی و درام. این مینی سریال ۶ قسمتی، یک سال را در کاخ یک رژیم استبدادی که در حال فروپاشی قرار دارد، به تصویر می‌کشد. صدراعظم النا ورنهام، بعد از اینکه مدت زمان زیادی را در قصر می‌ماند و بیرون نمی‌رود، شدیدا پارانوئیدی و بی‌ثبات می‌شود. در چنین شرایطی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ روی می‌آورد به یک سرباز بی‌ثبات دیگر به اسم هربرت زوبک که به‌طرز عجیب و غریبی تبدیل به فرد معتمد صدراعظم شده است. به مرور زمان، تاثیر و نفوذ زوبک روی صدراعظیم زیاد می‌شود... بعد زمانی‌که النا در تلاش است تا قدرت خودش را گسترش بدهد، متوجه می‌شود که آن چیزی که نباید می‌شد، شد! کم کم دارد کاخ و کشورش را از دست می‌دهد. برعکس سریال قبلی، شدیدا می‌توان به این سریال امیدوار بود و برای تماشا کردنش لحظه‌شماری کرد.

قبل از خداحافظی این را هم بگویم که قسمت اول سریال The Walking Dead: The Ones Who Live (مردگان متحرک: آن‌هایی که زنده‌اند) در تاریخ ۶ اسفند و فصل سوم سریال The Cleaning Lady (خانم نظافتچی) هم از تاریخ ۱۵ اسفند پخش می‌شوند. اگر از طرفداران این ۲ تا سریال هستید، حواستان باشد که از دستشان ندهید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده