نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۱

فیلم و سریال های بهمن ۱۴۰۲ | از فراری تا آکوامن

در این مقاله قصد داریم چند مورد از شاخص‌ترین فیلم و سریال‌هایی را که قرار است در ماه بهمن سال ۱۴۰۲ به‌دست ما برسند و شما می‌توانید همان روز تماشایشان کنید به شما معرفی کنیم.

در بهمن فیلم و سریال‌های خیلی جذابی داریم؛ از فیلم Ferrari (فراری) ساخته‌ی مایکل مان و انیمیشن Wish (آرزو) گرفته، تا فصل اول سریال Mr. & Mrs. Smith (خانم و آقای اسمیت) و سریال جدید نیکول کیدمن. البته یک سری فیلم و سریال جذاب دیگر هم در ماه بهمن داریم که حتما در این ویدیو با هم مرور می‌کنیم؛ پس بهتر است بدون معطلی، بریم برای آشنایی با آثار بهمن‌ماه. ما با فیلم‌های اکرانی کاری نداریم و فقط فیلم‌هایی معرفی می‌شوند که کیفیت خوب آن‌ها در این ماه منتشر می‌شود؛ و مورد بعدی اینکه فقط سریال‌ها، فیلم‌ها و انیمه‌هایی در این ویدیو معرفی می‌شوند که تاریخ پخش آن‌ها تا این لحظه تایید شده است.

برای حمایت از کانال فیلمزی این ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید


فیلم‌های بهمن:

انزو فراری و همسرش در فیلم Ferrari

فیلم فراری

فیلم Ferrari

تاریخ پخش: ۳ بهمن

بهمن را طوفانی شروع کنیم؛ با فیلم فراری، جدیدترین اثر جذاب مایکل مان. چرا جذاب؟ در وهله اول براساس رزومه‌ای که مایکل مان از خود به‌جای گذاشته است؛ دوما به‌خاطر بازیگرانی همچون آدام درایور و پنه‌لوپه کروز؛ و در وهله‌ی بعدی هم به خاطر داستان که درباره انزو فراری است؛ همان کسی که برندِ ماشین‌سازی فراری را تأسیس کرد. منتقدانی هم که این اثر را تماشا کردند، خیلی دوستش داشتند و حسابی از آن راضی بودند. داستان در تابستان سال ۱۹۵۷ اتفاق میفتد که انزو فراری، راننده‌ی سابق مسابقات، در بحران بزرگی قرار دارد. ورشکستگی با فاصله‌ی خیلی کم دارد شرکتی را که انزو و همسرش ۱۰ سال پیش از صفر ساخته بودند، تعقیب می‌کند. از طرف دیگر هم زندگی زناشویی این زن و شوهر در شرایط خیلی بدی قرار گرفته است؛ چون یک پسر خود را از دست دادند و متوجه شدند که بچه‌ی دیگری هم در راه دارند. برای همین هم تصمیم می‌گیرند که روی یک مسابقه خیلی مهم قمار کنند تا ببینند که آیا همه چیز خود را از دست می‌دهند یا زندگی تمام چیزهایی را که به آن‌ها بدهکار است، دو دستی به آن‌ها تقدیم می‌کند.


آکوامن در فیلم Aquaman and the Lost Kingdom

فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده

فیلم Aquaman and the Lost Kingdom

تاریخ پخش: ۳ بهمن

دقیقا همزمان با فراری، کیفیت خوب فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده هم منتشر می‌شود؛ فیلمی که با وجود امتیاز نسبتا خوبی که در IMDB گرفته است و مخاطبان دوستش داشتند، اکثر منتقدان گوجه‌ی گندیده تقدیمش کردند و از آن راضی نبودند. پادشاهی گمشده، با محوریت کاراکتر بلک مانتا داستان را پیش می‌برد؛ کسی که در قسمت قبل، نتوانست آکوامن را شکست بدهد و هنوز می‌خواهد انتقام مرگ پدرش را از آرتور کِری بگیرد. آکوامن برای اینکه بتواند دشمن خودش را شکست دهد، به برادر خود که در قسمت قبل زندانیش کرده بود، روی می‌آورد؛ چون بلک مانتا هم این بار می‌خواهد از نیزه‌ی سه‌شاخه‌ی سیاه استفاده کند تا یک نیروی خیلی خیلی قدیمی و شرور را آزاد کند. خلاصه که خیلی از طرفداران دیدند و خوششان آمده است؛ شاید شما هم ببینید و خوشتان بیاید.


محاصره آشا توسط گروهی از حباب‌های بامزه در انیمیشن Wish دیزنی

فیلم آرزو

فیلم Wish

تاریخ پخش: ۳ بهمن

علاوه‌بر آن ۲ تا فیلم قبلی، انیمیشن Wish هم در همان روز به‌دست ما می‌رسد. این انیمیشن که جدیدترین اثر استودیوی دیزنی محسوب می‌شود، حول محور یک دختر کم سن و سال به اسم آشا می‌چرخد. این دختر ایده‌آل‌گرا، آرزو می‌کند که یک ستاره داشته باشد. آنقدر این آرزو از ته دل بود که نیروهای کیهانی جوابش را می‌دهند و یک ستاره دردسرساز گیرش می‌آید. اما این ستاره که اسمش هم «استار» می‌شود، به او می‌فهماند وقتی می‌خواهد آرزو کند، باید سرراست‌تر حرفش را بزند تا نتیجه‌ی اشتباهی گیرش نیاید. برای همین هم این انیمیشن شعارش این است: «حواست باشد که چی را آرزو می‌کنی.» حالا آشا و استار، باید با کمک هم با پادشاه سرزمینشان به اسم «مگنیفیکو» مبارزه کنند تا جامعه‌ی خودشان را نجات بدهند و ثابت کنند که وقتی اراده‌ی یک انسان شجاع با نیروی ستاره‌ها ترکیب می‌شود، معجزه اتفاق میفتد.


تیموتی شالامی در نقش ویلی وانکا جوان در فیلم Wonka

فیلم وانکا

فیلم Wonka

تاریخ پخش: ۱۰ بهمن

به عجیب‌ترین مورد این فهرست رسیدیم که فیلم Wonka و کیفیت خوب آن ۱۰ بهمن منتشر می‌شود؛ فکر کنم همه تقریبا فکر می‌کردیم که فیلم خوبی از آب در نمی‌آید... اما رضایت منتقدان در راتن تومیتوز و نمره‌ای که از بیننده‌های IMDB و همان راتن گرفته، نشان می‌دهد که اشتباه فکر می‌کردیم. اگر هم سن و سال من یا بزرگتر باشید، احتمالا فیلم Charlie and the Chocolate Factory (چارلی و کارخانه شکلات‌سازی) را بارها و بارها، از تلویزیون دیدید. این فیلم یک کاراکتر عجیب و غریب به اسم ویلی وانکا داشت که کارخانه‌ی شکلات‌سازی عجیب و غریب‌تر از خودش را اداره می‌کرد. فیلم وانکا، همان‌طور که از اسمش هم مشخص است، داستان همان کاراکتر ویلی وانکا را نشان می‌دهد؛ اینکه در سنین کم، چطور رویای تأسیس یک فروشگاه در شهری را داشت که به شکلات‌هایش معروف بود... یک پسر جوان و فقیر که می‌فهمد این صنعت، توسط یک کارتل از شکلات‌سازهای حریص اداره می‌شود.


قاتل زنجیره‌ای فیلم Thanksgiving یک تبر روی شانه گذاشته است

فیلم شکرگزاری

فیلم Thanksgiving

تاریخ پخش: ۱۰ بهمن

برویم سراغ آخرین فیلم، شکرگزاری خونین از الی راث که ژانر اسلشری دارد. این فیلم نقدهای مثبت زیادی از منتقدان گرفت و براساس امتیازی هم که راتن تومیتوز به ما نشان می‌دهد، مشخص است که هم منتقدان و هم بیننده‌ها، حسابی از این فیلم راضی بودند. سازنده‌ها هم که از خدا خواسته، سریع رفتن سراغ ساخت قسمت دوم. حالا این فیلم درباره چیست؟ بعد از اینکه همهمه‌ی بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه با یک تراژدی تموم می‌شود، سر و کله‌ی یک قاتل مرموز پیدا می‌شود که از مراسم شکرگزاری الهام گرفته است و می‌خواهد پلیموثِ ماساچوست را غرق در ترس و وحشت کند؛ پلیموث، همان جایی است که این تعطیلاتِ بدنام و شوم متولد شده است.

قبل از اینکه برویم سراغ سریال‌ها، چند تا فیلم مهم دیگر هم در بهمن داریم که سریع به شما یادآوری کنم. انیمیشن Migration (مهاجرت) و فیلم ترسناک Night Swim (شنای شبانه) به تهیه‌کنندگی جیسون بلوم و جیمز وان که ۳ بهمن می‌‌آید و انیمیشن Orion and the Dark (اوریون و تاریکی) که ۱۳ بهمن از نتفلیکس پخش می‌شود.


سریال‌های بهمن:

آستین باتلر در سریال Masters of the Air

سریال اربابان آسمان

سریال Masters of the Air

تاریخ پخش: ۶ بهمن

بهمن را با سریالی شروع کنیم که شدیدا منتظرش بودیم؛ اربابان آسمان یا Masters of the Air. این سریال که قرار است از اپل تی وی پلاس پخش شود، آستین باتلر را در نقش سرگرد گیل کلیون نشان می‌دهد. یکی از چیزهایی که باعث می‌شود این سریال خیلی مهم باشد، حضور تام هنکس و استیون اسپیلبرگ، به‌عنوان تهیه‌کننده‌های اجرایی است؛ دقیقا همان کسانی که در ساخت سریال Band of Brothers و The Pacific هم نقش مهمی داشتند. در حقیقت اربابان آسمان هم به‌عنوان یک مجموعه همراه برای آن ۲ تا سریال دیگر است. این سریال کارها و اقدامات گروه صدمین بمب نیروی هوایی ارتش ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم است را نشان می‌دهد؛ واحدی که به خاطر ضررها و آسیب‌های خیلی زیادی که در مأموریت‌های جنگی متحمل شده بودند، با لقب «صدمین خونین» هم شناخته می‌شدند.


نیکول کیدمن در فضایی رنگارنگ در سریال Expats

سریال مهاجران

سریال Expats

تاریخ پخش: ۶ بهمن

دقیقا همان روز، سریال جدید نیکول کیدمن به اسم مهاجران هم پخش می‌شود. ماه پیش هم که سریال Faraway Downs (فاراوی داونز) را از نیکول کیدمن داشتیم. داستان این سریال در دوران پرجنب و جوشِ سال ۲۰۱۴ جریان دارد و شهر هنگ کنگ را نشان می‌دهد. سریال مهاجران، حول محور ۳ زن آمریکایی به اسم مارگارت، هیلاری و مرسی می‌چرخد؛ خانم‌هایی که بعد از یک تراژدی ناگهانی و خانوادگی، زندگی‌های آن‌ها به هم پیوند خورده است. این سریال، امتیازاتی را که برتری تلقی می‌شوند، زیر سؤال می‌برد و این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد که اگر مرز بین قربانی شدن و واقعا گناهکار بودن، از بین برود، چه اتفاقی میفتد. این مینی سریال ۶ قسمتی که ژانر درام هم دارد، براساس رمانی از جنیس وای. کی. لی به اسم The Expatriates ساخته شده است.


دونالد گلاور و مایا ارسکین در سریال Mr. & Mrs. Smith

سریال خانم و آقای اسمیت

سریال Mr. & Mrs. Smith

تاریخ پخش: ۱۳ بهمن

اکثر ما در بچگی و نوجوانی عاشق فیلم آقا و خانم اسمیت بودیم؛ فیلمی که اکشن جذابی داشت و کل‌کل‌های بین آنجلینا جولی و برد پیت واقعا دیدنی بود. اما خب... دنیای امروزِ صنعت فیلم و سریال‌سازی، دنیای خراب کردنِ خاطرات است. چون سریال خانم و آقای اسمیت که براساس همان فیلم ساخته شده، حتی به گرد پای نسخه اصلی هم نمی‌رسد. امیدوار بودید که بگویم امتیازات و نظرات منتقدان نشان می‌دهد که اشتباه می‌کنیم و زود قضاوت کردیم؟ نه متاسفانه فعلا خبری از این حرف‌ها نیست... باید ما هم مثل سایر تا ۱۳ بهمن صبر کنیم که ببینیم چه خوابی برای دیدند. این سریال، داستان ۲ تا جاسوس را نشان می‌دهد که قرار است خودشان را به‌عنوان یک زن و شوهر به اسم جان و جین اسمیت جا بزنند و کارهای جاسوسانه‌شان را انجام بدهند. خب می‌توانستند همین را با یک اسم دیگر بسازند... چرا باید اسم آن فیلم را یدک بکشند؟


انسل الگورت در ماشین یاکوزاها در سریال Tokyo Vice

سریال فساد توکیو

سریال Tokyo Vice

تاریخ پخش: ۱۹ بهمن

فصل دوم سریال انسل الگورت و کن واتانابه، بعد از تقریبا ۲ سال دارد برمی‌گردد؛ فصل اول این سریال، نژادپرستی را به یک شکل متفاوت دیگری نشان می‌دهد. فساد توکیو شخصیتی آمریکایی به اسم جیک ادلستاین را نشان می‌دهد که به توکیو آمده است تا درس بخواند. جیک شدیدا تلاش می‌کند که در یک دفتر روزنامه ژاپنی استخدام شود اما به خاطر آمریکایی بودنش، او را رد می‌کنند؛ اما بالاخره از پایین‌ترین سطح، شروع به کار در این رشته می‌کند. از طرف دیگر یک کاراگاه قدیمی، جیک را زیر بال و پر خودش می‌گیرد و دنیای تاریک و خطرناک یاکوزای ژاپنی را به او نشان می‌دهد؛ آن هم در برهه زمانی‌ای که شعار این شهر این است: «قتل در شهر توکیو، اتفاق نمیفتد.» فصل اول این سریال فوق‌العاده مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و انتظار می‌رود که فصل دوم هم چنین واکنش مثبتی را داشته باشد.


کریستین دیور در حال دوختن لباس در سریال The New Look

سریال ظاهر جدید

سریال The New Look

تاریخ پخش: ۲۵ بهمن

از کجا شروع کنم که جذاب بودنِ سریال ظاهر جدید را به شما نشون بدهم؟ از بازیگرانش که بن مندلسون، ژولیت بینوش و میسی ویلیامز هستند؟ از سازنده‌اش که اپل تی وی پلاس است؟ از داستانش که درباره‌ی کریستین دیور و کوکو شنل است؟ این سریال نشان می‌دهد که چطور در دوران جنگ جهانی دوم، کریستین دیور به قله‌ی شهرت و محبوبیت می‌رسد و در نتیجه، کوکو شنل چطور قدرت امپراطوری خودش در صنعت فشن و مد را از دست می‌دهد و روزبه‌روز در نمودار محبوبیت، پایین و پایین‌تر می‌آید. این سریال نشان می‌دهد که چطور دیور در پاریس، لاینِ فشنِ خودش را خلق می‌کند و به‌صورت غیررسمی، New Look نام می‌گیرد؛ همان برندی که امروزه با اسم دیور شناخته می‌شود. حواستان باشد که ۲۵ بهمن حتما این سریال را ببینید چون همین الان هم فصل دومش دارد ساخته می‌شود و سازنده‌ها از موفق شدنش حسابی مطمئن هستند.

قبل از خداحافظی به چند تا سریال خیلی مهم دیگر این ماه هم اشاره کنم؛ فصل سوم سریال Abbott Elementary (دبستان ابوت) از ۱۸ بهمن، همون روز سریال One Day (یک روز) از نتفلیکس پخش می‌شود که اقتباسی انگلیسی از کتاب و نسخه‌ی سینماییش است، فردای آن روز فصل دوم سریال Halo (هیلو) از ۱۹ بهمن و فصل هفتم و آخر سریال Young Sheldon (شلدون جوان) از ۲۶ بهمن پخش می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده