نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۰

معرفی سریال میراث خانوادگی (The Bequeathed) | درامی خانوادگی با چاشنی جنایی

سریال میراث خانوادگی (The Bequeathed)، اثری دلهره‌آور و اسرارآمیز جدیدی از سرویس استریم نتفلیکس است که تا انتهای داستان شما را از هیجان لبه صندلی نگه می‌دارد.

تلویزیون کشور کره‌جنوبی، خصوصا آثاری که برای مخاطبان سرویس استریم نتفلیکس تولید می‌شوند، این روزها به‌طرز عجیبی به سمت وبتون‌ها یا همان کتاب‌های کمیک دیجیتالی رفته‌اند؛ در همین چند وقت اخیر شاهد این بودیم که بارها و بارها مجموعه وبتون‌های بسیار محبوبی حداقل توسط نتفلیکس مورد اقتباس قرار گرفتند. در این مقاله هم می‌خواهیم یکی دیگر از این آثار اقتباسی جذاب یعنی سریال The Bequeathed (میراث خانوادگی) را به شما معرفی کنیم که ژانری دلهره‌آور، اسرارآمیز، تعلیقی با چاشنی ترس دارد؛ سریالی که اتمسفر بسیار خوب و غنی‌ای دارد اما به اندازه‌ی کافی داستان ترسناکی را برای مخاطب روایت نمی‌کند.

این سریال توسط شرکت فیلمسازی RedPeter Films ساخته شده است؛ همان شرکتی که پیش از این آثاری مانند فیلم Peninsula (شبه‌جزیره)، فیلم Another Child (یک بچه‌ی دیگر)، فیلم Psychokinesis (دورجنبی) و فیلم Train to Busan (قطار بوسان) را ساخته بود. باتوجه‌به آثار گفته شده، سریال میراث خانوادگی هم طبق انتظار در فضایی آشنا غوطه‌ور است. این مجموعه یک داستان تاریک دارد که عناصر ماوراءطبیعی را با روزمره ادغام می‌کند تا چیزی وحشتناک خلق کند. فیلمنامه داستان خود را از ابتدا تا انتها آهسته جلو می‌برد. تا چند قسمت اول این مجموعه محدود شش قسمتی، پیشرفت چندانی در مورد آنچه در حال رخ دادن است نخواهید داشت.

یون سو-ها به همراه همسرش در مراسم عزاداری در سریال The Bequeathed

اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه داستان سریال The Bequeathed را تعریف کنیم، می‌توان اینطور گفت: یون سو-ها، یک مدرس کالج، از اینکه عموی پدری فراموش شده‌اش فوت کرده است و او را تنها وارث محل دفن خانواده می‌گذارد، شگفت‌زده می‌شود. این خبر یادآور خاطرات دردناکی از پدرش است که او و مادرش را رها کرده بود. در مراسم خاکسپاری عمو، برادر ناتنی سو-ها، کیم یونگ هو، خواستار بخشی از ارث می‌شود. این موقعیت باعث ایجاد یک سری اتفاقات شوم می‌شود که باعث ناراحتی شدید او می‌شود. در همین حال، کارآگاه پلیس چوی سونگ جون متوجه می‌شود که این پرونده قتل، یک پرونده قتل ساده نیست.

او پرونده‌ای را بررسی می‌کند که به سرنخ‌های زیادی نمی‌رسد و به بن بست‌های زیادی برخورد می‌کند. پارک سانگ مین، بازرس ارشد، سونگ جون را تایید نمی‌کند و او را از پرونده خارج می‌کند. بااین‌حال، تحقیقات او که روی افراد کلیدی اطراف محل دفن متمرکز بود، به جایی نمی‌رسد. در همین حین، قتل دیگری رخ می‌دهد و روستا به‌طور کامل زیر و رو می‌شود؛ البته علاوه‌بر روستا، زندگی این زن جوان هم به‌شدت تغییر می‌کند؛ زنی که پیش از این ماجراها هم زندگی خوبی نداشت و بعد از تلاش‌های بسیار زیاد، نتوانست جایگاه شغلی‌ای که دنبالش بود، به‌دست بیاورد.

یون سو-ها در زمان دفن کردن در سریال The Bequeathed

البته، چیزی که در قسمت یک بدیهی به نظر می‌رسد، کم کم آشکار می‌شود که دور از واقعیت است؛ همان‌طور که از یک سریال هیجان‌انگیز انتظار دارید. بااین‌حال، سریال The Bequeathed تمام آنچه را که انتظارش را دارید به شما نمی‌دهد. پس از آغاز کردن یک ایده پیش‌فرض جالب و شبح‌آمیز، نمی‌تواند به پتانسیل خود عمل کند و به سرعت در مسیری میفتد که داستانش را به شکلی بسیار آرام روایت می‌کند. درکنار داستان اصلی، یک روایت فرعی هم بین افسران پلیس جریان دارد که می‌تواند به‌راحتی تنش خیلی زیادی را به فیلمنامه اضافه کند. اما خیلی عجولانه آن را فراموش می‌کند و تا پایان فیلمنامه به سراغ آن نمی‌رود.

این سریال در میان بینندگان آمار بسیار خوبی داشت. در میان فهرست ۱۰ اثر جهانی و غیرانگلیسی‌زبانِ نتفلیکس، سریال میراث خانوادگی توانست جایگاه ۴ را کسب کند؛ آن هم تنها بعد از ۳ روز پخش اولیه. همچنین در ۱۰ کشور دنیا هم استقبال گرمی دریافت کرد و جزو تاپ تن‌های کشورهای مختلفی قرار گرفت. با وجود استقبال گرم بینندگان، منتقدان خیلی آن را دوست نداشتند. همان‌طور که بالاتر در مقاله هم به این موضوع اشاره شد، خیلی‌ها اعتقاد داشتند که این سریال از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است اما نتوانسته آنطور که باید و شاید خودش را نشان دهد؛ حتی برخی‌ها آن را ناامیدانه خطاب کردند.

کیم یونگ-هو در حال آتش زدن کاغذ در سریال The Bequeathed

در هر صحنه یک عنصر اسرارآمیز وجود دارد اما نمی‌تواند خود را به یک درام جذاب و هیجان‌انگیز برساند؛ به‌شخصه در خیلی از بخش‌های این سریال، یاد فیلم Memories of Murder (خاطرات قتل) می‌افتادم که حال و هوای بسیار مشترکی داشت. معادله گیج‌کننده بین یون سو-ها کیم یونگ-هو جذاب‌ترین جنبه از این داستان معمایی و اسرارآمیز است که به روابط نامشروع انسانی وابسته است. اما درنهایت، میراث خانوادگی تسلیم سرعتی کند می‌شود، صبر تماشاگر را به چالش می‌کشد و پیچیدگی‌های داستانش را که شامل عشق، فریب و قتل می‌شود، کمرنگ می‌کند. به‌صورت کلی، می‌توان این سریال را به‌عنوان یک مجموعه سرگرم‌کننده و لذت‌بخش تماشا کرد اما نمی‌توان آن را یک اثر فوق‌العاده هیجان‌انگیز و اسرارآمیز در ژانر معمایی دانست.


سریال های مشابه سریال میراث خانوادگی

هانا جان کامن به همراه کلاه بیسبال در سریال The Stranger

سریال The Stranger

سریال غریبه

  • بازیگران: ریچارد آرمیتاژ، شوبان فینران و جنیفر ساندرز
  • سال پخش: ۲۰۲۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۸

«همه‌ی ما اسراری داریم.» این سریال هم براساس یکی دیگر از رمان‌های هارلن کوبن محسوب می‌شود که توسط نتفلیکس اقتباس شده است.یک غریبه‌ی اسرارآمیز، یک زن در دهه ۲۰ زندگی‌اش که کلاه بیسبال بر سر دارد، به آدام پرایس نزدیک می‌شود و رازی را به او می‌گوید. در نتیجه‌ی این افشاگری، همسر آدام پرایس ناپدید می‌شود. همینطور که داستان جلو می‌رود، مشخص می‌شود که این غریبه راز‌های خیلی بیشتری دارد و با مسائل زیادی در ارتباط است.


شخصیت‌های اصلی سریال The Innocent روی صفحه‌ی قرمز و ترک خورده

سریال The Innocent

سریال بی‌گناه

  • بازیگران: ماریو کاساس، الکساندرا خیمنس و آئورا گاریدو
  • سال پخش: ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۸

ما در ابتدای داستان شخصیتی به نام ماتئو ویدال را می‌بینیم که به جرم قتل غیرعمد، به ۴ سال زندان محکوم می‌شود؛ زمانی هم که از زندان بیرون می‌آید، با زنی به نام اولویا (کسی که در طی این مدت هم با او ارتباط داشت)، وارد ارتباط جدی‌تری می‌شود و زندگی مشترک را با او آغاز می‌کند. او که پیش از زندانی شدن، دانشجوی رشته‌ی حقوق بود، بعد از آزادی هم به تحصیل خود ادامه می‌دهد و درسش را تمام می‌کند و سرانجام در شرکت برادر خود مشغول به کار می‌شود. همینطور که ماتئو و اولویا در حال مرتب کردن زندگی خود هستند تا بخش جدید زندگی‌شان وفق پیدا کنند، اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد. ماتئو مدام در مقابل گذشته‌ی خود قرار می‌گیرد و باید با آن مقابله کند؛ گذشته‌ای که فکر می‌کرد همان پشت سر رهایش کرده است و دیگر قرار نیست ارتباطی با آن داشته باشد. در سوی دیگری از داستان هم ما می‌بینیم که پرونده‌ی جنایی‌ای ایجاد می‌شود.

زیرا یک راهبه‌ی جوان، خودش را از پنجره اتاقش به پایین انداخته است و خودکشی کرده است اما خیلی زود مشخص می‌شود در حقیقت این پرونده آنقدرها هم ساده نیست و نمی‌توان با عنوان کردنِ خودکشی، پرونده را بست و از اسرار آن چشم‌پوشی کرد. آنقدرها طول نمی‌کشد که ثبات این زندگی آرام با یک تماس تلفنی به‌هم می‌ریزد؛ تماسی که همه چیز را بین این زوج تغییر می‌دهد. گذشته هیچکس را تنها نمی‌گذارد و اسرار خیلی زیادی هستند که آن‌ها را مجبور می‌کنند تا بی‌گناهی خود را اثبات کنند؛ حالا به هر طریقی که می‌شود. بنابراین مدت زیادی طول نمی‌کشد که کاراگاه تحسین‌شده‌ی این پرونده، که خودش هم با مسائل شخصی‌اش درگیر است، به سراغ ماتئو برود.


هان سو هی با صورتی آلوده و موهای خیس در حال مبارزه در سریال My Name

سریال My Name

سریال اسم من

  • بازیگران: هان سو-هی، پارک هی-سون و آن بو-هیون
  • سال پخش: ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۸

سریال My Name حول محور دختر نوجوانی به نام یون جی‌وو می‌چرخد که به خاطر فعالیت‌های غیرقانونی پدرش، از مدرسه معلق می‌شود. پدر جی‌وو که معلوم نیست کجا به سر می‌برد و پلیس‌ها را همه جا دنبال خود می‌کشاند، تصمیم می‌گیرد که شب تولد ۱۷ سالگی دخترش به خانه بازگردد؛ تا این شب را کنار هم بگذرانند. براساس قانون نانوشته‌ای، خیلی از نوجوانان تولد ۱۸ سالگی خود را دوست دارند و معتقد هستند که در سن ۱۸ سالگی مسیر زندگی آن‌ها تغییر می‌کند. اما این تغییر و تحولات عظیم، به جی‌وو اجازه نداد که به سن ۱۸ سالگی برسد؛ زیرا در همان شب تولد ۱۷ سالگی بود که زندگی او ازاین‌رو به آن رو شد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده