نویسنده: مریم اصلانی
// دوشنبه, ۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۱

قدرتمندترین شمشیرهای انیمه شیطان کش را بشناسید

در دنیای انیمه شیطان کش، شمشیرها جایگاهی خاص را به خود اختصاص دادند. رنگ هر شمشیر ارتباطی تنگاتنگ با سبک تنفس و هویت هر شخصیت دارد. اگر دوست دارید با قدرتمدترین شمشیرهای نیچیرین این مجموعه آشنا شوید، درادامه با زومجی همراه باشید.

حتما در هنگام تماشای انیمه جذاب و تحسین‌برانگیز «شیطان کش» (Demon Slayer) یا «کیمتسو نو یائیبا» (Kimetsu no Yaiba)، بارها اسم «نیچیرین» (Nichirin) به گوش‌تان خورده است. نیچیرین سلاحی است که به‌وسیله اعضای ارتش شیطان کش مورد استفاده قرار می‌گیرد. درساخت این شمشیر از سنگ معدن سرخ و شن آهنی سرخ استفاده شده است، موادی که در بخش‌های فوقانی «کوهستان نور خورشید» یافت می‌شوند.

این نوع شمشیر به‌صورت مرتب نور خورشید را جذب می‌کند و همین مسئله باعث می‌شود که استفاده از آن‌ به یکی از معدود راه‌هایی تبدیل شود که می‌توان از آن برای کشتن موفقیت‌آمیز شیاطین بهره برد. بااین‌حال این شمشیرها زمانی قدرت واقعی خود را نشان می‌دهند که برای بریدن سر شیطان استفاده شوند و آنطور که باید و شاید برای زخمی کردن قسمت‌های دیگر بدن کارآمد نیستند. باتوجه به اهمیت وجود نیچیرین برای ازبین‌بردن شیاطین، این شمشیرها شهرت خاصی داشته و به‌صورت اختصاصی برای هاشیرا یا دیگر اعضای ارتش شیطان کش طراحی و ساخته می‌شوند. همچنین زمانی‌که شمشیر برای اولین‌بار طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، هر کدام بسته به کاربر موردنظر رنگی خاص و منحصربه‌فرد را به خود می‌گیرد.

درادامه این مطلب با زومجی همراه باشید تا نگاهی به تعدادی از خاص‌ترین و همینطور قوی‌ترین شمشیرهای نیچیرین مجموعه انیمه شیطان کش داشته باشیم.


اینوسوکه با ماسک گراز و نیچیرینهای دوتایی

۱۰. شمشیر نیچیرین شخصیت اینوسوکه هاشیبیرا (Inosuke Hashibira)

شخصیت اینوسوکه در انیمه شیطان کش را با ماسک گرازی می‌شناسیم که تقریبا بیشتر اوقات روی سرش می‌گذارد. او یکی از معدود اعضای ارتش شیطان‌کش است که هنگام مبارزه از دو کاتانای نیچیرین استفاده می‌کند. از طرف دیگر تیغه‌ی شمشیرهای او دارای طراحی تراشه‌مانند و نمادین است که جالب توجه است. رنگ تیغه دو شمشیر کاتانای اینوسکه خاکستری- نیلی است، او همچنین تنها جنگجویی است که از به کار بردن دسته شمشیر خودداری می‌کند. شمشیرهای او به‌جای داشتن دسته مخصوص، با چند ردیف باند که اطراف تیغه پیچیده شده، مزین شده‌اند.

شاید کاتانای دوتایی اینوسکه از نظر قدرت بهترین اسلحه نیچیرین انیمه شیطان کش نباشد، اما شکل‌ ظاهری و کارکرد آن‌ها دقیقا مناسب طبیعت وحشی و خاص اینوسوکه و همینطور تکنیک تنفس جانور است که او از آن بهره می‌برد. درنتیجه می‌توان از این دو شمشیر به‌عنوان یکی از منحصربه‌فردترین سلاح‌های این مجموعه یاد کرد.


گیو درحال حرکت دادن شمشیر همراه با سبک تنفس آب

۹. شمشیر نیچیرین شخصیت گیو تومیوکا (Giyu Tomioka)

گیو اولین هاشیرایی است که تانجیرو با او رو‌به‌رو می‌شود. شمشیر نیچیرین گیو از نظر ابعاد اندازه‌ای استاندارد داشته و رنگ آن آبی تیره است که از این نظر با سبک تنفس او یعنی تنفس آب هماهنگ است. کاتانای گیو همچنین دارای دسته‌ای برنزی و شش ضلعی بوده و عبارت «Destroy Demons» روی تیغه آن حک شده است.

اگرچه در طول مانگا شیطان کش چندین مرتبه شاهد صدمه دیدن کاتانای گیو درخلال مبارزه با «آکازا» (Akaza) هستیم، بااین‌وجود شمشیر او همچنان قدرتمند است. دست کم در نبرد او علیه «روئی» (Rui)، یکی از اعضای رتبه پایین دوازده ماه شیطانی این مسئله مشهود بود. درنهایت مشخص است که گیو به‌عنوان یکی از شمشیرزنان چیره‌دست ارتش شیطان کش نیازمند سلاحی چشمگیر است که درزمان مبارزه کارکردی قابل‌توجه داشته باشد.


شینوبو کوچو با شمشیر تیز و سوزن مانند خود در میان پروانه ها

۸. شمشیر نیچیرین شخصیت شینوبو کوچو (Shinobu Kocho)

شینوبو کوچو دیگر شخصیت محبوب انیمه شیطان کش و عضوی از هاشیرا است. او مبارزی بسیار توانا است که به‌نوعی راه کانائه خواهر بزرگترش را دنبال می‌کند. کانائه هاشیرای گل بود که چندین سال قبل از شروع وقایع اصلی داستان به‌وسیله «دوما» (Doma) از اعضای رده بالای دوازده کیزوکی زخمی شده و جان خود را از دست داد.

شینوبو از نظر فیزیکی و قدرت جسمانی ضعیف‌تر از دیگران است. درنتیجه او نیازمند استفاده از شمشیری خاص است که اگرچه نمی‌تواند سر شیاطین را قطع کند، اما کارکرد دیگری دارد. شمشیر شینوبو بسیار ظریف و نازک است، به‌طوری که نوک آن شبیه سوزن است. او با استفاده از این ویژگی شمشیرش به‌جای بریدن سر دشمن، او را مسموم می‌کند. رنگ تیغه شمشیر او به رنگ آبی اسطوخودوس بوده و با شیوه تنفس حشرات شینوبو هماهنگ است.


مویچیرو توکیتو با موهای بلند و چشمهای روشن

۷. شمشیر نیچیرین شخصیت مویچیرو توکیتو (Muichiro Tokito)

مویچیرو توکیتو جوان‌ترین هاشیرای دنیای انیمه شیطان کش و یک اعجوبه شگفت‌انگیز است که در چهارده سالگی به عضویت این گروه درآمد. او همچنین از نوادگان یکی از قدرتمندترین شیاطین یعنی کوکوشیبو است.

شمشیر مویچیرو در ظاهر یک کاتانای معمولی است. اما باتوجه به سبک تنفس او یعنی تنفس مه، رنگ تیغه شمشیر سفید است. البته به‌لطف فعال شدن نشان شیطان کش، مویچیرو می‌تواند آن را به رنگ قرمز روشن هم دربیاورد. درمجموع مویچیرو توکیتو یکی از ماهرترین شمشیربازان این مجموعه بوده و قادر است از کاتانای خود به‌طرزی باورنکردنی استفاده کند. مهارت او به‌اندازه‌ای است که حتی کوکوشیبو را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.


تنگن اوزوی با ساطورهای نیچیرین کهربایی خود

۶. شمشیر نیچیرین شخصیت تنگن اوزوی (Tengen Uzui)

تنگن اوزوی شخصیت دیگری است که در فصل دوم انیمه شیطان کش با او آشنا شدیم. تنگن هم یکی از اعضای رده بالای ارتش شیطان کش و یک هاشیرا است. اسلحه جنگی او برای مقابله با شیاطین قدرتمند یک شمشیر جنگی معمولی نیست، او از دو ساطور نیچیرین استفاده می‌کند که با استفاده از زنجیر به هم متصل شده‌اند. باوجود وزن سنگین و اندازه بزرگ این دو سلاح، استفاده از آن‌ها به قدرت و مهارت بالایی احتیاج دارد. خوشبختانه تنگن از این امتیازات برخوردار بوده و قادر است به کمک این سلاح هم ضربات کشنده و مهیبی را به دشمن وارد کرده و هم به‌خوبی هر دو ساطور را کنترل کند.

باتوجه به سبک تنفس تنگن که تنفس صدا است، دو ساطور نیچیرین او به رنگ کهربایی می‌درخشند. گفته می‌شود که تا پیش از مبارزه با گیوتارو شیطان رتبه بالایی ششم، هیچ شیطانی موفق نشده بود از ضربه‌ی سلاح مرگبار تنگن جان سالم به در ببرد.


میتسوری کانروجی با شمشیر شلاق مانند

۵. شمشیر نیچیرین شخصیت میتسوری کانروجی (Mitsuri Kanroji)

بدون تردید نیچیرین هاشیرای عشق از جمله عجیب‌ترین شمشیرهای کاتانا مجموعه کیمتسو نو یائیبا است. شمشیر عجیب و غریب میتسوری کانروجی بیش از آنکه شبیه یک کاتانای معمولی باشد، شبیه یک شلاق بسیار منعطف و دراز است. شکل شمشیر او به این هاشیرا امکان انجام حملاتی بسیار سریع را می‌دهد و همین مسئله به میتسوری کمک کرد پا به پای زوهاکوتن (Zuhakoten) که یکی از کلون‌های «هانتنگو» (Hantengu) شیطان رتبه بالایی چهارم، مبارزه کند.

باتوجه به نوع تنفس میتسوری که تنفس عشق است، رنگ شمشیر او صورتی است. از سوی دیگر انعطاف پذیری شمشیر هم به‌نوعی بازتاب دهنده توانایی‌های این هاشیرا است، چراکه میتسوری در زمان مبارزه بسیار منعطف بوده و دامنه حرکتی گسترده‌ای دارد. درمجموع این شمشیر نیچیرین به‌اندازه‌ای منحصربه‌فرد است که تنها میتسوری کانروجی قادر به استفاده از آن است.


گیومی هیمجیما با سلاح عجیب خود که یک گرز و یک تبر دارد

۴. سلاح نیچیرین شخصیت گیومی هیمجیما (Gyomei Himejima)

گیومی هیمجیما هاشیرای سنگ است که از همین سبک تنفس استفاده می‌کند. او برای مبارزه با شیاطین از سلاحی خاص استفاده می‌کند که ترکیبی از گرز (Flail) و تبر است. مسلم است که این سلاح یک شمشیر نیست، بااین‌وجود در ساخت آن از همان موادی استفاده شده است که در ساخت کاتانای نیچیرین استفاده می‌شود. این اسلحه یکی از قوی‌ترین سلاح‌های معرفی شده در این انیمه است، به‌طوری که حتی شیطان رتبه بالایی یکم یعنی کوکوشیبو هم موفق به نابود کردن آن نشد.

رنگ سلاح گیومی خاکستری بوده و متناسب با سبک تنفس او است. این سلاح غیرمعمول بهترین گزینه برای این هاشیرا است، چراکه او نابینا بوده و از پژواک‌های ایجاد شده به‌وسیله سلاح خود از وضعیت محیط اطرافش آگاه می‌شود.


کوکوشیبو در مقابل ماه درخشان و شمشیر عجیبش

۳. شمشیر نیچیرین شخصیت کوکوشیبو (Kokushibo)

کوکوشیبو یکی از آنتاگونیست‌های قدرتمند مجموعه شیطان کش بوده و در صدر فهرست دوازده کیزوکی جای دارد. او پیش از آنکه به پیشنهاد موزان کیبوتسوجی پاسخ مثبت داده و تبدیل به یک شیطان شود، یک انسان بود. در آن زمان او «میچیکاتسو تسوگیکونی» نام داشت، برادر یوریچی تسوگیکونی که به‌عنوان قوی‌ترین شیطان کش شناخته می‌شود.

شمشیر کوکوشیبو یکی از خاص‌ترین موارد این فهرست است. کاتانایی بسیار برنده و بادوام که بسته به خواست کوکوشیبو تغییر شکل داده و از قابلیت بازسازی قابل توجهی برخوردار است. در آن زمان که کوکوشیبو از سبک تنفس ماه استفاده می‌کرد، شمشیر او بنفش رنگ بود. اما بعدها او رنگ تیغه شمشیرش را با استفاده از قدرت هنر خون شیطان تغییر داده و رنگ آن قرمز شد. می‌توان گفت این شمشیر یادگاری از دورانی است که او هنوز یک هاشیرا بود، هرچند بعدها به کمک قدرت‌های شیطانی خود تغییراتی در آن داده و سلاحی جدید و مرگبار خلق کرد که کمتر کسی توان ایستادگی در مقابل آن را دارد.


تانجیرو کامادو با چهره خشمگین و شمشیر به دست

۲. شمشیر نیچیرین شخصیت تانجیرو کامادو (Tanjiro Kamado)

تانجیرو یکی از شخصیت‌های اصلی و مهم انیمه کیمتسو نو یائیبا است و قاعدتا شمشیر او هم جزو نمونه‌های جالب توجه این فهرست است.

تانجیرو کار خود را با تنفس آب شروع کرد، اما وقتی برای اولین‌بار از شمشیر نیچیرین خود استفاده کرد رنگ تیغه آن آبی نشده و در عوض سیاه رنگ شد. علت این مسئله هم به استفاده او از سبک تنفس خورشید بازمی‌گردد. این رنگ شمشیر چندان در دنیای شیطان کش مورد استقبال قرار نگرفته و اغلب با طول عمر کوتاه‌تر و بدشانسی بیشتر صاحب آن در ارتباط هستند.


یوریچی تسوگیکونی با شمشیر نیچیرین شعله ور خود

۱. شمشیر نیچیرین شخصیت یوریچی تسوگیکونی (Yoriichi Tsugikuni)

درنهایت نوبتی هم که باشد، نوبت قوی‌ترین شیطان کشی است که تابه‌حال در این دنیای پر از خشم و خشونت زندگی کرده است. یوریچی تسوگیکونی که تانجیرو از بسیاری جهات به او شباهت دارد، یکی از کمیاب‌ترین شمشیرهای این مجموعه را در اختیار داشت.

شمشیر نیچیرین او به رنگ سیاه ابسیدین بوده که در دنیای شیطان کش به‌عنوان نشانه‌ای شوم در نظر گرفته می‌شود. همان‌طور که گفتیم این رنگ شمشیر نمادی از طول عمر کوتاه است، هرچند که این شخصیت تا سن پیری زندگی کرد. از طرف دیگر از آنجایی که یوریچی دارای نشان شیطان کش بود، می‌توانست شمشیر نیچیرین خود را در زمان مبارزه به رنگ سرخ روشن دربیاورد. یوریچی به کمک این سلاح ارزنده و منحصربه‌فرد تقریبا موزان را به زانو درآورده و ترس از مرگ و نابودی را برای همیشه به جان او انداخت.

درپایان این مطلب نظر شما در مورد سلاح‌های قدرتمند معرفی شده در این فهرست چیست؟ کدام هاشیرا با قدرت شمشیرش شما را بیشتر تحت تأثیر قرار داد؟ درنهایت آیا در دنیای انیمه شیطان کش این قدرت شمشیر است که حرف اول را می‌زند یا این سبک تنفس و شخصیت یک شمشیرباز است که به شمشیر نیچیرین او قدرت می‌بخشد؟ ما همچنان مشتاقانه در انتظار شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، فراموش نکنید آن‌ها را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید. سپاس



اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده